Hoe maak je een Windmaster voor 600 zwarte ingesteld?

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 24/10/12, 22:34

Reactief, d.w.z. I en V sterk uit fase, het is vooral op spoelen en condensatoren, voor gebruik als motoren.

Zichtbaar op een oscilloscoop vóór elke beslissing, annuleert een condensator een motorspoel (resonantie).
0 x
Ruthenian
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 318
Inschrijving: 02/11/05, 15:22




par Ruthenian » 24/10/12, 23:00

Metingen uit te voeren aan de scoop op de 220VAC?
Methoden?
0 x
Ruthenian
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 318
Inschrijving: 02/11/05, 15:22




par Ruthenian » 24/10/12, 23:01

Metingen uit te voeren aan de scoop op de 220VAC?
Methoden?
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 25/10/12, 00:30

Ruthenian schreef:Metingen uit te voeren aan de scoop op de 220VAC?
Methoden?


Met sterke weerstanden van enkele megaohms om bijvoorbeeld de spanning met 20 te verlagen, let op dat de nulleider via een voldoende beschermingsweerstand met de massa van de oscilloscoop moet worden verbonden.

http://fr.wikipedia.org/wiki/Diviseur_de_tension
http://en.wikipedia.org/wiki/Voltage_divider

en indien mogelijk een scheidingstransformator van 220V naar 220V vóór de oscilloscoop.

Maar de gemakkelijkste manier is om te profiteren van de capacitieve koppeling tussen de netspanningsdraad en een draad die is aangesloten op de ingang van de oscilloscoop, met je vingers erop of een metalen plaat (aluminium) heel dicht bij de geïsoleerde 220V-draad, die een scheidingsbrug vormt, deze lage capaciteit van enkele picoFarads met de ingangsweerstand van de oscilloscoop (vaak 10 megaOhm) met een faseverschuiving van 90° en die verzwakt met 0,00314 0,7 door picoFarads, en geeft dus 220V voor XNUMXV, zichtbaar op de oscilloscoop op deze voltschaal.
We hebben veel meer dan de pîcoFard met de handen of een metalen plaat om de geïsoleerde draad van 220V gewikkeld.

En dat maakt het mogelijk om de vorm van de 220V gegeven door de omvormer, vierkant, zaagtand, sinus, met zijn schakelparasieten, in enkele seconden te zien.

Er zijn oscilloscoopsondes die delen door 10 of 100 en dat doen.
0 x
coccigro
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 89
Inschrijving: 19/08/12, 22:55
Plaats: Loiret, Orléans Forest
x 2




par coccigro » 31/10/12, 21:07

bonsoir,
Ik was een tijdje weg.

Ik ben best tevreden met mijn curve. Ik aarzel echter om de versterkers helemaal aan het begin een beetje te verlagen omdat ik merk dat hij nog wat moeite heeft met accelereren, en ze aan het einde van de bocht te monteren omdat hij nog steeds in veiligheid weet te komen. Ik zal het waarschijnlijk niet helemaal vermijden, maar ik denk dat ik het verder kan verminderen.

Momenteel meet ik de ingangs- en uitgangsstroom van de omvormer om de prestaties te beoordelen. het is niet eenvoudig omdat de uitgangsstroom van de windturbine erg snel varieert terwijl de omvormer wat tijd nodig heeft om te reageren. ondanks alles ben ik erin geslaagd om verschillende metingen uit te voeren en als we watt voor watt vergelijken, zitten we redelijk dicht bij de 90%. onder de 0.4 ampère aan de ingang is er altijd ongeveer 0.250 ampère aan de uitgang. het neemt alleen toe boven 0,4A.

Ik vraag me weer af of deze 0,250 A die aan de uitgang van de omvormer wordt weergegeven zodra deze start, echt echt is. Ik ga nog eens kijken maar het lijkt me dat ik de teller van het huis naar beneden zie gaan als de windmaster start, terwijl de teller van de windturbine niets telt.

te volgen.
0 x
Ruthenian
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 318
Inschrijving: 02/11/05, 15:22




par Ruthenian » 31/10/12, 23:04

Bonsoir,
Deze maand test ik deze Volker-curve:

Black 600 VA

0 30 0,0
1 50 0,3
2 65 1,5
3 75 3,0
4 90 6,1 (automatisch)

Een beetje vergelijkbaar met die van jou.

Voor de maand oktober met de Hermann-curve produceerde hij 11 kWh.
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 01/11/12, 00:34

Door te loten zonder het echt te begrijpen, loop je het risico nooit met een goede productie naar buiten te komen.

