Hoe maak je een Windmaster voor 600 zwarte ingesteld?

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 02/11/12, 23:58

Goedenavond coccigro,
veel geluk voor:
maximaliseren


Maar het grootste probleem is de sterkte van de wervelingen om correct te kwantificeren.

Het is veel goedkoper bij 2000 € dan bij 10000 €, nog krachtiger, wat niet veel beter zou doen in deze wervels.

Het is belangrijk om de frequentie van het driefasige product of de rotatiesnelheid te meten en ook de karakteristiek van de windturbine U, I, afhankelijk van de windsnelheid en het aandeel wervelingen.

Bij ongeveer minder dan 11KWh per maand, zal de productie van een paar 2 tot 3 € per maand, d.w.z. een maximum van 48 € per jaar, meer dan 40 jaar vergen om de 2000 € af te schrijven, en niet te vergeten de 10000 € vermeden.

Ik hoop dat het optimum veel beter zal zijn als het eenmaal is gevonden ???
0 x
Ruthenian
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 318
Inschrijving: 02/11/05, 15:22




par Ruthenian » 04/11/12, 22:14

Oktober curve:
Overgenomen van Hermann 1 op http://www.mahnecke.de/
Black 600 VA

0 27 0,0
1 45 1,3
2 55 3,0
3 62 5,0
4 68 8,0 (automatisch)

Prod 7,1 kwh en niet 11 kwh

Curve november:
Genomen uit Volker op http://www.gigashops.de/black300-forum/index.php

Black 600 VA

0 30 0,0
1 50 0,3
2 65 1,5
3 75 3,0
4 90 6,1 (automatisch)

Waarom deze nieuwe instelling? omdat ik denk dat de parameters van Hermann niet slecht zijn voor normale wind.
Voor mijn site wordt het ingewikkeld omdat ik ontdekte dat de machine echt moeite heeft met het verkrijgen van snelheid en bijna nooit de nominale rotatiefrequentie bereikt.

In navolging van de verklaringen van Dedeleco, ging ik op weg naar deze nieuwe parameters.

Sinds begin november heb ik 300 Wh (niet KWh) geproduceerd. een piek bij 301 W voor windstoten van 43 km / u en een maximum gemiddelde van 32 km / u
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 04/11/12, 23:41

Grappig, (uh ...) deze instellingen van Duitsers, die ook last hebben van hun Black600:

http://www.gigashops.de/black300-forum/ ... 0-t61.html

Zwart 600 VA

0 30 0,0
1 50 0,5
2 65 1,5
3 75 3,0
4 90 6,1

Wie ich hier aber ebend gelesen habe ist das doch die Einstellung für einen Black 300. Ich habe ja einen 600


Ik heb elders gelezen dat dit echter instellingen zijn voor een Black 300, en toch heb ik een Black 600 !!!


http://www.gigashops.de/black300-forum/ ... 0-t75.html
Zusammen fassend kann man sagen der Black 600 taugt zum bespassen von Kinder aber nicht zur Stromerzeugung.


Nog leuker, bovendien, met de Google-vertaling die een meesterlijke fout maakt !!!

De juiste vertaling is:
samengevat kunnen we zeggen dat de Black 600 geschikt is voor het ontvangen of afleiden van kinderen, maar niet voor het produceren van elektrische stroom !!!

Ich habe gelernt das das Größte Probleem wirklich der Standort ist


Ik heb geleerd dat het grootste probleem eigenlijk de locatie van de windturbine is !!
0 x
Ruthenian
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 318
Inschrijving: 02/11/05, 15:22




par Ruthenian » 05/11/12, 21:20

De generatoren tussen de 300 en de 600 (zie de 1500) zijn naar mijn mening hetzelfde. Het zijn alleen de messen die veranderen.
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 05/11/12, 22:22

Ruthenian schreef:De generatoren tussen de 300 en de 600 (zie de 1500) zijn naar mijn mening hetzelfde. Het zijn alleen de messen die veranderen.


Ah, ongelooflijke, pure zwendel, zo waar, omdat de stromingen die ik sterk verander door x2 of x5, in principe en daarom met hetzelfde volume koper, de weerstandsverlies enorm worden en alle energie van de wind wordt gebruikt om de spoelen van te verwarmen koper en er is weinig meer beschikbaar dan wat wordt gegeven door de 300 !!!!!

= 600 300

= 1500 300

praktisch, als het waar is dat het volume van koper in deze alternators identiek is (dezelfde externe afmetingen).

Bij dezelfde snelheid worden het vermogen en de efficiëntie bepaald door het kopervolume van de alternatorwikkelingen.
0 x
coccigro
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 89
Inschrijving: 19/08/12, 22:55
Plaats: Loiret, Orléans Forest
x 2




par coccigro » 08/11/12, 21:35

bonsoir,

kan iemand mij vertellen hoe ik de actuele stroom van de omvormer kan weten? is er een andere methode dan het meten van versterkers? Hoe weet ik zeker dat de 0.25A's die ik meet zodra de omvormer start, door mijn installatie worden geproduceerd en niet uit het EDF-netwerk komen?

