Jaarlijks verbruik van pelletketel OKOFEN

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 12/04/09, 22:39

shit toen deed, wat een toeval, ik gebruikte hetzelfde principe
Ik wachtte op gegevens om te publiceren.
in feite is het grootste probleem het vinden van een teller die uit zichzelf "wakker wordt" wanneer het tellen na een stop opnieuw begint.
Sterker nog, velen moeten op een knop drukken om ze wakker te maken.
Ik heb een bekabelde gevonden die het doet.
Ik ben bezig met het kalibreren door nauwkeurig het volume van de pellets te meten dat wordt verbruikt in de voorraadbak van de ketel, omdat ik op dit moment, omdat het dagelijkse verbruik laag is, gemakkelijk het verbruik van de voorraadbak over een dag kan meten.

tot ziens voor resultaten.
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 12/04/09, 22:50

Nou, shit dan, je bent nog vroeg!!!

Ik ben op zoek naar een goedkoop ding dat daadwerkelijk opnieuw opstart, ik heb zojuist de Conrad-site verlaten!

Hallo.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Peer Belle Helene
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 389
Inschrijving: 16/05/07, 09:21
Plaats: Het zuiden
x 1




par Peer Belle Helene » 13/04/09, 09:14

Nou jongens, als het werkt (en jullie kennende kan het alleen maar werken : Idee: : Mrgreen: ) Ik hoop dat je een dossier indient : Idee: het patent en verkopen het aan Okofen, zodat we eindelijk een effectieve en gemakkelijke manier hebben om ons verbruik van onze ketels onder controle te houden.


: Mrgreen: kusjes.
0 x
Peer Belle Helene
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 13/04/09, 19:31

Logischerwijs zal het werken...

En gaan we de ketels te koop aanbieden in de “fiets”-sectie van Decathlon?
0 x
tautin25
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 24
Inschrijving: 10/01/09, 23:01
Plaats: Doubs




par tautin25 » 13/04/09, 21:55

Did67 schreef:Ik ben misschien een Boeotiaan van Boeotiërs! Ik kon je gegevens over pellets niet vinden.


Er is geen exacte verbruikswaarde. Momenteel zit er nog ongeveer 200 tot 300 kg in de silo, die afgelopen juli is gevuld tot 4 T, wat medio april ongeveer 3,7 tot 3,8 T is. De productie van ECS begon in juli.

Uw idee van de fietscomputer is uitstekend, het heeft de verdienste van eenvoud en betaalbare kosten. Ter informatie: de te gebruiken parameter is ongeveer 30 g pellets per draai aan de schroef. Ik denk dat deze parameter relatief constant moet zijn. Het is mogelijk dat de vijzel slecht wordt gevoed als de voorraadbak leeg is. Dit fenomeen kan optreden tijdens perioden met een hoog verbruik, wanneer er verwacht wordt dat de pellets vóór de normale zuigtijd van de pellets moeten worden bijgevuld.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 13/04/09, 22:53

Ik zal er twee plaatsen:

- één op de ketel, ter hoogte van de toevoerschroef naar de brander; Ik denk dat dit is waar elke ronde 30 g vertegenwoordigt

- de andere op de schroef die de pellets uit mijn silo zuigt, voordat ze worden "geblazen" (ik heb een zuigmodel); Ik denk dat deze schroef veel meer "uitvoert" per omwenteling... Hij draait maar één keer, maximaal twee keer, gedurende een paar minuten, elke dag
0 x
tautin25
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 24
Inschrijving: 10/01/09, 23:01
Plaats: Doubs




par tautin25 » 17/04/09, 20:10

Did67 schreef:Ik zal er twee plaatsen:

- één op de ketel, ter hoogte van de toevoerschroef naar de brander; Ik denk dat dit is waar elke ronde 30 g vertegenwoordigt

- de andere op de schroef die de pellets uit mijn silo zuigt, voordat ze worden "geblazen" (ik heb een zuigmodel); Ik denk dat deze schroef veel meer "uitvoert" per omwenteling... Hij draait maar één keer, maximaal twee keer, gedurende een paar minuten, elke dag


Deed,
de 30 g wordt berekend op basis van de toevoerschroef naar de brander. Ik denk dat de meting aan de silo-extractieschroef van een zuigmodel niet erg betrouwbaar is. Pellets komen meestal in bundels aan en de stroomsnelheid is niet constant. Het idee moet echter worden onderzocht.

