Molen met een schoepenrad om te herstellen

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1687
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 112

onderwatermolen




par Oli 80 » 24/01/10, 11:43

Hallo, ik heb een ander type molen gevonden, we kunnen het niet echt een turbine noemen http://www.youtube.com/watch?v=_p9viHDUYns hier werkt deze molen met een pomp, maar kan net zo goed andere toepassingen hebben

een ander onderwerp dat ik vond
https://www.econologie.com/forums/energie-hy ... t9041.html
0 x
1778
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 18/01/10, 16:24
Plaats: aube

Re: onderwatermolen




par 1778 » 24/01/10, 18:39

Oli 80 schreef:Hallo, ik heb een ander type molen gevonden, we kunnen het niet echt een turbine noemen http://www.youtube.com/watch?v=_p9viHDUYns hier werkt deze molen met een pomp, maar kan net zo goed andere toepassingen hebben

een ander onderwerp dat ik vond
https://www.econologie.com/forums/energie-hy ... t9041.html
ok dank je !!!
0 x
1778
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 18/01/10, 16:24
Plaats: aube

molen




par 1778 » 25/01/10, 16:33

Alain G schreef:1778

Welkom bij Ecology!

Als u foto's heeft van de huidige locatie en apparatuur, zou het veel gemakkelijker zijn om u te helpen.

Tot binnenkort!
:D
Ik heb nieuwe foto's in mijn galerij zodat je kunt zien wat je ervan vindt. Ik heb een vrij sterke stroming en twee armen van rivieren die het constant voeden! een maand geleden kwam een ​​agent van de dda of dde c plus! foto's maken van de rivieren van de herfst en het wiel het belang van de val verraste ook haar bezoek !!! in feite begrijp ik niet echt waarom hij kwam om me vragen te stellen over mijn recht op water dat niet zoals altijd door de notarissen werd bedacht, maar gezien dat de consctrution 1178 was, de abdijen die allemaal dichtbij zijn, vanaf 1168 vindt hij dat ik recht heb op water. goed ik wacht om goede of slechte verrassing te zien komen.
0 x
fredo24
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 32
Inschrijving: 17/12/09, 17:10
Plaats: Dordogne
x 1




par fredo24 » 25/01/10, 17:21

wederverkoop of consumptie goede vraag het hangt allemaal af van de configuratie van uw site hoogte en onder een vermogen van minder dan 10kwh is het beter om de aflossingsprijs te consumeren edf hydro is niet hoger dan 12cts per geproduceerde kwh en het is verbeterd als uw de productie is zeer regelmatig, anders is het 8cts
8) voor mij
e 7 kwh!
de keuze is gemaakt dus ik kies voor de autonomie het is al niet slecht en mijn wiel staat nog niet op zijn plaats
dus koos ik voor alternator 9kwh accu en converter
2x 10000 watt piek Ik heb twee gites om dit te voorzien zou voldoende moeten zijn
in zelfbouw is het tenslotte spannend :P
0 x
Avatar de l'utilisateur
HYDROELEC
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 14/02/10, 08:04

Restauratie van molen




par HYDROELEC » 14/02/10, 08:35

Hallo iedereen.

Gewoon een antwoord op 1778 : u moet de DDAF (Afdelingsdirectie Land- en Bosbouw) vragen waarom een ​​agent foto's van uw molen kwam maken, het zijn de minste dingen waarvan u, de eigenaar, op de hoogte bent van een mogelijke lokaal probleem of project.

De contactgegevens van deze organisatie kunt u opvragen bij de prefectuur van uw afdeling. Het is veel beter om goede contacten te hebben met de ambtenaren van deze administraties, en ook met het gemeentehuis, vissersverenigingen, kajakkers en buren, dit vereenvoudigt de zaken. Maar helaas is het soms nodig om standvastig te zijn en een beroep te doen op justitie en verenigingen voor de verdediging van molens.

Ontdek absoluut wat uw recht op water is: uw molen ziet er substantieel uit, hij heeft zeker een recht op water, dring erop aan bij de notaris of de vorige eigenaar. Bepaalde waterrechten zijn onvervreemdbaar. Ook hier kan de DDAF u van informatie voorzien.

Je lijkt een groot potentieel te hebben, en waarschijnlijk genoeg om gratis te verwarmen en op te lichten, maar als je legaal wilt opereren, verwacht dan een paar maanden of jaren van contact en briefwisseling! (u zult waarschijnlijk besteden aan stress en toetsenbordenergie, het equivalent van een paar dagen productie van uw molen).

Good luck!
0 x
raymon
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 901
Inschrijving: 03/12/07, 19:21
Plaats: vaucluse
x 9




par raymon » 14/02/10, 09:12

Voor het waterrecht volstaat het om te bewijzen dat uw molen vóór 1789 werkte. Als dat het geval is, is uw recht onbeschrijfelijk. Het is een van de zeldzame privileges die tijdens de revolutie niet zijn afgeschaft! Als het voor 1919 werkte, is het ook mogelijk.
Om het te bewijzen, gaat u gewoon naar het gemeentelijk of departementaal archief en zoekt u een of meer documenten die over uw molen spreken, bijvoorbeeld als dit op de cassini-kaart staat, die zeker in de archieven kan worden geraadpleegd.

http://cassini.seies.net/fr_se.htm

Vervolgens maak je je bestand aan bij de ddaf.
0 x
raymon
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 901
Inschrijving: 03/12/07, 19:21
Plaats: vaucluse
x 9




par raymon » 14/02/10, 09:15

Voor turbines is er dit:
http://www.zenit.fr/hydro.php
en pdf onderaan de pagina
0 x
1778
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 18/01/10, 16:24
Plaats: aube

Re: Mill restauratie




par 1778 » 14/02/10, 17:50

Hydroélec schrijft:Hallo iedereen.