Ik moet dat begrijpen om te weten wat ik echt produceer ...

toen mijn curve begon bij 35V, was de intensiteit die werd geproduceerd bij het opstarten 0.257. met mijn huidige curve die begint bij 25V, is de intensiteit bij het opstarten 0.248A. betekent dit niet dat het inderdaad de werkelijk geproduceerde stroom is, omdat er een overeenkomst is tussen de input en de output?

Goedenavond.
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 09/11/12, 00:54

coccigro schreef:bonsoir,

kan iemand mij vertellen hoe ik de actuele stroom van de omvormer kan weten? is er een andere methode dan het meten van versterkers? Hoe weet ik zeker dat de 0.25A's die ik meet zodra de omvormer start, door mijn installatie worden geproduceerd en niet uit het EDF-netwerk komen?

Ik moet dat begrijpen om te weten wat ik echt produceer ...

Met een oscilloscoop is het eenvoudig, door de spanningen op het apparaat en op een kleine weerstand in serie (1 ohm in serie) te meten en te kijken naar de faseverschuiving tussen spanning en stroom, in fase of in fase oppositie, die de richting van de stroom.
Ik had ruthene de principes verteld voor het aansluiten van een oscilloscoop op de 220V.

Een oude elektrische meter, gemonteerd aan de uitgang, doet dit automatisch en draait in één richting of in de tegenovergestelde richting.


toen mijn curve begon bij 35V, was de intensiteit die werd geproduceerd bij het opstarten 0.257. met mijn huidige curve die begint bij 25V, is de intensiteit bij het opstarten 0.248A. betekent dit niet dat het inderdaad de werkelijk geproduceerde stroom is, omdat er een overeenkomst is tussen de input en de output?

Goedenavond.

misschien ??
Maar niet totale zekerheid.
0 x
Ruthenian
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 318
Inschrijving: 02/11/05, 15:22




par Ruthenian » 09/11/12, 06:49

Hallo,

Zoals Dedeleco zegt, moet een scoopmeting worden uitgevoerd. Wat ik nog niet heb gedaan.
Van mijn kant meet u het reactieve vermogen dat de Windmaster produceert vanwege zijn 220Vac-uitgangscircuit.
Ik zal elektronisch vergelijken met een Chinese GTI die geen reagens voor mij produceert.

Mastervolt vertelde me dat dit te wijten was aan hun outputfiltercircuit.

Ik keek een beetje naar het canvas en de technische gegevens van de fabrikanten (SMA, Mastervolt ...). Inderdaad wordt dit idee van (conso) reactieve productie besproken.

In elk geval tellen de EFRO-meters dit verbruik niet (voor particulieren). Deze kracht moet in het netwerk worden opgenomen. Dit is wat ik lokaal waarneem.
Deze kracht verschijnt op de meter waar de ftovoltaïsche panelen en de windturbine zijn verbonden.
Op de andere meters is deze kracht verdwenen. Ik leid af dat ze ergens in het thuisnetwerk was geabsorbeerd.

Wat zeker is, is dat u geen productie van 50 Watt kunt hebben wanneer de omvormer opstart. Bekijk je traktaties. Bovendien zal deze productieve gelijkwaardigheid uw windturbine aanzienlijk vertragen en voorkomen dat deze draait.

De startspanning van prod van uw parameters komt overeen met een wind van ongeveer 2-3 m / s.
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 09/11/12, 09:58

Nog een onzin !!

De stroommeting kan worden uitgevoerd door inductieve koppeling, zonder iets aan te sluiten op het lichtnet voor de oscilloscoop.
We winden een paar beurten van de 220V-draad met de stroom op een magnetische doorn (ferriettype voor BF-transformator) en met een secundaire vol dunne draden (elders gespannen spoel) detecteren we een spanning evenredig met de stroom die we meten met l 'oscilloscoop (en gekalibreerd op een bekende verwarmer).
De 220V-spanning wordt gemeten door eenvoudige capacitieve koppeling (aluminiumfolie rond dezelfde 220V-draad).

Maar het is in uw belang om alles op uw systemen te meten, om erachter te komen wat goed werkt, en wat verkeerd of afwijkend is, om het te corrigeren of te compenseren, door vooraf een beetje van de basisprincipes van elektromagnetisme te leren, om uw lagers te vinden. .
0 x
coccigro
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 89
Inschrijving: 19/08/12, 22:55
Plaats: Loiret, Orléans Forest
x 2




par coccigro » 12/11/12, 21:42

bonsoir,

als, zoals ruthene zegt:

Wat zeker is, is dat u geen productie van 50 Watt kunt hebben wanneer de omvormer opstart. Bekijk je traktaties. Bovendien zal deze productieve gelijkwaardigheid uw windturbine aanzienlijk vertragen en voorkomen dat deze draait.


dus het is mijn siteteller die klopt, niet mijn ampèremeter. wat niet bij mij past. Ik moet dan een oscilloscoop vinden om dit te meten.

hoe dan ook, voor nu geldt het bezuinigingsbeleid ook voor de wind ...

Goedenavond.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 345-gasten