Makani Vermogen: wind vliegen zweefvliegtuig

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Makani Vermogen: wind vliegen zweefvliegtuig




par Christophe » 24/04/14, 18:06

Deze UFO lijkt meer op een drone dan op een stroomopwekkingseenheid. Het is echter een windturbine ontwikkeld door het Californische bedrijf Makani Power. Dit model in de lucht hangt in de lucht, vastgemaakt aan een koord, om sterke en regelmatige winden op te vangen. Het beschrijft cirkelvormige banen die het uiterlijk van een zweefvliegtuig versterken. De ontwerpers hebben vorig jaar al tests uitgevoerd op een 30 kW-prototype en streven ernaar om in de toekomst 5 MW-modellen op de markt te brengen die op een hoogte van 250 tot 600 m drijven. Ze benadrukken de economische en energievoordelen van deze constructies in vergelijking met traditionele windturbines. Deze zouden een bezettingsgraad van 60% kunnen hebben, twee keer zoveel als het gemiddelde dat algemeen wordt gebruikt voor offshore windturbines. Zoom na de drijvende windturbines in op de vliegende windturbine.

Beeld

Beeld

Bron: http://www.connaissancedesenergies.org/ ... iee-130117

Zie ook:

https://www.econologie.com/forums/magenn-pow ... t1843.html

https://www.econologie.com/forums/cerf-volan ... t7394.html
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 24/04/14, 18:25

Oeps de officiële site vergeten: http://www.google.com/makani

Ja, het project wordt ondersteund door Google
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15989
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5187




par Remundo » 25/04/14, 12:51

maar waarom draaien ze het vliegtuig op zo'n complexe manier?

Men zou zich eerder een stilstaande vleugel kunnen voorstellen die de lift van de wind ondergaat... en op deze vleugel "propellers" plaatsen die functioneren als windturbines... zoals een vlieger uitgerust met een kleine windturbine...

Anders is dit niet het eerste concept van een vliegende windturbine die met een kabel aan de grond is bevestigd... het is lastig...

@+
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 25/04/14, 12:56

In feite draait het in een cirkel, misschien alleen om zich op de wind te oriënteren?
Anders is het eigenlijk een verspilling van energie, vooral benedenwinds!

Ik denk dat de cursieve tekst verkeerd is... en de 2e afbeelding een beetje misleidend...

Ik heb de officiële site niet in detail bekeken, het wordt zeker uitgelegd!
0 x
stefano
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 68
Inschrijving: 15/04/13, 10:34
x 1




par stefano » 25/04/14, 14:36

waarschijnlijke hypothese, geïnspireerd door het feit dat een huidige race jacht voor de vaart veel sneller dan de wind om de beste tempo is (via het brede bereik): waarom niet voorstellen dat om te zetten in cirkels langs een pad noodzakelijk altijd door de echte wind (omdat het gevangen is) zou het een lineaire snelheid geven die veel hoger is dan die van deze wind? In dit geval is de rotoren liggen ofwel in door de werking van de werkelijke wind maar alleen door de relatieve wind die door de verplaatsing van de machine (alsof het statische tegen de wind waren). Wetende dat de energie van de wind toeneemt met het kwadraat van zijn snelheid, kan de winst belangrijk zijn ...

Maar dit alles is slechts een aanname van mijn kant ;-)
0 x
Surfeurseb
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 79
Inschrijving: 01/12/05, 11:51
Plaats: Bretagne
x 1




par Surfeurseb » 25/04/14, 20:57

Uit het geheugen is een van de makers van het project een kitesurfer.
Zoals elke kitesurfer heeft hij gemerkt dat een vlieger veel meer tractie ontwikkelt wanneer hij in zijn "vluchtvenster" beweegt dan wanneer hij stilstaat.
Hij kan dan inderdaad veel sneller vliegen dan de wind, en daardoor veel meer lift genereren.
Hier lijkt het systeem tevreden te zijn met de hogere vliegsnelheid om de prestaties van de windturbines aan boord te verhogen.

Andere projecten proberen te profiteren van deze verhoogde tractie van de vlieger, door fasen van "afrollen", energie produceren, af te wisselen en fasen van opwinden waarin de tractie tot een minimum wordt beperkt en weinig energie verbruikt.
Het is nog wat complex, nog meer afhankelijk van de wind dan normale windturbines, moeilijk autonoom te maken, maar het potentieel is veelbelovend.
0 x
netshaman
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 532
Inschrijving: 15/11/08, 12:57
x 2




par netshaman » 26/04/14, 13:13

:schok:
Dus ik zeg dat het een goed idee is!
Waar kopen we de aandelen?
: Mrgreen:

PS: Op de video, wanneer begint ze met produceren?
Is dit aan het begin van de rotatie, aangezien ik aanneem dat de lancering wordt gedaan met behulp van de propellers in voortstuwingsmodus?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 26/04/14, 17:49

ja, de propellers kunnen voortstuwen!

Nog een luchtwindturbine: http://www.levif.be/info/actualite/envi ... 376338.htm
Dernière édition par Christophe de 28 / 04 / 14, 20: 33, 1 keer bewerkt.
0 x
netshaman
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 532
Inschrijving: 15/11/08, 12:57
x 2




par netshaman » 26/04/14, 18:55

Het is in feite het principe van de vlieger, als ik het goed begrijp.
Als hij stilstaat trekt hij heel weinig, maar zodra je de controle over hem verliest en hij begint te draaien, voel je hem trekken!
Je moest er even over nadenken!
Zoals wat het nuttig kan zijn om de ziel van zijn kind te behouden!
Neem jezelf niet te serieus in het leven, dat is wat de samenleving doet evolueren naar een echte beschaving.
Het is bekend, we leren sneller terwijl we plezier hebben!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 28/04/14, 20:34

Oeps... ik heb het gecorrigeerd...
0 x

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 163-gasten