Hoe maak je een Windmaster voor 600 zwarte ingesteld?

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
coccigro
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 89
Inschrijving: 19/08/12, 22:55
Plaats: Loiret, Orléans Forest
x 2




par coccigro » 06/03/13, 22:21

Hallo,

Dus hier is de samenvatting van wat ik heb geleerd en gedaan sinds mijn begin hierover forum.
Allereerst heb ik een zwarte 600 op een 6m50-mast (die ik van plan ben te verhogen). Ik heb een BR3-remmodule die als beveiliging fungeert en een 500-windmaster met zijn software.
Ik heb een jaarlijkse gemiddelde wind van 5,6 m / s en ben blootgesteld aan turbulentie.
Ik heb geen batterijen of doorverkoop aan EDF en ik gebruik direct de stroom die in het netwerk van het huis wordt geproduceerd.

Ik wilde een curve in mijn omvormer invoeren waarmee ik het beste uit mijn windturbine kon halen volgens mijn achtergestelde locatie. Deze curve bestaat erin de omvormer te vertellen dat, afhankelijk van de spanning die hij van de windturbine ontvangt, deze zoveel ampères moet nemen.
Als het te veel duurt (curve te steil), vertraagt ​​het de windturbine, als het niet voldoende is, waardeer ik niet alle productie.

Om mijn curve te maken, begon ik met het meten van de volt en ampère aan de ingang van mijn omvormer. De moeilijkheid was om een ​​nauwkeurige meting te hebben, omdat deze waarden zeer snel veranderen.
Zo kreeg ik een eerste te steile bocht, die ik beetje bij beetje zag door mijn windturbine te observeren en de inkomende en uitgaande versterkers van de omvormer te vergelijken.

Hier is de curve die ik eindelijk stopte.

25V - 0A
30V - 0,3A
55V - 0,7A
70V - 2A
85V - 6,4A
(we vertegenwoordigen onszelf beter in een grafiek)
Ik wou dat ik nog een punt kon toevoegen.

Het begint bij 25V, wetende dat de omvormer start bij 28V.
Ik maakte een punt vanaf het begin tot 30V zodat de productie onmiddellijk start en de zwakke wind zoveel mogelijk gebruikt.
Het einde van de bocht is erg steil met een punt op 85V, dit om de windturbine op deze spanning te remmen, omdat de BR3 deze in veiligheid stelt tegen 90-95V. (veiligheid = 4 of 5 minuten stop als de wind hard waait.)
Ondanks alles blijft mijn productie belachelijk; 1 tot 3 Kw / h per maand. Dit feit komt niet van de techniek, maar van de potentiële wind op mijn site. Geen magie, weinig wind = weinig stroom.
Ik blijf erbij dat de kleine windturbine een systeem is dat werkt zolang we de windbron hebben.
Wat mij betreft, kan ik mijn installatie voor 2000 € doen. Ik droomde ervan een windturbine te hebben en een bruikbare stroom te produceren. Op technisch vlak ben ik tevreden.

Goedenavond.
0 x
Christ0607
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 11/03/13, 09:39




par Christ0607 » 13/03/13, 11:39

Hallo,
Ik ben hier nieuw in forum, en ik heb het hele onderwerp herlezen.

Ik bezit deze windturbine: http://www.futurenergy.co.uk/turbine.html

In 48 v-versie en op 2 windmaster-omvormers.

Dus ik zou ook graag naar deze curve willen kijken en kijken of er een manier is om de prestaties een beetje te verbeteren.

Op dit moment zet ik gewoon een energiemeter teleurgesteld om de productie te zien, maar dat maakt 4 alleen maar dag.

Kun je me vertellen welke kabel ik moet gebruiken om de pc op de omvormer aan te sluiten? (Ik gebruik geen rs232.

Hebben de omvormers een "klein geheugen" of moeten we de pc constant aangesloten laten om de productie te zien?

En ten slotte, voor de laatste vraag, voor mijn installatie, moeten de 2-omvormers op dezelfde manier worden geconfigureerd? zou het niet interessanter zijn om de curven te vergroten door de 2 eme-omvormers te starten dan op een bepaald niveau?

Bedankt voor je zeer interessante bericht
0 x
Ruthenian
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 318
Inschrijving: 02/11/05, 15:22




par Ruthenian » 14/03/13, 22:03

als u geen rs232-poort hebt, moet u een RS232 - USB-converter kopen. Ik hoop natuurlijk dat je de RS232-RS285-converter bij de windmaster hebt.
De windmaster heeft een ingebouwde meter die u niet kunt resetten. Het telt van 10 watt tot 10 watt
Voor toekomstige energie lijkt het mij dat de eigenaren de twee omvormers niet op dezelfde manier configureren.

Coccigro: Ik heb je parameters getest. De windturbine maakt hiermee veel meer geluid. Dit is normaal omdat de messen veel sneller roteren.
0 x
Christ0607
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 11/03/13, 09:39




par Christ0607 » 15/03/13, 10:29

Hallo en bedankt voor je antwoord.

Nee, ik heb de converter niet bij de omvormer, ik moet er een vinden.

Wat ik voor de USB-converter heb gelezen, werkt volgens mij zeker niet goed met de omvormer? Welke te nemen?

Zou je een link of een andere hebben voor de instellingen met de toekomstige energie van tijden?

dank u
0 x
coccigro
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 89
Inschrijving: 19/08/12, 22:55
Plaats: Loiret, Orléans Forest
x 2




par coccigro » 18/03/13, 21:35

bonsoir,
Ik denk dat we de twee windmeesters anders hebben ingesteld, zodat de tweede later begint te schieten, of de twee dezelfde bocht ingaan, maar dan de helft van de capaciteit van de windturbine. normaal gesproken moeten de twee omvormers nog steeds tegelijkertijd starten, omdat ze bij 25V starten.

