Hoe maak je een Windmaster voor 600 zwarte ingesteld?

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 14/10/12, 17:00

Ik keek en dacht na over de weinige informatie die over deze windturbine werd gegeven om informatie te hebben die consistent is met elkaar:

eerst moet u voorzichtig zijn met de verschillende typen Black 600 12v of 24V of 48V omdat de geproduceerde spanningen variëren volgens dezelfde verhouding.

In je berichten moet je deze spanning onthouden om er zeker van te zijn dat je hetzelfde model hebt en mogelijke verwarring te voorkomen.

De waarden zijn waarschijnlijk de optimale bedrijfswaarden bij mppt met maximaal gegeven vermogen.

Deze mppt is die gegeven door de wind aan de windturbine, inclusief het vermogen dat verloren gaat in de wikkeling van de windturbine is RxI ^ 2 die niet te verwaarlozen is, om de inwendige weerstand, ongeveer R = 0,5 bij 0,6 Ohm voor die op V = 12V, 4 keer meer voor het 24V-model en 8 keer voor die op 48V, voor zover ik de waarde kan raden als het totale volume van opgerold koper constant blijft.
Met V vermenigvuldigd met 2, wordt I gedeeld door 2 en RI ^ 2 ongewijzigd met R vermenigvuldigd met 4, omdat het gelooft als het kwadraat
Het 24V-model wordt aangeduid als het geven van 12V aan 1,8 met 2m / s wind, natuurlijk zonder whirlpool, en daarom niet bovenaan een gewoon dak van een dak.

Een andere parameter is de rotatiesnelheid die optimaal evenredig moet zijn aan die van de wind, meer precies, met de snelheid van de punt van de taps toelopende bladen, ongeveer 5 maal die van de wind.
dit wordt opgelegd door de bladen om de relatieve wind met de juiste incidentie te hebben, zonder afslaan (mes te langzaam) of negatieve incidentie die remt (mes te snel).
De wervelingen vernietigen de goede incidentie en de snelheid neemt af tot ongeveer die van de wind tenminste en de opbrengst neemt af met deze factor 5 tenminste.

Dus dit type windturbine met huizen eromheen, is vaak een oplichterij zoals uitgelegd in het rapport:
https://www.econologie.com/forums/post242163.html#242163
http://www.youtube.com/watch?v=qLTCZMlgtJI


Dus de frequentie van de gegenereerde stroom geeft de rotatiesnelheid die moet worden gekalibreerd op die van de wind voor dit optimum, met de verkregen spanning ook evenredig met deze windsnelheid, ongeveer 30 tot 35V voor 10 tot 11m / s wind voor het model 12V.
2tour / s = 120 per minuut geeft 10Hz zoals aangegeven in het Duits, en voor een diameter van 1,6m of 5m in omtrek verkrijgen we op 11m / s voor het maximale vermogen 600W op papier van verkopers, 11m / sx5 / 5m = 11 bochten / 55 bochten / s of 29 Hertz die overeenkomt met een spanning van 12V op het 24V-model, dankzij een indicatie van 12,6Hz voor XNUMXV in de forum Duits, wat het ook mogelijk maakt om te raden dat de geleverde stroom ongeveer 20 tot 25 A is (met de laadstroom op batterij van de 12V-functie van deze frequentie).

Het 12V-model geeft zijn maximale vermogen aan 30V voor 600W = 30x20 en een beetje hoger, met ten minste I = 20 versterkers die de kracht verloren in de spoelen van 0,6Ohmsx20x20 = 240W geeft, of zelfs meer die snel groeit zoals het kwadraat van I .
En de alternator gaat warmte heel sterk, zelfs in deze wind !!
Dus bij 600W voorziet de wind de bladen eigenlijk van mechanische energie van 600 + 250 = 850W

Deze kracht wordt alleen verkregen met een minimale frequentie van 55Hz en een rotatiesnelheid van de bladen van 11 revoluties / seconde.

