Hoe maak je een wind autoalternator verbinden

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
darwenn
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 510
Inschrijving: 16/07/09, 17:43
x 9




par darwenn » 30/07/09, 17:16

Nou, hier is alles af, schilderen etc. Maar er is een groot probleem en ik denk dat je gelijk hebt Olifant, het moet een mesprobleem zijn.

Al een paar correcties, de windturbine staat op een hoogte van 4 M (en geen 50 meter, ik had gedronken denk ik dat te zeggen). Dan de helling van de bladen en 7°. Vanmiddag stond er een superwind, resultaat: pruimen, de windturbine heeft niet of nauwelijks gedraaid. Ik probeerde hem los te koppelen van de motor, alleen op zijn kogellagers, dezelfde observatie, hij draaide nauwelijks.

De windvaan beweegt echter heel goed, we hadden een zuid/westen wind en de windturbine stond goed tegen de wind in, dus aan deze kant geen zorgen. Het is ook geen probleem om koppel te genereren, want zelfs ontkoppeld, nada!

Je zult me ​​vertellen dat het niet hoog is, ja natuurlijk, maar de wind was er. Het heeft daken waarrond wervelende winden kunnen ontstaan, maar als dat zo zou zijn, zou het alle kanten op zwaaien, wat niet het geval is. Als de propeller begint te draaien, lijkt hij vrijwel direct afgeremd te worden. De reeds gekozen vorm is misschien niet geschikt, breder aan de bovenkant dan aan de onderkant moet een probleem met middelpuntvliedende kracht veroorzaken, toch?

Ik geef mijn tong aan de kat en sluit af met een slechte propeller. Wat denk je ? waar vind ik de beste tips voor het maken van een goede 10 mm multiplex propeller? afmetingen, helling enz. Bedankt, ik begin de wanhoop nabij te worden na al dit werk.

PS: ik heb het gecontroleerd, 1 poelie-omwenteling is inderdaad gelijk aan 18 motoromwentelingen.

Beeld

Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
looping
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 816
Inschrijving: 03/10/07, 06:33
Plaats: Picardie




par looping » 30/07/09, 23:08

Hallo Darwen

Gezien de hellingshoek die u voor uw bladen hebt gekozen, zal de TSR (snelheidscoëfficiënt van de bladtip in relatie tot de windsnelheid) pieken rond de 2 of 3.
Dit is onvoldoende om de juiste productiestartsnelheid te bereiken.
Uw bladen zijn niet geprofileerd en bovendien, wanneer de relatieve windcomponent dezelfde hoek heeft als de invalshoek, leveren uw bladen geen koppel meer en piekt de snelheid.
Ik zou u daarom aanraden om de hellingshoek te verkleinen, met andere woorden om de bladen dicht bij het vlak van rotatie te plaatsen.
Omdat je je bladen niet hebt gedraaid, lijkt de hellingshoek goed aan de voet (nabij de naaf) maar is hij te sterk aan de punt van het blad (waar het het belangrijkst is om de juiste hoek te hebben)
Een goed blad is vrij breed aan de basis en taps toelopend aan de punt (vanwege het getal van Reynolds, en dit wordt berekend met een bepaald aerodynamisch profiel)

Geef me wat elementen en ik zal kijken naar het beste compromis.

Succes met je verdere ontwikkeling.

A+
0 x
darwenn
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 510
Inschrijving: 16/07/09, 17:43
x 9




par darwenn » 31/07/09, 05:45

Bedankt looping, ik vermoedde dat de hoek aan de punt te groot was, want voordat ik deze mesjes maakte, had ik andere minder hellende testmessen gemaakt en het draaide beter, en ik dacht ten onrechte dat het nog beter zou draaien.

Dit is wat ik vandaag ga doen. Ik ga de helling van mijn 5-blads schroef corrigeren en proberen ze om te keren (door de boorgaten met houtpasta af te dichten) en een test doen en dan een drieblads maken, nog steeds in 10 mm triplex, ik ga om nieuwe messen te snijden volgens de aanwijzingen op de Ebonys-site en volgens deze tekening (ik zal de afmetingen op schaal doorgeven voor messen van 80 cm lang). Na foto's van propellers te hebben bekeken, had ik voor deze vorm van propeller gekozen omdat ik daaruit had afgeleid dat het zou moeten werken, wat dan ook, slim zijn hielp me ook niet. : Cheesy:

Dus deze zullen al een betere vorm hebben, dan ga ik ze ongeveer 20° kantelen bij het instellen, dus veel minder dan wat ik momenteel heb en ik zal je op de hoogte houden door je de beoordelingen te geven die ik zou hebben gevolgd bij schaal. Als het goed komt (hopelijk), zal ik gebeeldhouwde en geprofileerde bladen maken met dezelfde afmetingen, met een vlak in een geschikter hout.

Beeld
0 x
darwenn
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 510
Inschrijving: 16/07/09, 17:43
x 9




par darwenn » 31/07/09, 11:56

Voila, ik heb de mesjes gebruikt om het nieuws te herhalen. Dus helling met bijna de helft verminderd, daar ongeveer 20 tot 25°. Breedste deel 14,5 cm en de punt 6 cm, lengte 70 cm per blad of 1 m spanwijdte. Jouw mening ? het is beter ?. De bladen zijn afgeschuind/gesneden op de aanvalshoek over de gehele lengte van het actieve deel, d.w.z. over bijna 40 cm en over de helft van de breedte van elk blad. Ik wacht af of het beter gaat, daar staat geen wind :x als het werkt, zal ik een tri-blade maken om te testen. Maar ik zou graag willen dat het deze keer verandert ....

