Jaarlijks verbruik van pelletketel OKOFEN

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
Peer Belle Helene
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 389
Inschrijving: 16/05/07, 09:21
Plaats: Het zuiden
x 1




par Peer Belle Helene » 19/04/09, 10:06

Hallo Didier,

Ik vind de foto's niet erg, alsjeblieft, soms zou het goed zijn om een ​​beetje te sleutelen.

Biz : Mrgreen:
0 x
Peer Belle Helene
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 19/04/09, 15:45

@tautin

Controle gedaan, op basis van uw indicatie (1 slag = 30 g op de doseerschroef), door 3 in te stellen als de omwenteling van het wiel (000 mm, dus 3 m), hebben we 000 km = 3 kg

In mijn geval (montage aan de uitlaat van de silo-extractieschroef) moet ik nog mijn parameter bepalen. Als het principe hetzelfde is, zoek een getal dat een gemakkelijk veelvoud is van de ontwikkeling van het wiel ... Maar daarvoor vul ik de silo, maak hem leeg en zoek de "afstand". Resultaat in een jaar!

Aan de andere kant, je 30 g per draai aan de doseerschroef, heb je nu een stap terug. Dit wordt bevestigd ???

Is uw sensor correct op het bovenste tandwiel geplaatst, degene die direct uit de tank komt ?? Omdat de onderste, die de schroef draait die de brander voedt, minder tanden heeft, dus hij draait sneller ... Ik kan de foto niet vinden op jullie site !!!

@belle helene

Hallo...

De foto's, geen probleem, ik neem ze wel. Zet ze online, ik zal kijken wat ik kan doen - nuance!
Dernière édition par Did67 de 19 / 04 / 09, 18: 55, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 19/04/09, 18:42

Hier zijn 2 of 3 foto's:

Beeld

Beeld

Beeld

Beeld

Het is vrij eenvoudig:

1) verwijder de schroef en de ring die zich aan het einde van de extractieschroef bevindt en die het verloopstuk vasthoudt dat de motor draagt ​​...

2) vervang deze door een draadstang, eerst met twee moeren die zijn vergrendeld, zodat het uiteinde van de schroef dezelfde lengte heeft als de verwijderde; reblock ...

3) maak een stijltang met een gat voor het dragen van de magneet; let op de lengte: hang de motor niet op en raak de grond niet ...

4) bevestig dit metalen lipje op de draadstang; Ik heb een systeem geplaatst wat inhoudt dat dit kan blokkeren zonder de extractieschroef te beschadigen, een soort "koppeling" (moer, dan sluitring, dan rubberen ring, dan sluitring, dan stijltang, dan sluitring, dan moer); het houdt sterk genoeg om te draaien, maar de as kan draaien zonder dat de stijltang draait ...

5) bevestig de magneet

6) pas zo aan dat het het verloopstuk of de motor niet raakt ...

7) de sensor is bevestigd met twee beugels; plaats het dicht genoeg bij de magneet, zonder dat het elkaar raakt ... Ik heb de bevestigingsgaten overeenkomstig geboord ...

8) de meter is bevestigd op een stuk hout, op de silo (ik heb een deurset gerecycled die ik niet meer nodig had; het was allemaal klaar).

En daar ga je, dat is alles.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Peer Belle Helene
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 389
Inschrijving: 16/05/07, 09:21
Plaats: Het zuiden
x 1




par Peer Belle Helene » 19/04/09, 19:08

Bedankt Didier, ik laat dit aan de heer Bricolo zien : Mrgreen:
0 x
Peer Belle Helene
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 20/04/09, 10:03

Ik bevestig dat het gebruikte toonbankmodel, bij 10 ballen - euroballen, allemaal hetzelfde! - bij Decathlon, begint goed bij de eerste draai aan de schroef na het slapen.

De dagteller wordt niet gereset door de stand-by (u moet "resetten" met de juiste knop). Dus dat past perfect.

Ik ga binnenkort de meter op de ketelvoedingsschroef aanpakken.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 20/04/09, 10:13

Dirk Pitt schreef:
Ik ben bezig met het kalibreren door nauwkeurig het volume van de pellets te meten dat wordt verbruikt in de voorraadbak van de ketel, omdat ik op dit moment, omdat het dagelijkse verbruik laag is, gemakkelijk het verbruik van de voorraadbak over een dag kan meten.

tot ziens voor resultaten.


Om te profiteren van uw kalibratiewerk: u heeft uw magneet op welke as gemonteerd? Ik kan de foto van tautin niet vinden op zijn site.

- bovenaan, op het tandwiel dat de doseerschroef activeert direct bij het verlaten van de tank ??? Het is het langzaamst.