Als de windturbine goed werkt onder optimale belasting mppt, moet deze draaien met een snelheid in draaiing / seconden gelijk aan de windsnelheid Ve in m / s ruwweg (met de verhouding van ongeveer 5, snelheid aan het uiteinde van het blad van 5 maal de windsnelheid).
Het is onmogelijk zodra er vortices zijn die de windrichting van meer dan 5 naar 10 ° veranderen, zoals op de video van de zwendel, omdat blokkades (overmatige weerslag) of remmen (negatieve weerslag).

Om aan te passen, is het optimale punt mmpt dat waar de stroom volgens mij het kwadraat is van de optimale spanning U die het verkregen vermogen geeft P = UxI = U ^ 3 toenemend als de kubus van die van de wind (% constante van Betz) met I = ctxVe ^ 2 U = CtvVe

Deze U moet worden gereduceerd met RxI van de spanning die verloren gaat in de wikkelingen, die bij hoge spanning afsnijdt, om correct te kunnen worden geëvalueerd.

Dus de 24V eindigt op 11m / s wind stabiel naar U 60 naar 70V, Imax 10 naar 12A, en de 4-punten die de curve naderen op I = ct U ^ 2 ruwweg met rechte lijnen, de eerste 2 nul om de bladen zonder te lage snelheid zonder belasting te kunnen starten vergeleken met die van de wind.

Dus bij halve spanning 35V kan ik Imax / '4 zijn of 2,5A kan minder zijn
en naar Imax / rac (2) Imax / 2 of naar 50V over 5 naar 6A

Dit is geldig voor een plaats zonder whirlpools, op meer dan 10 keer de hoogte van de verschillende verstoringen, en als dit onmogelijk is, zoals voor de oplichters, zal de waarde veel lager zijn, de bladen bleven constant op een te lage snelheid hangen en opbrengst gedeeld door ten minste 5.
De messen zijn dus volkomen ongeschikt, te vaak uitgehaakt.

Het is goed om de frequentie van de alternatorstroom (of die van de bladen) te meten met een oscilloscoop of multimeter, evenals de spanningen en stroom, die exacte interne R geeft, om deze ruwe schattingen van gedeeltelijke metingen op de Duitse site, door op te laden op variabel vermogen of batterijweerstand (een eenvoudige contactorverwarming kan de weerstand doen).
De fluctuatie van de frequentie geeft een duidelijke indicatie van de wervelingen van de wind.

De waarden van Hermann lijken mij in strijd te zijn met die van het Black 600 48V-model ????????????????
in vergelijking met andere informatie hierover forum !!
Het zal 600W nooit overkomen.
Het moet de afname zijn van U door RI intenren in laswikkelingen.

Bewerken: Hermann am 4.10.09 Wie sich jetzt herausstellt ist mein Black 600 nicht wie jeder andere 600er, deshalb ist es fraglich ob diese Einstellung
auch für andere 600er gut ist.Bitte weiterlesen.
Vielleicht kann Generator uns mal sagen bei welcher Umdrehung der 600er48V die 28,5 Volt erzeugt.
Das sind auf jeden Fall nur wenige Umdrehungen.
Die Einstellung 27 V voor den unteren Punkt würde ich persönlich nicht wählen, weil dies die eigentliche Abschaltspannung ist, dh bei deiner Einstellung omgevallen Ein- und Ausschaltpunkt zusammen, du lässt ihm keinen Puffer.
Die max. Leistung wirst du nicht erreichen, weil dein Black bei der von dir gewählten Spannung noch nicht die erforderliche Leistung hat.
Vielleicht kann Generator uns mal sagen bei welcher Umdrehung der 600er48V die 28,5 Volt erzeugt.


Logischerwijs gaat de 48V tot meer dan het dubbele zoals de 12V, om de batterij van 48V (respectievelijk 12V) op te laden, maar de interne weerstand R (te meten !!) vermindert blijkbaar U van RI, bij hoge spanning, dit die moet worden geëvalueerd, waarschijnlijk meer 300W verloren in de wikkelingen voor een hoge interne weerstand.
Op forum er zijn veel inconsistenties !!!
Begrip door functies te meten vermijdt zorgvuldig fouten.
1 x
Ruthenian
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 318
Inschrijving: 02/11/05, 15:22




par Ruthenian » 15/10/12, 07:19

Hallo Dedeleco en heel erg bedankt voor deze uitleg.