Gewoon een antwoord op 1778 : u moet de DDAF (Afdelingsdirectie Land- en Bosbouw) vragen waarom een ​​agent foto's van uw molen kwam maken, het zijn de minste dingen waarvan u, de eigenaar, op de hoogte bent van een mogelijke lokaal probleem of project.

De contactgegevens van deze organisatie kunt u opvragen bij de prefectuur van uw afdeling. Het is veel beter om goede contacten te hebben met de ambtenaren van deze administraties, en ook met het gemeentehuis, vissersverenigingen, kajakkers en buren, dit vereenvoudigt de zaken. Maar helaas is het soms nodig om standvastig te zijn en een beroep te doen op justitie en verenigingen voor de verdediging van molens.

Ontdek absoluut wat uw recht op water is: uw molen ziet er substantieel uit, hij heeft zeker een recht op water, dring erop aan bij de notaris of de vorige eigenaar. Bepaalde waterrechten zijn onvervreemdbaar. Ook hier kan de DDAF u van informatie voorzien.

Je lijkt een groot potentieel te hebben, en waarschijnlijk genoeg om gratis te verwarmen en op te lichten, maar als je legaal wilt opereren, verwacht dan een paar maanden of jaren van contact en briefwisseling! (u zult waarschijnlijk besteden aan stress en toetsenbordenergie, het equivalent van een paar dagen productie van uw molen).

Good luck!


dank u voor uw antwoord voor het recht op water Ik heb de voormalige eigenaar verbonden, hij zei dat ik zei dat ik recht had op water sinds deze molen, waarvan de oorsprong teruggaat tot de 12e eeuw, eigendom van de naburige abdijen veranderde in een kasteel in de 19e donatie een van de ex-eigenaar van de molen leeft hactuelement! hij stopte zijn activiteit van het malen van het graan rond 1906 om de service te hervatten om de elektriciteit aan de domaime te leveren tot in de jaren 40. alle turbine en Anderen zijn ontmanteld, het heeft sindsdien nooit meer gewerkt, dus mijn plan om deze oude molen om te draaien, maar ik ben bang dat ik niet genoeg stevige schouders heb! maar ik zeg tegen mezelf dat het waar is met zo'n stroom van water, zo'n kracht die elke dag stroomt, het is een schande om er geen gebruik van te maken.
0 x
raymon
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 901
Inschrijving: 03/12/07, 19:21
Plaats: vaucluse
x 9




par raymon » 14/02/10, 19:27

, verwacht een paar maanden of jaren van contacten leggen en brieven uitwisselen! (u zult waarschijnlijk besteden aan stress en toetsenbordenergie, het equivalent van een paar dagen productie van uw molen).

Als je een aardige en efficiënte ambtenaar hebt zoals die in Vaucluse, kan dit voor mij een paar maanden snel zijn, maar er was vakantie in het midden en je hebt de handtekening van de prefect nodig. Maar hoe dan ook, dus het bewijs dat het vóór de revolutie was, is onbeschrijfelijk en onvervreemdbaar. Het adres van de vereniging het ontwaken van de molen die ik mensen al heel effectief heb gegeven op juridisch en technisch vlak.

http://www.moulinaeau.org/

Deze foto's zijn eigenlijk een beetje vreemd, maar hey ook geen paranoia.
0 x
1778
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 18/01/10, 16:24
Plaats: aube




par 1778 » 15/02/10, 09:39

raymon schreef:
, verwacht een paar maanden of jaren van contacten leggen en brieven uitwisselen! (u zult waarschijnlijk besteden aan stress en toetsenbordenergie, het equivalent van een paar dagen productie van uw molen).

Als je een aardige en efficiënte ambtenaar hebt zoals die in Vaucluse, kan dit voor mij een paar maanden snel zijn, maar er was vakantie in het midden en je hebt de handtekening van de prefect nodig. Maar hoe dan ook, dus het bewijs dat het vóór de revolutie was, is onbeschrijfelijk en onvervreemdbaar. Het adres van de vereniging het ontwaken van de molen die ik mensen al heel effectief heb gegeven op juridisch en technisch vlak.

http://www.moulinaeau.org/

Deze foto's zijn eigenlijk een beetje vreemd, maar hey ook geen paranoia.
bedankt voor de informatie! ja natuurlijk is er veel bewijs dat de molen bestond voor de revolutie er is zelfs een stenen plaat gelijk met de
waterval onder het stuur of het is geschreven met het wapen van de naburige abdijen door onze heer 1778 het wordt zelfs genoemd in een inventaris gemaakt door de monniken van de abdijen in 1300! dus voor het goede water denk ik dat het goed is om niet voor XNUMX uur te zoeken !! op mijn verkoopfactuur wordt het goede water niet vermeld het lijkt erop dat de notaris op dit punt niet werkt hun werk heel goed: :frons:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 268-gasten