Het nadeel van de fietscomputer is de configuratie. Op een fiets bedraagt ​​de parameter ongeveer 1,5 m per wielomwenteling. In het geval van de voedingsschroef van de brander zal de parameter 3 of 30 zijn. Ik weet niet of we tussen de 30 kunnen? Voor pellets zul je dus met 10 moeten vermenigvuldigen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 18/04/09, 12:17

Helemaal mee eens.

Bij Decathlon vond ik een meter met automatisch aan/uit voor €10. Voor deze prijs is experimenteren niet erg duur!

Ik ken de "elektronische" limieten van de instellingen niet. Ik zal het proberen, ik zal het je vertellen. Maar het is duidelijk dat het nodig zal zijn om de km te "omzetten" in kg pellets...

Mijn idee was om een ​​silo leeg te maken met de parameter 10 m/slag indien mogelijk of 2 anders. Dus ik zou weten dat elke weergegeven km 100 ronden of 500 is. De dagelijkse teller geeft de afstanden tot op de dichtstbijzijnde 100 m, dus het zal 10 ronden of 50 zijn... En uiteindelijk zou ik de gelijkwaardigheid x hebben km = y kg pellets...
0 x
tautin25
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 24
Inschrijving: 10/01/09, 23:01
Plaats: Doubs




par tautin25 » 18/04/09, 19:30

Did67 schreef:Helemaal mee eens.

Bij Decathlon vond ik een meter met automatisch aan/uit voor €10. Voor deze prijs is experimenteren niet erg duur!

Ik ken de "elektronische" limieten van de instellingen niet. Ik zal het proberen, ik zal het je vertellen. Maar het is duidelijk dat het nodig zal zijn om de km te "omzetten" in kg pellets...

Mijn idee was om een ​​silo leeg te maken met de parameter 10 m/slag indien mogelijk of 2 anders. Dus ik zou weten dat elke weergegeven km 100 ronden of 500 is. De dagelijkse teller geeft de afstanden tot op de dichtstbijzijnde 100 m, dus het zal 10 ronden of 50 zijn... En uiteindelijk zou ik de gelijkwaardigheid x hebben km = y kg pellets...


Ik heb een computer die ik een paar jaar geleden bij Decathlon heb gekocht, het is een SIGMA SPORT BC600 met bekabelde verbinding. Het blijft permanent ingeschakeld.
Het instellen van de teller bestaat uit het invoeren van de omtrek van het wiel, uitgedrukt in mm. Mijn meter heeft 4 cijfers. Met een parameter van 3000 geeft de dagteller de afstanden weer in 0.00, wat een nauwkeurigheid van 10 meter is. Met de pellets heb ik dus een correspondentie
10 m = 1 draai van de schroef = 100 g.
1000 m (1 km) = 1000 beurten = 10 kg
Met een parameter van 300 hebben we 1 km = 100 kg
Met een parameter van 30: 1 km = 1 T
Ik denk dat de instelling van 3000 degene is die de beste precisie geeft. De kilometerteller geeft de km in 4 cijfers weer, wat ruim voldoende is.

Wees voorzichtig bij het plaatsen van de magneet, deze moet in de richting zijn die is aangegeven in de instructies. Als deze verkeerd gemonteerd is, veroorzaken de 2 lobben van de magneet (noord-zuid) 2 pulsen.

Van mijn kant ga ik verder met mijn doe-het-zelf-meter.
Veel succes voor de toekomst.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 19/04/09, 10:00

Ik bevestig.

De mijne is geen SIGMA (duurder). Trelock FC 510, een minder prestigieus merk, verkocht voor € 10 (bedraad). Maar eigenlijk, bij een instelling van 4 cijfers, is het laatste cijfer maximaal 3.

Het geeft tien meter weer op de dagelijkse totaalteller (tot 999 km, met twee decimalen). De totale kilometerstand geeft alleen km weer (a priori tot 99).

Automatisch aan/uit, volgens de instructies. Vanochtend staat hij duidelijk "op stand-by" (geen display). Ik moet vanavond nog eens kijken hoe het gaat, de herstart...

Zeer eenvoudige montage aan de uitlaat van de extractieschroef: vervang een schroef door een stuk draadstang om de as te verlengen, bevestig een klein strijkijzer om de magneet te dragen, doe-het-zelf met twee beugels om de sensor op de juiste afstand te dragen ... Als iemand Heeft u interesse, dan maak ik foto's...

Na het lezen heb ik een beetje twijfel over een van uw gelijkwaardigheden, ik ga met mijn hoofd in rust terug naar de berekening en bevestig of niet... Maar dat verandert niets aan het principe.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 164-gasten