Beeld

Beeld

Beeld
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 31/07/09, 19:24

Hallo Darwenn!

Het grote probleem zit in de aandrijving tussen de poelie en de motor, je moet 2 poelies gebruiken, je hebt de slechtst mogelijke manier van koppelen gekozen, te veel wrijving en slippen.

>>Los dit probleem op voordat u eraan denkt watts uit uw windturbine te trekken.
:D
0 x
darwenn
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 510
Inschrijving: 16/07/09, 17:43
x 9




par darwenn » 31/07/09, 19:53

Hallo Alain, je bevestigt mijn twijfel, ja ik heb erover nagedacht, aan de zwevende kant is het prima als je met de hand draait, maar ja ik denk dat ik op hoge snelheid wat zal hebben, maar het probleem is dat mijn grote katrol voor een platte riem met wasmachinegroeven, behalve dat ik geen kleine platte riemschijf heb om op de rotor van de generator te plaatsen, wel, maar ik kan hem niet van de motoras van de machine verwijderen, maar ik geef niet op :) , ik heb dan een riem van de juiste maat nodig, het is niet gemakkelijk omdat de wasmachineriemen die ik heb groot zijn, maar ik ga binnenkort een wandeling maken in een reparatie- en reserveonderdelenwinkel in wasmachine om te zien wat ik kan vinden, dus terwijl ik wacht om de oplossing te vinden met katrol en riem, train ik door wrijving. Daar wacht ik voorlopig op de terugkeer van de wind om alvast te kijken of mijn propeller goed draait en dan de generatoraandrijving te verwittigen, ik denk dat ik iets ga vinden.
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 31/07/09, 20:12

Darwenn

waarom ga je niet naar een poelie-dealer met je riem en je motor, zij zullen je voorzien van de juiste poelie voor de maat van de motoras, anders als je motorpoelie de juiste maat heeft, hoef je hem alleen maar te verwarmen met een kleine loodgieterstoorts en het zal er heel gemakkelijk uitkomen.
:D
Dernière édition par Alain G de 31 / 07 / 09, 20: 36, 1 keer bewerkt.
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 31/07/09, 20:15

Ik was het vergeten, mooi werk!

Je houdt vol, je mesjes staan ​​veel beter op de laatste foto.

Laat niet los!
:D
0 x
darwenn
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 510
Inschrijving: 16/07/09, 17:43
x 9




par darwenn » 31/07/09, 20:19

Ik zal morgen proberen het eruit te halen door het te verwarmen, als het me lukt is het nikel omdat het ook 15 mm in diameter is, en ik zou het op de generator kunnen monteren (met een kleine aanpassing die ik zal vinden). Maar ik ga ook een uitstapje maken naar de buurtwinkel of detailhandelaar, voor het geval dat.
0 x
darwenn
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 510
Inschrijving: 16/07/09, 17:43
x 9




par darwenn » 01/08/09, 11:04

Goed nieuws, nou ja bijna. Mijn propeller werkt al perfect met een zeer zwakke wind, het is al een goed punt.

Toen slaagde ik erin om de kleine poelie te demonteren en een riem op de juiste maat te snijden en vervolgens elk uiteinde aan de cyano te lijmen met een rubberen versteviging van meer dan 8 cm. Kortom, geen zorgen. De riem is niet te strak en niet te strak, zonder te slippen. Bedankt Alan voor je advies. : Lol:

Beeld

je ziet het niet goed op de foto

Vanmorgen zeer zwakke wind, amper 10 km/u hooguit en toch kondigde het weer 0 aan, kortom een ​​lichte wind. Ik heb de propeller losgekoppeld van de generator en ohh wonder, hij draait meteen goed, regelmatig, non-stop, ik schatte de rotatiesnelheid van de propeller op ongeveer 240 rpm bij weinig wind, dus een geschatte snelheid van de generator van 14400 omwentelingen / minuut (katrol meerdere met 18) !! wauw ik ben bang!! :schok: maar daar moet ik je aan herinneren, dat het ontkoppeld was, dus alleen op de kogellagers van het lager. Zodra ik de generator weer op de riem zette, stopte de propeller.

het deed pijn aan mijn maag om het zo snel vrij te zien draaien en te zien stoppen zodra ik de riem inplugde, maar het koppel dat de generator nodig heeft is erg laag, ik weet dat het bij een wind van 20 km nog steeds beter zou moeten draaien, maar daar was ik Ik vroeg me af of ik geen oplossing zou kunnen vinden om de generator te trainen met een wind die zo zwak is als vanmorgen, het zou de voet zijn om te zien hoe goed hij draaide. Heb je een idee? Ik heb de binnenkant van de generator al gesmeerd, de drukveer van de borstels op de rotor beperkt, het is beter maar niet genoeg, de kracht wordt aangedreven door de permanente magneten op de rotor, het maakt een lichte plotseling. Ik weet dat dit normaal is, maar ik wilde echt een truc vinden om het te trainen in zeer lichte wind.

Kortom, dat zei dit verhaal van 14400 tpm, het maakt me bang, ik ga met deze snelheid uit de 40 volt komen of de generator doorbranden, toch? Ik zal zien of ik de verhouding van de poelies zal veranderen.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 266-gasten