Advies en advies voor het repareren van mijn windturbinemotor

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
papynou
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 21/12/10, 20:44

Advies en advies voor het repareren van mijn windturbinemotor




par papynou » 22/07/11, 11:25

Hallo zoals je kunt zien in mijn huidige bericht heb ik een ENGEL-engine, maar ik weet niet hoe ik het moet repareren

Ik had zoiets bedacht als het lassen van een metalen plaat op mijn kogellager die aan mijn buis wordt gelast en vervolgens deze metalen plaat perforeert om twee draadstangen binnen te laten om minder motor vast te zetten.

dacht je dat het kan houden met veel wind.

Ik heb een foto bijgevoegd om je min of meer te laten zien ...

hier kunt u de motor zien, de plaat komt boven het kogellager en de motor zit er bovenop

Beeld

hier is mijn kogellager dat op mijn buis wordt gelast
Beeld



je hebt een beter idee ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
looping
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 816
Inschrijving: 03/10/07, 06:33
Plaats: Picardie




par looping » 22/07/11, 12:40

Hoi papynou

las een metalen plaat op mijn kogellager


Ik raad het ten zeerste af !!
Een kogellager ondersteunt nergens aan gelast worden. De precisie van de verschillende onderdelen is zodanig dat het ongetwijfeld het vermogen om te draaien verliest.

Voor het draaien van een windturbine kunt u het eenvoudiger maken door een ander uiteinde van een buis met een grotere diameter en gestoken over het eerste te gebruiken.
Om uw motor vast te zetten, kunt u een onderdeel gebruiken in de vorm van een 1/2 cilindrische kom eronder en 2 vrij stevige kragen.

A+
0 x
papynou
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 21/12/10, 20:44




par papynou » 22/07/11, 13:37

brom ik zie vaak een soort autowiel zoals een auto schijfrem, ik zal kijken of ik kan herstellen wat het al naar binnen heeft gerold denk ik

Bedankt voor je advies ....
0 x
Avatar de l'utilisateur
vinzman
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 193
Inschrijving: 01/07/09, 16:35
Plaats: Quebec




par vinzman » 22/07/11, 16:42

Hallo,
Zoals Looping zei, wordt het sterk afgeraden omdat je lager vervormd zal raken.
Uw idee van hubs is beter!

Het is vanaf het begin gemaakt om lagers te ontvangen en bovendien kunt u het met plezier lassen zonder de lagers te beschadigen.
Bewaar de oude lagers niet, vervang ze door nieuwe en verdrink ze in vet en zo krijg je een waterdichte motorsteun.
En ik zou je zelfs vertellen dat het kopen van een set nieuwe naven / lagers zeker niet is wat je zal verpesten, naast dat het je de tijd en chemicaliën bespaart die nodig zijn voor de renovatie.

Dat is waar ik het met je over heb als ik het heb over hubs.
http://www.mariusgaron.com/index.php?page=295
0 x
Avatar de l'utilisateur
vinzman
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 193
Inschrijving: 01/07/09, 16:35
Plaats: Quebec




par vinzman » 22/07/11, 19:47

iets anders, als je niet wilt dat je draad gaat draaien en daarom op een gegeven moment breekt, installeer dan een `` sleepring '' (sorry, ik ken de Franse naam niet).
Hiermee kan uw windturbine meedraaien met de wind zonder uw draad ooit te draaien.


Beeld
0 x
papynou
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 21/12/10, 20:44




par papynou » 22/07/11, 21:11

vinzman schreef:iets anders, als je niet wilt dat je draad gaat draaien en daarom op een gegeven moment breekt, installeer dan een `` sleepring '' (sorry, ik ken de Franse naam niet).
Hiermee kan uw windturbine meedraaien met de wind zonder uw draad ooit te draaien.


Beeld


goedenavond, ja een hub ....

het is na de middag dat ik naar een garage ga en morgen past het mij en voor de kogellagers zal ik niet het risico lopen om te betalen omdat ik zelf kogellagers maak en ja het is mijn taak om kogellagers te maken van welke vorm dan ook hihihiihihi
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 23/07/11, 00:11

amusant:
las een metalen plaat op mijn kogellager

in tegenspraak
ja, het is mijn taak om kogellagers te maken in welke vorm dan ook: hihihiihihi

raar ..
raar, raar ?????
0 x
papynou
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 21/12/10, 20:44




par papynou » 23/07/11, 09:36

dedeleco schreef:amusant:
las een metalen plaat op mijn kogellager

in tegenspraak
ja, het is mijn taak om kogellagers te maken in welke vorm dan ook: hihihiihihi

raar ..
raar, raar ?????


Dedeleco, ja leuk en tegenstrijdig zoals je zegt !!!!

Ik werk voor http://www.fag.com/content.fag.de/en/index.jsp elk type kogellager productiebedrijf.
die is verspreid over het hele continent
als je het niet gelooft zijn er heel specifieke lagers die buiten gelast kunnen worden die elders niet bij ons in portugal worden geproduceerd, maar zelf worden geproduceerd in het centrale ie in duitsland. en aangezien ik voor deze groep werk, hoef ik mijn superieuren niet te vragen of ik een roulament als voorbeeld mag nemen !!!!

is het ook nodig om je een video te sturen van mijn werk hihihihihih
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 356-gasten