Jaarlijks verbruik van pelletketel OKOFEN

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 24/04/09, 10:25

Het was puur voor de lol en om een ​​laagje toe te voegen, kwestie van blondine.

Je noemde jezelf tenslotte een blondine ...

Als ik het goed begrijp, wachten we dan op uw foto's?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 24/04/09, 10:38

Dirk Pitt schreef:hetzelfde maar op de as die in lijn is met de motor. het draait sneller.
mijn redenering is dat we er belang bij hebben zoveel mogelijk impulsen te hebben: inderdaad, als de meter een impuls mist bij elke 'wekker' (om zeker te zijn dat dit niet het geval is), zeg ik tegen mezelf dat als percentage is het interessant dat deze gemiste impuls minder vertegenwoordigt.

in hetzelfde idee heb ik twee magneten per slag geplaatst
Ik hield het simpel: een deksel van een papierstoring in het midden.
de twee magneten vastgeplakt door hun eigen magnetisatie en rollen mijn kip.
Ik heb nu vrij nauwkeurige waarden door het volume te meten dat wordt verbruikt in de cilindrische trechter van de ketel. 's Avonds open ik de trechter, strijk ik de korrels horizontaal glad en meet ik het volume dat overdag wordt verbruikt.


1) Ik had mezelf deze vraag gesteld. De mijne, ik heb het echt gecontroleerd. Het is gemakkelijk op de silo-extractieschroef. Opladen is gepland om 19 uur, dus ik ging net ervoor naar beneden om te zien. Start in de eerste ronde, die wordt geteld!

2) Wat betreft de vraag naar het aantal beurten, stelde ik mezelf de vraag naar de limiet van het interne geheugen van de gadget. Mijn doel is om mijn voorraad van 8 ton te volgen, de geheugencapaciteit van de gadget mag niet worden overschreden. In totaal aantal kilometers heb ik 5 cijfers op het display, maar is het geheugen erachter voldoende? Geen indicatie van enige limiet op de instructies.

Als ik het me goed herinner, op het spanwiel, 1 slag = 30 g. Het kwam neer op 1 km = 10 kg (geloof ik). Mijn 8 ton zou minder zijn dan 1 km. Dus hier hebben we ruimte. Je kunt net zo goed aan het stuur gaan dat het meest draait.

3) De vraag die ik mezelf blijf stellen: wat als de magneet stopt vlak voor de sensor (de schroef werkt met een puls)?
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 24/04/09, 11:04

Did67 schreef: Start in de eerste ronde, die wordt geteld!


sorry dat ik kieskeurig ben, maar hoe weet u zeker dat deze impuls wordt geteld?

laat me uitleggen:
op mijn meter heb ik de indruk dat dit niet zo is, maar het is niet zo duidelijk.
de resolutie van mijn teller is slechts 0.1 km
Ik telde dat het bij continu rennen zonder "slaap" 50 pulsen kostte voordat het cijfer hoger werd (normaal: 1 draai aan het fietswiel = 2m)
aan de andere kant, als het tellen aan de gang is, hoewel de eerste impuls na het slapen hem wakker maakt, verandert het volgende cijfer in de 51ste impuls
het is alsof de eerste impuls na de slaap hem wakker maakte, maar zonder te worden geteld. het kan een fout zijn in mijn meter.

vandaar mijn idee om zoveel mogelijk pulsen te hebben.
Ik heb daarom gekozen voor het wiel dat het snelst draait (onderaan aan het einde van de motor) met daarnaast twee TOP per omwenteling.
Ik geef toe dat ik niet aan de maxi-herinnering dacht.
Ik ben al aan het kijken of het lineair en betrouwbaar is in vergelijking met de kleine volumes gemeten in de hopper.
als het er goed uitziet, moet het een beetje schoner worden gemaakt.

overigens denk ik dat de verhouding er niet toe doet en dat je daar niet te veel mee bezig moet zijn. zelfs als de ratio verkeerd valt, is het geen probleem, Excel haalt de regel van drie.
Voor mij is het doel om de grafiek van het verbruik te tekenen volgens de DJU (wekelijks of maandelijks) waardoor het mogelijk is om de overconsumptie te controleren door iets anders dan de "natuurlijke" verliezen van het huis: deuren die open blijven staan, instructies gedwongen "troost" die we vergeten, enz. enzovoort.
en naast het zien van wat een verbetering 'meldt' (isolatie, nachtelijke uitval, etc.)

