Magenn Power: vliegende windturbine

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
geotrouvetout
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 108
Inschrijving: 18/09/05, 21:10
Plaats: 76




par geotrouvetout » 02/06/06, 17:34

Targol schreef:
De rotatie ervan produceert ook het "Magnus" -effect. Dit aerodynamische fenomeen zorgt voor extra opwaartse kracht, stabiliseert het apparaat en houdt de MARS in een zeer gecontroleerde en beperkte positie en ten slotte dwingt de MARS om te stijgen om de hoogte te maximaliseren in plaats van de lijwaartse drift op zijn kabel.


Naar analogie van het magnuseffect dat te zien is op kleine strandvlakken waarvan de vleugels roteren op een horizontale as, wordt het vlak naar boven gedragen.

Om het koppel op de generator (4kW) tegen te gaan is misschien een massaverhouding voldoende ???

GEO : Idee: .
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 02/06/06, 18:41

Targol schreef:Dus daar kan ik antwoorden: de generator is aan de ene kant aan de kabel bevestigd en aan de andere kant aan de ballon. Kijk naar het diagram onderaan het prospectus naast de afbeeldingen, we kunnen zien dat de generator "bevestigd" is aan de kabel.


Ok, dat had ik niet gezien ... maar ik denk nog steeds dat er nog steeds een risico is van "wikkelen" (horizontaal) van het systeem rond de kabel ... in het geval van een hoge vraag naar koppel of wind ... Eindelijk moest de ontwerper hiermee rekening houden ....
0 x
Avatar de l'utilisateur
coucou789456
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1019
Inschrijving: 22/08/08, 05:15
Plaats: Narbonne




par coucou789456 » 07/10/08, 22:43

goedenavond

de generator biedt een gyroscopisch effect bij het draaien, wat bepaalde problemen door te snelle windvariaties vereenvoudigt!

jeff
0 x

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 178-gasten