Kun je me precies vertellen wat ik moet meten (in situatie)?

Mijn versie is 48 V.
Gisteren op een windvlaag van 39.2 Km / h of bijna 11 m / s daarom van de nominale waarde (normaal richting 600 W), produceerde de windmaster onmiddellijk 187 W-piek.

Ik veranderde de instelling vanochtend om de messen sneller te laten worden.
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 15/10/12, 14:46

Had ik lang geschreven en dacht dat ik duidelijk was?
Maar natuurkunde is niet zo eenvoudig.

Het is noodzakelijk om de frequentie van de spanning van de dynamo te meten (of de rotatiesnelheid van de bladen en ongeveer de factor 5 tussen de twee te controleren, zoals 10Hz => 2tours / s om er zeker van te zijn dat wat de Duitse site aangeeft correct is )

Meet de interne weerstand van de wikkelingen, ook de algehele weerstand, d.w.z. variatie in spanning aan de uitgang van de gelijkgerichte alternator, bij variatie in stroom met een verandering in belastingsweerstand op vaste snelheid.

Deze verandering vaste wind integendeel, het omvat een verlaging van de rotatiesnelheid die de koppeling met de wind aangeeft en die het mogelijk maakt om het optimale punt mppt te bepalen, dat wil zeggen de frequentie (of t / s) voor elke wind, in principe evenredig met de wind, bij snelheid van de punt van de bladen ongeveer 5 maal die van de wind !!

Dus Frequentie (of t / s), spanning en stroom, aan de uitgang van de alternator, op een variabele weerstandsbelasting, afhankelijk van de variabele windsnelheid, geeft veel informatie.

Hetzelfde hebben met de alternator bij verschillende vaste snelheden onder belasting is ook een pluspunt, maar we kunnen het uit de vorige metingen halen.


Bij 11m / s moeten we de 600W wind hebben zonder vortices (stabiele vaanoriëntatie beter dan 5 ° tot 10 °) !!.

De meting van de eigenschappen op variabele weerstandsbelasting moet het mogelijk maken te weten of dit mogelijk of onmogelijk is.

Met de DV / DI-variaties kunnen de weerstanden direct worden gemeten (op elk verwarmingsapparaat).
0 x
coccigro
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 89
Inschrijving: 19/08/12, 22:55
Plaats: Loiret, Orléans Forest
x 2




par coccigro » 16/10/12, 18:16

hello,

mijn windmaster komt uit airéchologic, zoals de br3. wanneer de omvormer niet werkt, geeft deze een verbruik van 1 mA weer; zodra het begint, geeft het ongeveer 0,250 A weer en neemt het toe wanneer de windturbine versnelt. voor mij is het dus productie (nou hoop ik).

voor mijn nek geef ik er de voorkeur aan om vanaf het begin versterkers in te voeren, want als ik de zwakke wind niet gebruik (waarvoor de zwarte 600 is bedoeld) verlies ik een groot deel van mijn windpotentieel! als deze waarden de werkelijke waarden van de windturbine niet overschrijden, moet ik deze dan niet vertragen?

Ik geef aan dat ik ook een 48V-versie heb.

Ik heb nog steeds problemen met het begrijpen waar de 600W maxi van deze windturbine zijn. is het gelijkstroom of het alternatief dat de omvormer verlaat? en waarom zeggen we 48V? het is duidelijk dat we 600W niet hebben bij 48V, ik heb iets gemist.

wat ik nu graag zou willen begrijpen is de relatie tussen wat er in de windmaster gaat en wat er uit gaat. met x V en XA in inkomende DC, hoeveel A moet er op de output zijn 230V alternatief?