theoretisch, als alles goed gaat, moeten we een lijn krijgen.
Beeld
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening
Avatar de l'utilisateur
Peer Belle Helene
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 389
Inschrijving: 16/05/07, 09:21
Plaats: Het zuiden
x 1




par Peer Belle Helene » 24/04/09, 11:14

Did67 schreef:Het was puur voor de lol en om een ​​laagje toe te voegen, kwestie van blondine.

Je noemde jezelf tenslotte een blondine ...

Als ik het goed begrijp, wachten we dan op uw foto's?


En het is met humor dat ik het neem en dat ik mezelf kwalificeer : Mrgreen:

Ik denk dat we het hebben over de foto's van mijn boiler : Mrgreen:
0 x
Peer Belle Helene
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 24/04/09, 11:37

Dirk Pitt schreef:
sorry dat ik kieskeurig ben, maar hoe weet u zeker dat deze impuls wordt geteld?



1-0, bal naar het midden.

Ik schreef te snel, te hard. Ik weet het niet zeker. Lijkt mij !

De mijne geeft tien meter (dagteller). Dus 3 beurten = 10 m (met mijn opstelling). Het leek mij dat de dagteller na de derde pas werd verhoogd.

Maïs een enkele obse [/ [u] u] rvation (aangezien de ketel is gestopt). Dus je wekte twijfel bij met je veel nauwkeurigere observaties ...

Er is nog een andere vraag: houdt het geheugen de nog niet getelde rondes op de teller bij? Stel je voor dat 2 ronden na het verhogen van de dagteller, deze stopt. Blijven deze twee torens in het geheugen staan ​​voor de herstart van de volgende dag? En een beurt later, loopt de teller op? Of blijft het voor 3 rondes?

Met andere woorden: accumuleert het geheugen het torens geregistreerd (de impulsen) en dan wordt het omgezet in km of anders wordt het in het geheugen bewaard de afstand al opgenomen en voeg de "telling van de dag" toe? Ik veronderstel en hoop dat dit de eerste optie is, anders zullen we een gemiddelde systematische fout hebben die zelfs hoger is dan je "opwarmronde" ...

Ik zal nog een beetje met de gadget moeten spelen voordat ik iets kan zeggen!

Dat gezegd hebbende, hervat ik mijn "zeker", ik zal het beter controleren voordat ik praat. Dat is zeker!

Je hebt gelijk om aan het stuur te gaan dat het meest draait, dat is duidelijk. Dit is wat ik ook ga doen met mijn tweede meter. Vooral als je me de gelijkwaardigheid geeft ... zou ik niet de moed hebben om de pellettank elke avond glad te strijken, te wegen, te vullen ...

Net als u zou ik graag een vrij nauwkeurige meting hebben over een korte periode (een paar dagen) om duidelijk te zijn over de kwestie van nachtelijk dalen met mijn verwarmde vloeren. Iedereen zegt dat het niet effectief is. Voorlopig blijf ik ze niet geloven. Maar als dat zo is, is de kloof peanuts. Dan stopte ik met verlagen en vermeed ik alle oscillatievragen. Dus ik zou dat willen controleren ...

Afgezien daarvan is het alleen het beheer van mijn aandelen dat mij interesseert. En daar moet je de 8 ton beheren, dus ik moet binnen de geheugenlimiet van de gadget blijven.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 24/04/09, 14:04

Peer Belle Helene schreef:
Ik denk dat we het hebben over de foto's van mijn ketel: mrgreen:


Nee, nee, te makkelijk, klik klak bedankt Kodak. Ik heb het over de foto's van JOUW meter die JIJ hebt geïnstalleerd!

