Geothermische installatie op een 2013-watervoerende laag?

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 18/12/13, 00:12

danielj begreep niet alles

elke warmtepomp heeft een cop die varieert afhankelijk van het verschil tussen warme en koude temperatuur

met een bron hebben we bij voldoende debiet altijd dezelfde koude temperatuur: het is veel beter dan een luchtwarmtepomp, die een koude temperatuur heeft die te koud is als het koud is, wat de COP verlaagt op de dagen dat we die het meest nodig hebben

waar komt dat 7° temperatuurverlies in de warmtewisselaar vandaan? wanneer de put voldoende debiet geeft, kunnen we een lager temperatuurverlies hebben

de luchtwarmtepomp heeft ook een temperatuurdaling in de luchtsensor, en zelfs groter dan de water/water warmtepomp

Ik vind het jammer dat water to water warmtepompen zo duur zijn

wat is de diepte van de put? het is wanneer het boren diep is dat het debiet wordt verminderd om niet te veel kracht te besteden aan pompen, maar als de diepte redelijk is, aarzel dan niet om een ​​hoog debiet te plaatsen
0 x
raymon
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 901
Inschrijving: 03/12/07, 19:21
Plaats: vaucluse
x 9




par raymon » 18/12/13, 08:28

Op dit moment verbruikt mijn airconditioning / airconditioning 5 kWh per dag om 45 m2 gemiddelde isolatie te verwarmen van 7 uur tot 23 uur, maar elke avond zet ik mijn houtkachel aan. 'S Nachts is de temperatuur negatief en ligt mijn huis op het noordwesten.
De airco / airco met een goede smeris is een zeer winstgevende investering als je een ander verwarmingsmiddel hebt bij negatieve temperatuur.
Ik woon op de 2e verdieping en elke dag door het bos klimmen is niet gemakkelijk, maar 's avonds een arm vol is prima.
Waarschijnlijk zijn water / water-airco's duur omdat ze niet wijdverspreid zijn (schaalvoordelen) en niet iedereen een ondiepe put heeft met een goede doorstroming.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2486
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 360




par Forhorse » 18/12/13, 08:47

Ik zie niet in waarom een ​​lucht / water-warmtepomp maar 10 jaar meegaat en een water / water-warmtepomp 20 jaar.
Het principe en de componenten zijn hetzelfde.
En hoe dan ook, over 8 jaar, wanneer de eerste storing optreedt, zal de toespraak van de "gemakswinkel" hetzelfde zijn: "het is te oud, de onderdelen worden niet meer gemaakt, alles moet veranderd worden ..."
0 x
DanielJ
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 93
Inschrijving: 17/10/12, 18:18

Cap goed op




par DanielJ » 18/12/13, 12:24

Een water-water- of lucht-water-warmtepomp kan alleen werken met een warmtepomp (prestatiecoëfficiënt) groter dan 1 als de temperatuur van de hete bron hoger is dan 7 ° C (ongeveer) als gevolg van bevriezing van de wisselaars . met een temperatuur van 7 ° C uit de hete bron, zal de wisselaar moeten afkoelen tot nul graden Celsius om calorieën te extraheren, dus het zal de wisselaar logischerwijs bevriezen, of het nu water of lucht is! dit leidt tot een verstopping van de wisselaar. In dit geval zijn de pacs uitgerust met een ontdooisysteem. Twee soorten ontdooiing: - met een weerstand die de warmtewisselaar buiten verwarmt, of door de circulatie van vloeistoffen om te keren, bestaande uit het opnemen van calorieën naar binnen, om de warmtewisselaar van buitenaf te koelen (!). De gebruiker merkt, normaal gesproken als alles in orde is, niets, het blijft warm worden! Om de goede reden dat krachtige weerstanden verborgen in je pet, de ontoereikendheid van het thermodynamische systeem komen compenseren. Maar dan is de output van de dop niet beter dan een simpele elektrische convectorkachel, maar wel 100 keer (duizend keer) goedkoper! !
Als de temperatuur daalt tot ongeveer 7 ° C, wordt de elec. verwarm het water (of de lucht). Een air-to-air pac is alleen zuinig in het middenseizoen, wanneer de buitentemperatuur rond de 15 ° C ligt en de binnentemperatuur rond de 21 ° C. Daar kan de agent van 2 tot 4 zijn. Vaak worden de maximale agenten gegeven voor een buitentemperatuur gelijk aan de binnentemperatuur van 20 ° C!
Het commerciële argument dat zegt: "hoe moet ik de 250 klanten van mijn leverancier uitleggen die alleen in Bordeaux en zijn regio worden gezocht, allemaal geïnstalleerd in water-water-warmtepompen op grondwater?" Is een grap, bovendien zijn het potentiële klanten, geen kopers, je kunt toch niet verifiëren wat hij zegt, dus waarom zou je niet liegen! Bovendien is het niet omdat er klanten zijn dat het geen oplichterij is ...