Ik zal proberen dedeleco te ontcijferen, het zal enige tijd duren.

goedenavond allemaal.
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 16/10/12, 23:21

coccigro schreef:hello,

mijn windmaster komt uit airéchologic, zoals de br3. wanneer de omvormer niet werkt, geeft deze een verbruik van 1 mA weer; zodra het begint, geeft het ongeveer 0,250 A weer en neemt het toe wanneer de windturbine versnelt. voor mij is het dus productie (nou hoop ik).

voor mijn curve geef ik er de voorkeur aan om vanaf het begin versterkers in te voeren, want als ik de zwakke wind niet gebruik (waarvoor de zwarte 600 is bedoeld) verlies ik een groot deel van mijn windpotentieel! als deze waarden de werkelijke waarden van de windturbine niet overschrijden, moet ik deze dan niet vertragen?


Zodra we om energie vragen van de alternator, energie afkomstig van de wind, vertraagt ​​de windturbine, zelfs tot de optimale waarde waarvoor de windturbine is ontworpen, met een vermogen dat evenredig is aan de kubus van de windsnelheid ( Betz), tot een maximum, in principe P = 600W bij V = 11m / s = 39,6km / h, met ongeveer de snelheid aan het uiteinde van de bladen TSR = 5 maal die van de wind, info niet gespecificeerd en geëvalueerd, cruciaal voor de prestaties en mesontwerp. (zie de basiscursussen in de links die ik had geplaatst over econologie, die ik samenvat)
Wanneer leeg, draait de windturbine zeer snel, enorm, alleen beperkt door de incidentie van de wind op de eindbladen die negatief wordt, en remmen in plaats van duwen, en de bladen kunnen breken, zelfs bij V = 11m / s, ( redelijk zwakke wind, die met de fiets, zonder helemaal te gaan zoals in de Tour de France, 45 tot 55km / h).
Dit is de reden voor de weglooprem.
Dus bij optimale productie wordt de windturbine altijd tegengehouden door het opgenomen vermogen.
De ampères van I als functie van de volt van U moeten in principe die zijn met de optimale mmpt van de windturbine, dat wil zeggen I als het kwadraat van U, deze volt U als de rotatiesnelheid van de windturbine, en zodanig dat de punt van de bladen wordt donkerder zoals 5 maal de wind (5 is bij benadering, omdat niet aangegeven en gefixeerd door de vorm van de bladen).
Ik geef aan dat ik ook een 48V-versie heb.

Ik heb nog steeds problemen met het begrijpen waar de 600W maxi van deze windturbine zijn. is het gelijkstroom of het alternatief dat de omvormer verlaat?

De driefasige gelijkrichter heeft een goed rendement en daarom is het vermogen P geleverd aan 3 driefasige weerstanden identiek aan het vermogen dat wordt geleverd aan een enkele continue weerstand, na gelijkrichting, afgezien van de ongeveer halve volt van de diodes, die verwaarloosbaar wordt bij U> > 0,5 tot 0,7 V van de diodes.
lees de cursussen:
http://fr.wikiversity.org/wiki/Redresse ... phas%C3%A9
http://fr.wikipedia.org/wiki/Courant_triphas%C3%A9
http://en.wikipedia.org/wiki/Three-phase_electric_power
in oneindig aantal op google:
https://www.google.fr/search?num=100&hl ... fubn8v1kus

Dus 5 tot 10% in de buurt is hetzelfde, het verschil is wat de gelijkrichter verwarmt !!!
Let op 3-weerstanden gemonteerd in drie fasen, afhankelijk van de prijs, vóór de gelijkrichter en slechts één gaat daarna verder.

en waarom zeggen we 48V? het is duidelijk dat we 600W niet hebben bij 48V, ik heb iets gemist.

Om de te lezen forum Duits, de 600-48V begint een beetje stroom te geven bij een spanning van de helft van 48V, bij U = 24V met de wind bij V = 1,8m / s en bij 48V laadt een batterij boven 48V aanzienlijk op, op enkele watt, voor V van de wind, dubbel dat is ongeveer 3,6m / s = 2x1,8, maar niet bij 600W, met een frequentie van 24Hz = 4,8t / s door de verspreide info te lezen van forum.

