Hoe maak je een Windmaster voor 600 zwarte ingesteld?

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Ruthenian
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 318
Inschrijving: 02/11/05, 15:22




par Ruthenian » 12/11/12, 21:57

Beiden hebben gelijk:
Uw bouwmeter telt de ohmse Watt maar geeft ook het blindvermogen weer. Zo kijk uit.
Uw ampèremeter vergist zich niet, want hij maakt geen verschil tussen reactieve of resistieve meting.
Hou me tegen als ik het mis heb.
Windniveau is voor mij ook de catamaran, de gemiddelde wind is vaak rond de 3 m/s. Het zwart met de Volker Curve-instelling levert niet veel op. Niets een paar 10zaines watt per dag.
0 x
coccigro
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 89
Inschrijving: 19/08/12, 22:55
Plaats: Loiret, Orléans Forest
x 2




par coccigro » 27/12/12, 20:58

bonsoir,
met de winter keerden de sterke winden terug. dit is een kans om mijn windturbine te observeren en mijn curve te verfijnen. Ik denk dat ik binnenkort het doel zal bereiken.
Ik ben een laatste kleine aanpassing aan het testen en ik vat samen wat ik heb geleerd en gedaan.
Goedenavond.
0 x
Ruthenian
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 318
Inschrijving: 02/11/05, 15:22




par Ruthenian » 27/12/12, 22:02

Ik kan niet wachten om je synthese te zien, want van mijn kant is het de catastrofe van de prestaties. Ik heb de instellingen van Hermann teruggezet omdat ik geen test kon doen (te veel werk en nooit daar). Wat zeker is, is dat de resultaten er niet zijn. ongeveer 2-3 KWh geproduceerd!!!
Ik denk dat het een instellingsprobleem is, want als ik de rondingen van de windmaster verander. Destijds schoten de prestaties omhoog en stortten ze zeer snel in zodra ze vastliepen. Het is duidelijk. Heb je dezelfde dingen opgemerkt? Op turbulentieniveau. op mijn site walg ik een beetje omdat de turbulentie rond de 25 km/30 km/u verschijnt. De resultaten zijn dan, met de instellingen van Hermann, catastrofaal (3 tot 4 keer minder dan aangekondigd); zoals Dedeleco zei.

Ik heb Windmaster gecontroleerd en de meetgegevens van Sagem goedgekeurd. De afmetingen zijn identiek.

Ik heb een digitale scoop gekocht, ik kan wat metingen doen als iemand het mij vraagt.
0 x
coccigro
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 89
Inschrijving: 19/08/12, 22:55
Plaats: Loiret, Orléans Forest
x 2




par coccigro » 28/12/12, 14:38

hallo ruthene,

Ik heb niet gemerkt wat je beschrijft na een verandering van curve. maar ik heb misschien geen vrij regelmatige wind om continue metingen te doen. Ik zie heel duidelijk de impact van de curve op de snelheid van de windturbine bij een gegeven wind, en op de productie bij spanning een gegeven inkomende spanning.

wat mij betreft zit er een verschil tussen de windmasterr telling en mijn actaris teller. Ik neem aan dat de meter de resistieve en reactieve wattages telt (reëel en schijnbaar?) die je hierboven noemde, terwijl de windmaster alleen de werkelijke wattages telt.

Ik heb ook een lage productiemaand maar ik heb in ieder geval veel plezier met mijn metingen en mijn testen.
0 x
Ruthenian
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 318
Inschrijving: 02/11/05, 15:22




par Ruthenian » 28/12/12, 18:03

Breng de wijzigingen aan als de wind goed waait; je zult de reactie zien.

Wat zijn je laatste instellingen?

Zoals Deleleco zei, zouden we een PIC nodig hebben en een anemometer die de productie meet, berekent en anticipeert... Omdat we te veel turbulentie hebben.

Ik heb de instellingen van Hermann gezet omdat hiermee de wieken langzamer draaien en dus veel minder geluid maken.
Actaris, is het goedgekeurd? Ze vervangen de Sagem.
Laten we het eens zijn, ik heb het over Watt per Watt tellen, niet de aanduiding van het VA-verbruik op de meter. Want die laatste geeft een VA aan van 60-90 als de Windmaster start. Dit is reactief vanwege het 220 VAC-filtercircuit van de Windmaster. Ik zou het vergelijken met mijn Chinese GTI die niet reactief geeft (serieus!!!) maar die een beetje verbruikt als hij leeg is. Ze moeten worden ontmanteld!!!

Heeft er nog iemand ervaring met dit systeem?
0 x
Skylee
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 05/01/13, 17:52

wifi verbinding?




par Skylee » 16/01/13, 00:38

goedenavond aan alle teams, kunt u mij alstublieft informeren?
en het is mogelijk om mijn laptop te verbinden met mijn mastervolt in wifi-verbinding of via een ander systeem dan het bekabelde systeem, want vanuit mijn huis zie ik mijn windturbine en het zou leuk zijn om de parameters te kunnen wijzigen om in de wind te zijn en vooral te zien in het geval van het afslaan van de windturbine, om de instelling te kunnen verfijnen
alvast bedankt aan het hele team
Met vriendelijke groeten!!!
0 x
Ruthenian
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 318
Inschrijving: 02/11/05, 15:22




par Ruthenian » 17/01/13, 22:59

Ik denk dat de interface RS485 is. Met een geschikte kabel kunt u dus 1.2 km bereiken.
Is uw windturbine ver weg?
Anders, behalve een RS485 IP Wifi-converter, zie ik het niet.
Met kabel is het beter.
0 x
Skylee
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 05/01/13, 17:52

wifi verbinding?




par Skylee » 18/01/13, 00:43

goedenavond bedankt voor het antwoord nee, mijn windturbine staat niet ver van mijn huis in een kleine kamer, maar ik kan niet bedraad gaan, en voor de verbinding zag ik dat het RJ 12 was, het staat aangegeven in de handleiding, verbinding zoals RJ11 of RJ 45 denk ik, maar als ik me niet vergis, is de RJ 12 een internationale verbinding, als het toevallig over jou gaat, houd me dan op de hoogte, vrienden indien mogelijk? een verbinding via wifi of ik denk via cpl maar ik ben in de vage om de parameters van het huis te veranderen, het is de top!!! dank u bij voorbaat
Met vriendelijke groeten!
0 x
Ruthenian
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 318
Inschrijving: 02/11/05, 15:22




par Ruthenian » 23/01/13, 07:19

Hallo,

Voor degenen die een Windmaster hebben, ik heb iets gevonden dat de resultaten enorm zou kunnen vertekenen.

De interne teller loopt op van 10 Watt naar 10 Watt. Als de Windmaster tijdens deze fase stopt (wind te zwak) en opnieuw start, houdt hij geen rekening met wat hij al heeft geteld.
Dit kan het uiteindelijke resultaat enorm beïnvloeden.

Controleer het, u zult me ​​vertellen of u hetzelfde had opgemerkt.

Het is indrukwekkend maar op de limiet begrijpelijk.
0 x
coccigro
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 89
Inschrijving: 19/08/12, 22:55
Plaats: Loiret, Orléans Forest
x 2




par coccigro » 06/03/13, 22:17

bonsoir,
Ik merkte eigenlijk een verschil tussen wat de windmaster zegt en mijn teller (de windmaster telt iets minder). maar ik schreef dat toe aan een gebrek aan precisie van mijn teller. als hij gelijk heeft, des te beter.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 246-gasten