GELOOF ME DAT HET EEN OPLICHTING VAN € 28000 IS!

"Maar dan werkt GEEN grondwater-geothermische installatie in Frankrijk dan? En als ik je redenering correct volg (delta T> 7 °), werkt dat ook niet in Zweden?" - Nee, geothermische installaties op grondwater werken niet met een goed rendement, noch in Frankrijk, noch elders, BEHALVE ALS JE THERMISCH WATER HEEFT van 20 of 30 ° C, of ​​zelfs meer ... In Zweden zijn er veel warmwaterbronnen!
Dat past duidelijk.

Voor "@Ahmed : voor het debiet, volgens mijn eenvoudige berekeningen met een 200 liter container, het debiet van mijn pomp is groter dan 5 m3 / h. "- Ik denk dat je het debiet van je circulatiepomp verwart met het debiet van de bron heet (7 ° C), het heeft niets te maken met mijn berekening die correct is.

Een warmtepomp is pas halverwege het seizoen interessant, en ook hier moet het lucht-lucht zijn ... of lucht-water ...

Een goede ecologische en rendabele verwarming is een goede hout- of pelletkachel ... Met thermische zonne-energie en / of elektrische back-up.

Opmerking: ik woon in Lot et Garonne.
A + vrienden



heldb schreef:@Cortejuan : als ik alles goed heb begrepen, wordt de warmte opgenomen in het boorwater, dat in mijn regio uitkomt bij 13 ° C en dat uit de warmtewisselaar komt bij ongeveer 9 ° C, d.w.z. een delta T van 4 ° vs. Met deze warmte kan de warmtepomp warm water produceren van maximaal 60 ° C met een elektrische back-up.

Is dat niet het principe van een GLB?

@DanielJ : maar dan werkt er in Frankrijk dan GEEN geothermische installatie op grondwater? En als ik uw redenering correct volg (delta T> 7 °), werkt dat in Zweden ook niet? Of anders begreep ik niets van uw demonstratie. Maar hoe kan ik de 250 klanten van mijn leverancier uitleggen die alleen in Bordeaux en zijn regio worden gezocht, allemaal geïnstalleerd in water-water-warmtepompen op grondwater ??? Daar begrijp ik het niet ...

@Ahmed : voor het debiet, volgens mijn eenvoudige berekeningen met een 200 liter container, het debiet van mijn pomp is groter dan 5 m3 / h. Als ik mijn wiskundelessen niet ben vergeten, is dat toch 5000 liter per uur? Als ik de berekeningen van DanielJ, voor een delta T van 4, zou het een stroom van 3 of 4 m3 nodig hebben, dus zijn pass?

Of wonen we niet in dezelfde regio?
0 x
raymon
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 901
Inschrijving: 03/12/07, 19:21
Plaats: vaucluse
x 9




par raymon » 18/12/13, 14:58

als de buitentemperatuur rond de 15 ° C is en de binnentemperatuur rond de 21 ° C ligt. Daar kan de agent 2 tot 4 zijn.


Zeer bewolkt weer buitentemperatuur 11.4 verbruik 239w setpoint 21 °. Ik zou erop willen wijzen dat er vanmorgen om 7 uur nooit een piek in verbruik is of stop op deze machine, het begon op 30w en daalde vervolgens geleidelijk gedurende de dag 900 uur om op 2w te komen
Daar de uitleg van de werking van de machine:

https://www.econologie.com/forums/post253924.html

2 oplossing of mijn wattmeter is verkeerd of je hebt het mis.
0 x
DanielJ
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 93
Inschrijving: 17/10/12, 18:18

Warmtepomp op putten ging door




par DanielJ » 18/12/13, 17:57

Hallo vrienden.
In het begin sprak ik alleen om het onderwerp van de geothermische kap te beantwoorden, niet voldoende effectief om winstgevend te maken!

Oké, nu hebben we het over iets anders. In het onderstaande voorbeeld is er geen tegenspraak met wat ik zei. dat het verbruik van het systeem tussen 900w en 239w evolueert, is normaal. Maar niets verzekert u ervan dat de COP hoog is!
De COP daalt als de buitentemperatuur laag is ten opzichte van de binnentemperatuur EN als de buitentemperatuur bijna enkele graden Celsius (5 à 7 ° C) daalt door het BEVRIEZEN van de buitenwisselaar. Dit is de hele kwestie waar we het over hebben. :)
Let op voor de gebruikelijke apparaten, de COP is maximaal als de buitentemperatuur gelijk is aan de binnentemperatuur en gelijk aan circa 20 ° C!
Ik heb de technische documentatie van professionals zeer zorgvuldig doorgenomen, evenals mijn vele cursussen in natuurkunde, elektrotechniek en thermodynamica ...