Om dit te raden door dit te controleren forum, moet de 600W worden geproduceerd, voor V = 11m / s (of 10) ofwel, als regel van drie, gaande van V = 3,6m / s wat Ui = 48V geeft tot V = 11m / s wat dan Ui = 48 / geeft 3,6x11 = 146V geïnduceerd in de alternator, waarvan het noodzakelijk is om de spanning af te trekken die verloren is gegaan in de weerstand R van de alternatorwikkeling, dwz Up = RxI die de U geeft gemeten aan de uitgang van de alternator U = Ui-RxI

AV = 11m / s, de frequentie moet 24x11 / 3,6 = 73Hz = 14tours / s zijn, zeer grof, omdat de snelheid aan de punt van het mes ook een lagere frequentie geeft op diameter 1,6m, 11 draait / s of 55Hz, waarschijnlijk preciezer?
Maar dan geeft de spanning Ui geëvalueerd door de frequentieverhouding (in plaats van de wind) Ui lager met 24Hz ---> 48V dan Ui = 48x55 / 24 = 110Volts veel lager.

Dus je moet R en I kennen bij V = 11m / s over de optimale belasting die de snelheid van de punt van de bladen op 5 maal die van de wind geeft.
Deze TSR = lamda = r = 5-ratio wordt vaak als typisch beschouwd en heeft een geldig% Betz.

Er is een probleem op 600W, is wat er uit de alternator komt P = UxI = UixI-RxIxI bruikbaar, of is het UxI wat door de wind aan de alternator wordt gegeven inclusief de RxIxI verloren door de wet van Ohm om de dynamo wikkelingen te verwarmen ????????

Als het degene is die wordt gegeven door de wind, 600 = UixI met Ui = 146Volt bij 11m / s
geeft vervolgens I = 600 / 145 = 4,14A en een dissipatie in een R die moet worden gecontroleerd, maar geschat op 0,5x4 ^ 2 = 8ohms (variatie van DU / DI na gelijkrichter op variabele resistieve belasting, om het te meten en de 0,5 zijn de R = 0,5Ohms van de Black600-12V gegeven op de forum )
die een gedissipeerd vermogen geeft in de spoelen van RxI ^ 2 = 8x4,14x4,14 = 137W

Met Ui = 110V geeft dit I = 600 / 110 = 5,45A en een veel sterkere kronkelende dissipatie van RxI ^ 2 = 8x5,45x5,45 = 238W veel sterker, naar mijn mening waardoor de spoelen warm worden.

Als de 600W gegeven aan de uitgang van de alternator, wordt de wind gedwongen om meer 600W + RxI ^ 2 = 600 + 230 = 630W ruwweg, aanzienlijk sterker te geven, wat I = 830 / 110 = 7,55A geeft en vervolgens gecorrigeerde dissipatie in de wikkelingen van RI ^ 2 = 8x7,55 ^ 2 = 455W in de wikkelingen, en dan daalt de uitvoer met veel minder 600W bij uitvoer (830-455 = 374W)

Het is een detectiewerk, nader te bepalen met metingen in reële situatie, van R van de wikkelingen, IE van de frequentie f (of t / s) met verschillende weerstandsbelastingen na rectificatie, volgens de windsnelheid , waarmee de factor 5 = lamnda = TSR geschat kan worden geverifieerd, namelijk !!
lees aandachtig de basiscursus:
http://eolienne.f4jr.org/eolienne_etude_theorique

Hoe hoger deze TSR, hoe efficiënter deze is, maar hoe minder, de minste werveling van wind is niet te verdragen, en de TSR valt in de richting van 1 in het draaikolkregime en de verkregen stroom zoveel.
Dus neem zoveel voor de messen, zelfs zeilen !!!

Een apparaat zonder deze minimale informatie is bijna oplichterij.

Meer serieuze scripties:
http://pastel.archives-ouvertes.fr/docs ... ourieh.pdf
http://pastel.archives-ouvertes.fr/docs ... dobrev.pdf
etc. ..

wat ik nu graag zou willen begrijpen is de relatie tussen wat er in de windmaster gaat en wat er uit gaat. met x V en XA in inkomende DC, hoeveel A moet er op de output zijn 230V alternatief?