- onderaan, onder het vorige, het kleinere tandwiel (dat dus sneller draait) dat de schroef activeert om de pellets in de brander te voeren ???

- of onderaan, rechts, op de as die lijkt te zijn gekoppeld aan de motor, die nog sneller draait (reductiesysteem achter de plaat) ???
0 x
tautin25
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 24
Inschrijving: 10/01/09, 23:01
Plaats: Doubs




par tautin25 » 23/04/09, 23:58

Deed,

Hier zijn de foto's.
De telling voor de parameter 30g / omwenteling vindt plaats op de as van het kleine rondsel onderaan, die van de brandertoevoerschroef. Mijn kalibratie is gedaan op het huidige jaar, ik denk dat deze parameter vrij nauwkeurig is.
Beeld

De magneet is met tweecomponentenlijm (Araldite) gelijmd op een schijf die uit een stuk transparante verpakking is gesneden. De schijf is geboord om gelijmd op een plastic doorn te worden gemonteerd. De klauwplaat wordt met kracht bevestigd op de 10-kops zeskantschroef die het rondsel op de as houdt. De doorn is zelf gemaakt van een vilten dop met een diameter van ongeveer 12 mm (groene cirkel in het midden van de schijf). Ik heb er een gevonden die netjes op de schroefkop past. Je moet een beetje klusjesman zijn om een ​​montage soepel te laten verlopen.

De sensorhouder is een elektrische buis geboord en bevestigd aan een bureaulamphouder die aan het frame is geklemd. De sensor is in mijn geval een ILS (Soft Blade Switch)
Het voordeel van deze montage is dat deze niet opdringerig is, alles kan spoorloos worden gedemonteerd.

Beeld
Ik heb een kleine video van de draaiende schijf. Ik weet niet of ik het op deze site online kan zetten.
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 24/04/09, 09:55

hetzelfde maar op de as die in lijn is met de motor. het draait sneller.
mijn redenering is dat we er belang bij hebben zoveel mogelijk impulsen te hebben: inderdaad, als de meter een impuls mist bij elke 'wekker' (om zeker te zijn dat dit niet het geval is), zeg ik tegen mezelf dat als percentage is het interessant dat deze gemiste impuls minder vertegenwoordigt.

in hetzelfde idee heb ik twee magneten per slag geplaatst
Ik hield het simpel: een deksel van een papierstoring in het midden.
de twee magneten vastgeplakt door hun eigen magnetisatie en rollen mijn kip.
Ik heb nu vrij nauwkeurige waarden door het volume te meten dat wordt verbruikt in de cilindrische trechter van de ketel. 's Avonds open ik de trechter, strijk ik de korrels horizontaal glad en meet ik het volume dat overdag wordt verbruikt.
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 24/04/09, 09:57

Bedankt voor het antwoord: het is het "wiel" aan de onderkant, het wiel dat het snelst draait en dus 30 g / omwenteling maakt.

Als ik Dirk Pitt tussen de regels door goed heb begrepen, valt hij het meetwiel aan, het bovenste. Het zou daarom een ​​andere evenredigheidsfactor moeten hebben.

Inderdaad, Sioux, de vergadering !!! Zonder een bout aan te raken! Niet te stoppen, met betrekking tot de garantie!

Dat gezegd hebbende, zou het in het geval van mijn bewerking veel slechte tijden vergen om een ​​oorzakelijk verband te vinden tussen het feit dat ik twee moeren heb losgeschroefd en een mogelijke mislukking. Tenzij het daar precies breekt, bij het reductiemiddel, natuurlijk ... Waarschijnlijkheid: een miljardste?

Uh, als het mag, Belle Hélène, pendop, plasticfolie, lijm, bureaulamp: dat is toch secretariaatswerk? Geen reden om altijd op de zhoms te wachten, toch ??? Ik was het vergeten, je moet de motorkap openen. Er zijn 4 schroeven. Dus daar ... ik weet het niet. Ik heb een grote twijfel ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Peer Belle Helene
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 389
Inschrijving: 16/05/07, 09:21
Plaats: Het zuiden
x 1




par Peer Belle Helene » 24/04/09, 10:20

Maar ik weet hoe ik de motorkap moet openen, lieve Didier : Mrgreen: Ik heb niet beide voeten in dezelfde hoef (nou ja, naaldhak dan de hoef van de blonde) zoals ze in Berry zeggen : Idee: Ik moet gewoon de tijd vinden om me eraan te houden ... dat is moeilijker.

En allereerst moet ik een fietscomputer gaan kopen :schok:

Maar ik volg deze post met interesse : Mrgreen:

biz
0 x
Peer Belle Helene

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 342-gasten