Ik ga het motto "Ahmed" gebruiken, wat me erg amuseert :("Geloof alsjeblieft niet wat ik je vertel.")

Uw wattmeter heeft gelijk, ik ook.


raymon schreef:
als de buitentemperatuur rond de 15 ° C is en de binnentemperatuur rond de 21 ° C ligt. Daar kan de agent 2 tot 4 zijn.


Zeer bewolkt weer buitentemperatuur 11.4 verbruik 239w setpoint 21 °. Ik zou erop willen wijzen dat er vanmorgen om 7 uur nooit een piek in verbruik is of stop op deze machine, het begon op 30w en daalde vervolgens geleidelijk gedurende de dag 900 uur om op 2w te komen
Daar de uitleg van de werking van de machine:

https://www.econologie.com/forums/post253924.html

2 oplossing of mijn wattmeter is verkeerd of je hebt het mis.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88

Re: Pac goed




par Gaston » 18/12/13, 18:18

DanielJ schreef:De COP daalt als de buitentemperatuur laag is ten opzichte van de binnentemperatuur EN als de buitentemperatuur bijna enkele graden Celsius (5 à 7 ° C) daalt door het BEVRIEZEN van de buitenwisselaar.
Voor een wisselaar die in een luchtstroom is geplaatst is dit volkomen correct, maar ik vind het moeilijk in te zien hoe een wisselaar voorzien van een grote hoeveelheid water van 7 ° kan bevriezen ...
In het ergste geval hoeft u de warmtepomp gewoon uit te schakelen terwijl u de waterpomp laat draaien en deze zal zeer snel smelten.

Aan de andere kant is de COP met al erg koud water waarschijnlijk niet beroemd. :|
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968




par Ahmed » 18/12/13, 19:05

Zoals je hebt opgemerkt Daniëlj, mijn opmerking had geen betrekking op het debiet van de pomp, maar op de capaciteit van de put om voor de nodige stroming te zorgen ...
Mijn andere opmerking, belangrijker voor mij, werd genegeerd ...

Blij dat je mijn handtekening leuk vindt: ik heb hem heel zorgvuldig gekozen en niet toevallig! 8)

De warmtepomp is een volstrekt paradoxale machine in het gebruik dat ervan wordt gemaakt voor verwarming of airconditioning van een woongebouw: het zou perfect zijn voor koeling in de winter en voor verwarming in de zomer ... : Cheesy:
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
raymon
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 901
Inschrijving: 03/12/07, 19:21
Plaats: vaucluse
x 9




par raymon » 18/12/13, 19:29

Oké, nu hebben we het over iets anders. In het onderstaande voorbeeld is er geen tegenspraak met wat ik zei. dat het verbruik van het systeem tussen 900w en 239w evolueert, is normaal. Maar niets verzekert u ervan dat de COP hoog is!

Je dwingt me te trouwen met je agent van 2, zelfs de Chinese airconditioning is beter.
Sinds een aantal dagen verwarm ik op 20 ° met 5kwh per dag. 900w is voor een half uur wanneer de kamer op 16 ° staat, op het moment dat de kamer op temperatuur is, overschrijdt hij nooit 400w! Behalve bij erg koud weer is het niet duurder dan hout, vandaar de noodzaak van een kachel.

Maandelijks gemiddelde in december in PACA 11 ° in Bordeau 10 ° de hele Atlantische kust is 9 °! en daar werkt een airconditioning prima.

http://www.meteopassion.com/moyennes-de-decembre.php
0 x
Aumicron
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 387
Inschrijving: 16/09/09, 16:43
Plaats: Bordeaux




par Aumicron » 19/12/13, 08:21

raymon schreef:Maandelijks gemiddelde in december in PACA 11 ° in Bordeau 10 ° de hele Atlantische kust is 9 °! en daar werkt een airconditioning prima.

Pas op voor gemiddelden!

Aangezien u het voorbeeld van Bordeaux neemt, is sinds het begin van de maand 1/3 van de minimumtemperaturen negatief en bijna allemaal onder de 5 °. Belangrijk is het aantal uren in een maand dat de temperaturen onder de 5 ° liggen en zelfs in Bordeaux is dit aantal hoog.

Simpel gezegd is de warmtevraag het grootst tussen 17 uur en 8 uur en juist op dit moment slipt de warmtepomp door te lage buitentemperaturen.
0 x
Om te betogen.

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 139-gasten