Ik nodig u uit om afzonderlijke wind- en Windmaster-metingen uit te voeren, om eindelijk te begrijpen wat niet wordt aangegeven !!!.
0 x
coccigro
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 89
Inschrijving: 19/08/12, 22:55
Plaats: Loiret, Orléans Forest
x 2




par coccigro » 01/11/12, 23:25

bonsoir,

Momenteel meet ik de Acc en Vcc voor de windmaster en de Aac erna (met 3 multimeters). Ik heb mijn curve gemaakt met echte metingen, maar er is altijd iets te verfijnen.

Voor de maand oktober met de Hermann-curve produceerde hij 11 kWh.


11Kw/u in één maand! Ik durf niet eens te zeggen met hoeveel ik zo graag zou willen doen! wat is je gemiddelde jaarlijkse wind? was jouw curve deze?

0 32 0,0
1 40 0,0
2 50 0,2
3 60 3,0
4 65 8,4 automaat


of de vorige?

maand heb ik een gemiddelde jaarlijkse wind van 5,6 m/s, als ik het me goed herinner, en ik heb veel turbulentie.

Ik vraag me af of ik de lichte wind niet moet waarderen, zelfs als dat betekent dat ik het vanaf het begin moet vertragen.

of zo, ik kom terug op mijn allereerste idee, om twee bochten te maken, een voor de zomer waar de wind zwak is en een andere voor de winter waar er meer wind is. maar zelfs in hetzelfde seizoen zijn er grote windvariaties. en ik ga niet om de dag van curve veranderen.

wat is winstgevender, versnellen of pompen vanaf het begin?

Ik ontdekte nog een zwarte 600 in de buurt van mijn huis. zijn eigenaar had een witte 1000-bladige 5w die je overal ziet (ik denk dat het de ista is?) en hij veranderde in een zwarte 600, op een gevel, tussen twee schuren...

Goedenavond.
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 02/11/12, 01:20

coccigro vraagt ​​zich af:
maanden heb ik een gemiddelde jaarlijkse wind van 5,6 m/s, als ik het me goed herinner, en ik heb nogal wat turbulentie.


Bij 5,6m/s de helft van ongeveer 11m/s hebben we 2x2x2=8 keer minder vermogen dan de (denkbeeldige) 600W bij 11m/s, dan in feite 300W zonder turbulentie en waarschijnlijk 200W met turbulentie, wat deze 5,6m/s ongeveer 200W/8=25W geeft wat de 24x30=720u geeft van een maand tot 5,6 m/s gemiddelde windsnelheid 25x720=18kWh en daarom is de gemiddelde windsnelheid in werkelijkheid lager.

De driefasige frequentie van de windturbine is ongeveer 27 Hertz bij 5,6 m/s zonder wervels, d.w.z. de wieken draaien met 5,6 tpm voor een optimale productie-instelling, waarschijnlijk een spanning van 40 tot 50 V en een stroom van 0,5 A die uit de dynamo komt, dak dit ongeveer geschat.

Bij sterke wervels gaat de lambda van 5 naar 1, het toerental zakt met hetzelfde aantal naar ongeveer 1 omwenteling/s, de spanning ook 5 keer minder, 10V, en de afgehaakte windturbine geeft bijna niets 5W bij een stroom van 0,5 A, of zelfs minder.

De windmaster heeft totaal verschillende instellingen nodig met wervels en zonder wervels om het optimum te krijgen, dat blijft zwak.

Daardoor geeft hij alleen mee als de wind heel weinig wervelingen heeft en niets met een paar wervelingen.

Zo totaal onoplosbaar zo vaak zijn er wervelwinden!!

Het installeren van een windturbine met wervels is in een zwendelval trappen.
0 x
coccigro
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 89
Inschrijving: 19/08/12, 22:55
Plaats: Loiret, Orléans Forest
x 2




par coccigro » 02/11/12, 20:52

bonsoir,

gelukkig heb ik mijn windturbine zelf geïnstalleerd voor 2000 € toen de installateur de installateur mij 10600 vroeg voor een krachtigere installatie, en dus meer wind vereist.

Ik wilde een windturbine omdat het me een genoegen was en ik heb het. het werkt, het produceert stroom die ik kan gebruiken en ik bestudeer het met plezier om het zoveel mogelijk te optimaliseren. bovendien kan ik, als ik daar zin in heb, altijd een of twee meter de mast op, of zelfs meer. maar daarvoor moet ik nog dingen begrijpen.

Goedenavond.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 172-gasten