"Office" -versie zoals Tautin of "Granny Knitting" -versie (ik denk dat je iets kunt doen met een breinaald) ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 25/04/09, 10:38

Wat betreft het starten / tellen op mijn meter, een paar dingen:

1) Ik heb gisteren wat tests gedaan; niet gemakkelijk, elke keer moet je meer dan een uur wachten voordat het gaat slapen! Het duurt lang!

2) 3 keer op rij werd de teller wakker en vergrootte een afstand van 10 m na 3 passages van de magneet (mijn wielomwenteling is ingesteld op 3 m)

3) De vierde keer, het is na 4 passages ... Hey ????

4) Ik bevestig dat het geheugen 2 gemaakte ronden "vasthoudt" voordat ik naar stand-by ga, zelfs als de dagteller niet is verplaatst. En na de dag ervoor herstart de teller op de eerste pas, die wordt opgeteld bij de 2 rondes die in het geheugen worden bewaard ... En dus een verhoging van 10 m na een enkele pas (2 in het geheugen bewaard + 1 pas bij herstart) ...

Dus ik twijfelde, voordat ik rekening hield met mijn instelling van 3 m (draai aan het wiel). Dus alles suggereert dat de weergegeven afstand is de afronding van het aantal omwentelingen x wielomwenteling. En dit zou het aantal ronden zijn dat wordt onthouden (niet de afstand). Ik zeg "alles leidt tot geloven ..."

Dit zou verklaren dat 3 bochten = 9 m afgerond naar 10 (weergegeven), dan "volgende bochten = 18 m afgerond naar 20 weergegeven dan 3 volgende bochten 27 afgerond naar 30 dan 36 afgerond naar 40. Dan 45 en niets beweegt, we blijven bij 40, dan nog een beurt en het is 48 afgerond op 50 ...

Ik ben dan over formeel: start op de 1e pas, die wordt geteld. Ik zal een check doen met een eenvoudigere instelling! (1 draai aan het wiel = 2 m)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 28/04/09, 08:36

Controles uitgevoerd (nieuwe meter, zelfde model):

- het begint goed bij de eerste doorgang van de magneet

- de eerste ronde is goed geteld (meer dan een half dozijn pogingen gecontroleerd; een keer, een twijfel - ik denk dat ik het was die werd afgeleid bij het tellen)

- reeds gemaakte ronden die nog niet op de meter staan ​​worden goed in het geheugen bewaard voor de dagelijkse totalisator ...

Alles bevestigt mij in het idee dat het het aantal passages van de magneet is dat wordt onthouden; de weergave is alleen de omrekening van het aantal omwentelingen x wielomwenteling = afstand.

Hierdoor heeft het instellen van de wielomtrek geen invloed op de nauwkeurigheid van de telling: de weergegeven kilometerstand zal hoger of lager zijn, maar dat verandert niets ...

@dirk pitt

Ik denk dat de sensor / magneet werkt door geïnduceerde stroom: de impuls is ongetwijfeld meer "gemarkeerd" wanneer de doorvoersnelheid van de magneet belangrijk is. Vandaar de interesse om de hoogst mogelijke diameter te gebruiken voor de arm of het "wiel" dat de magneet draagt ​​... Een simpele mening ...

Ter info: tests uitgevoerd met een mountainbike wiel, magneet geplaatst op ongeveer 2/3 van de straal (gerekend vanaf de naaf).
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 28/04/09, 09:09

goed gedaan67,
het is niet zo eenvoudig om de juiste meter te vinden.
Ik had geluk, ik probeerde die op een oude fiets thuis, en het werkte, maar twee nieuwere werden niet impulsief wakker.

Het zou dus goed zijn als u het merkteken en de exacte referentie van de meter plaatst voor degenen die hetzelfde zouden willen doen.

zo zullen we volgende winter meerdere metingen hebben om te kunnen vergelijken.
0 x
Beeld

Klik op mijn handtekening
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 28/04/09, 09:21

Ik had het hoger gezet, maar het was verdronken in de tekst. U kunt het op de foto's zien.

Ik zet terug: Trelock FC510, te koop bij Decathlon (momenteel te koop voor 10 €). Het was inderdaad, van de verschillende modellen die te koop waren, de enige die op de verpakking "automatisch aan / uit" of iets dergelijks aangaf.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 197-gasten