Ik zal proberen dedeleco te ontcijferen, het zal enige tijd duren.

goedenavond allemaal.


Het vermogen wordt tussen invoer en uitvoer gehouden met een waarschijnlijke opbrengst van 70 tot 80%:
IxV in continue invoer x 0,8 = Iacc / 2 x Vacc / 2 x x1 / 2

Iacc en Vacc alternatief, de CC-waarden piek tot piek op oscilloscoop = 2 maal de amplitude Ia of Va en rac (2) vanwege het gemiddelde van de sinusoïde in het kwadraat van I ^ 2 in de tijd.
600W tot 230V efficiënt geeft 600 / 230 = 2,6A efficiënt.

zie de basis:
http://fr.wikipedia.org/wiki/Courant_alternatif

Je zou geen allergie voor wikipedia moeten hebben, zoals sommige, omdat wiki en internet niet kopen veel cursusboeken, duur bij 50 € tot 100 € per stuk, of zelfs meer, of jarenlang naar de les gaan !!


Eindelijk geluisterd naar A5 en Séralini, als je GMO's in je lichaam hebt, is het noodzakelijk om de overmaat in te nemen, je zult minder sterven, tenminste de mannen zoals de mannelijke ratten !!
0 x
Ruthenian
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 318
Inschrijving: 02/11/05, 15:22




par Ruthenian » 19/10/12, 22:28

Coccigro, heb je resultaten?
0 x
coccigro
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 89
Inschrijving: 19/08/12, 22:55
Plaats: Loiret, Orléans Forest
x 2




par coccigro » 23/10/12, 21:43

bonsoir,

geen resultaat met zo weinig wind.

Ik vergelijk nu de versterkers die binnenkomen met die die uit de omvormer gaan. Ik denk dat het interessant zal zijn.

Het vermogen wordt tussen invoer en uitvoer gehouden met een waarschijnlijke opbrengst van 70 tot 80%:
IxV in continue invoer x 0,8 = Iacc / 2 x Vacc / 2 x x1 / 2


IxV x 0,8, ik begrijp het, maar voor de rest heb ik problemen. Ik blijf zoeken.

voor nu heb ik een groot verschil bij het opstarten. Zou het kunnen dat de 0,252A die wordt weergegeven door mijn ampèremeter bij het starten van de onduelur geen bruikbare stroom is? wat zou het verschil verklaren tussen mijn ampèremeter en de meter?

Goedenavond.
0 x
Ruthenian
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 318
Inschrijving: 02/11/05, 15:22




par Ruthenian » 23/10/12, 22:01

Ik heb iets heel vreemds opgemerkt met de door Sagem EDF goedgekeurde meter. Bij het opstarten en tot de productie van 80-100VA geeft de teller deze waarden weer.
Wanneer de zonnepanelen stroom injecteren via een andere omvormer maar op dezelfde meter telden, vindt de verschuiving ertussen niet plaats.

Verklaring als de panelen vervolgens 150 VA produceren, geeft de teller 150 VA weer en niet door extrapolatie 240 VA.
Als er daarna windproductie is, is de absolute cumulatie consistent.

Begrijp dit niet !!!

Ter informatie, wanneer de PV-omvormer start (het is geen mastervolt) geeft de Sagem geen 80-100VA weer:

De verklaringen voor uitleg:

Beeld
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 24/10/12, 11:43

Mysterie ??????

Tenzij een omvormer een niet-sinusvormige 220V geeft die de EDF-meter niet bevalt, die niet langer stil kan tellen en in staking gaat ??????????????

Te controleren met een oscilloscoop door alles te meten, V en I.
0 x
Ruthenian
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 318
Inschrijving: 02/11/05, 15:22




par Ruthenian » 24/10/12, 21:25

Is het niet toevallig reactief vermogen?
Hoe kunnen we het annuleren?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 163-gasten