Ik zie waar mijn snoer naar kijkt.

ruthene, inderdaad, het gebeurt dat mijn windturbine een beetje ritselt bij lage snelheid. er zou ongetwijfeld nog een paufinage te doen zijn. maar ik kan niet tegelijkertijd in de buurt van de windturbine en de omvormer zijn en het geluid is niet te horen vanuit het huis. Ik vind het jammer dat ik geen punt aan mijn curve heb kunnen toevoegen. Ik zal proberen van 0,3 naar 0,4A naar 30V te gaan.

goedenavond
0 x
Skylee
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 05/01/13, 17:52

mastervolt op android




par Skylee » 18/06/13, 11:53

hallo tegen het hele team wist je dat als er een compatibele soladin-software voor een tablet onder Android is, het gemakkelijker is om beter beheersbaar te zijn
allemaal bedankt
hartelijk
tot binnenkort
0 x
coccigro
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 89
Inschrijving: 19/08/12, 22:55
Plaats: Loiret, Orléans Forest
x 2




par coccigro » 24/06/13, 21:02

bonsoir,
sorry, ik ken Android nog niet, maar het kan gebeuren, dus ik ben ook geïnteresseerd.
na een paar maanden observatie verlaagde ik mijn eerste twee amp-waarden van 0,3 naar 0,2 en van 0,7 naar 0,6. de windturbine had een beetje moeite met het versnellen met mijn zeer zwakke wind.
Ik sluit niet uit dat ik nog een bocht maak omdat dit mijn eerste idee was. maar het weer verandert zo snel.
Ik ben ook van plan om mijn mast twee meter omhoog te brengen (het is telescopisch) om een ​​beetje te ontsnappen aan de turbulentie door het huis en een beetje stabiliteit te krijgen.
Goedenavond.
0 x
Ruthenian
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 318
Inschrijving: 02/11/05, 15:22




par Ruthenian » 26/06/13, 22:33

Coccigro, wat gaf het als productie met jouw waarden?
Ik vraag je dat omdat ik vind dat je curve niet consistent is met de kubieke evolutie van de wind.
0 x
FRANCK (49)
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 106
Inschrijving: 15/02/06, 01:06
Plaats: Angers, Maine et Loire, (49)
x 5

Re: Hoe configureer je een windmaster voor een zwarte 600?




par FRANCK (49) » 18/01/20, 00:38

hallo allemaal ik heb zojuist mijn gebruikersnaam en wachtwoord gevonden sinds 2006 het is lang geleden dat ik hier voet aan wal had gezet!
goed sinds half december 2019 heb ik een hy600 windturbine hersteld met alle install controller br3 (hs) windmaster soladin500, zijn mast en bevestiging!
gratis.
Ik kocht een controller en besefte al snel zoveel als bah het produceert heel weinig
het werkte alleen tijdens zeer harde wind of zelfs storm!
dus ik vond een kabel en herprogrammeerde met een betere curve.
Oorspronkelijk was de soladin 40,40,40,40 op voorraad, dit verklaart het waarom en ook dat de installatieprogramma's incompetent zijn!
Goed ook gelukkig gisteren blies het veel, ik kon mijn linky counter enkele minuten op ZERO zien, wat zeer verheugend is
aan de andere kant merkte ik vanochtend dat ik een overmatig verbruik had (aan de overkant linkva 60va meer dan mijn basisverbruik) terwijl de propeller een beetje draaide, wat nog meer verrassend was dat de soladin flitste en dat ik had 0.25 A wisselstroomuitvoer van de soladine?
nou ik denk dat deze .25A 57w is waar iedereen het over heeft is de conso du soladin! wat precies overeenkomt met mijn verbruik op het aanrecht!
omdat het een amperometrische klem is, wordt deze in beide richtingen opgenomen
voor mij produceren we niet in deze opstartfase, het is de soladin die .025A verbruikt om te werken (om te synchroniseren met het netwerk)
zodra de schroef een kleine draai neemt, schakelt de productie bovendien.
Ik herprogrammeerde daarom met een vrij steile bocht zodat de propeller niet op lage snelheid blijft draaien en verbruiken (omdat in de opstartfase)
zodra de soladin klikt, worden de versterkers aangevraagd en de propeller afgeremd en de soladins gesneden
dus alleen als de wind sterk genoeg is en de constante productie positief is
Ik weet niet of je me volgt!
controleer goed wanneer je soladins starten als je .25A 57w echt op je meter staat, anders verlies je geld door weinig wind
Ik denk dat ik een systeem moet maken dat de operatie alleen door voldoende sterke wind zou toestaan ​​om zo te produceren en niet omgekeerd 8)

Ik ben geïnteresseerd als je advies hebt :D
2 x
alles is vervuild, alles is mogelijk om te ontsmetten
n.Chr. 44
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 640
Inschrijving: 15/04/15, 15:32
Plaats: Bij mij thuis
x 225

Re: Hoe configureer je een windmaster voor een zwarte 600?




par n.Chr. 44 » 18/01/20, 02:11

Hallo,

Je bevindingen zijn erg interessant. Bedankt voor het delen.

Persoonlijk volg ik je heel goed in je uitleg.

Aarzel niet om andere feedback te delen ...

Kun je meer vertellen over de installatie en vooral de site (tentoonstelling, stedelijke of landelijke omgeving, hoogte ... enz.)

Als u dit niet openbaar wilt maken, kunt u ook privé reageren (ik ben geïnteresseerd ...)

Nogmaals bedankt voor deze boodschap vol praktische informatie (en niet alleen theoretisch ...).
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 272 gasten