Hoe maak je een wind autoalternator verbinden

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
darwenn
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 510
Inschrijving: 16/07/09, 17:43
x 9




par darwenn » 03/08/09, 14:35

Nou, dat is het, ik heb mijn motor teruggespoeld met 0,30 draad, 64 beurten, ik heb daar geen wind, dus ik heb de propeller gewoon met de hand aangedreven met een geschatte snelheid, ik had bijna 15 volt onbelast, dus het zou moeten werken. Als het niet werkte, kon ik altijd nog een keer met mijn rotorwikkelingen spelen. Ik ga vanmiddag een fietscomputer installeren, hier wordt uitgelegd hoe je deze kunt kalibreren en omvormen tot toerenteller.
http://pagesperso-orange.fr/ebonys/expereolienne.htm

Toerenteller nr. 3.
0 x
darwenn
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 510
Inschrijving: 16/07/09, 17:43
x 9




par darwenn » 04/08/09, 09:00

Ter informatie: het gebruik van een fietscomputer werkt niet echt, omdat de katrol waaraan de impulsmagneet is bevestigd te klein is en te snel draait, waardoor de computer niet elke impuls zo snel kan tellen. Ik heb op deze site de oplossing gevonden die uitlegt hoe je een fietscomputer kunt aanpassen aan skeelers (zeer kleine wegen). Je moet een scheidingslijn toevoegen.
http://www.teaser.fr/~mzirnheld/tc/compteu1.htm

Het kan nuttig zijn voor anderen, deze verdeler is heel gemakkelijk te maken. Alstublieft : Cheesy:
0 x
sleutelbloem
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 22
Inschrijving: 04/11/09, 23:34
Plaats: Dol De Bretagne

wind




par sleutelbloem » 05/11/09, 23:06

Dag iedereen. Even voorstellen, mijn voornaam Alain, gepassioneerd door oude auto's en doe-het-zelf.
Ik ben nieuw hier op forumIk heb ook veel getest met een autodynamo, bijvoorbeeld door de schietsnelheid te verlagen door de stator terug te spoelen, de rotorwikkeling te vervangen door een permanente magneet om niet meer uit te gaan, ik kwam tot een zeer middelmatig, zelfs teleurstellend resultaat. Daarom heb ik deze machine uiteindelijk verlaten en mijn eigen dynamo gemaakt met neodymiummagneten, vandaar een bevredigend resultaat, ik blijf nog steeds op een kleine machine aangezien ik deze op mijn camper ga installeren , ik kom op 12,5 volt bij 150 tpm, en rond 400 tpm kom ik op 12 ampère, uitgang van mijn dynamo, ik heb 3 draden, dus 3 AC-fasen, dan 2 diodebruggen, en DC-uitgang, ik zou een regelaar nodig hebben, omdat bij 12 ampère de spanning 17 volt bereikt, is dit te veel voor de batterij, ik kan geen regelaar voor deze stroomsterkte vinden, of zo, tegen welke prijs? en ik weet niets van elektronica, toch zullen we dit probleem moeten oplossen, zonneregelaars zijn niet duur maar niet geschikt. Misschien kunnen ze voor een expert aangepast worden, bijvoorbeeld bij een bepaald spanningsvermogen een relais om de stroom om te leiden naar een consument, deze machine zou meer kunnen leveren, maar er is ook meer wind voor nodig, en met de camper hebben we geen profijt van harde wind, en als er toch windstoten zijn, gaat de windturbine in veren door een systeem om het roer te wissen. Om het probleem met de spanningsregelaar op te lossen, als u ideeën heeft, zijn deze welkom, en bij voorbaat dank. Alain Met vriendelijke groet.
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3

Betreft: windturbine




par Alain G » 05/11/09, 23:45

sleutelbloem schreef:Dag iedereen. Even voorstellen, mijn voornaam Alain, gepassioneerd door oude auto's en doe-het-zelf.
Ik ben nieuw hier op forumIk heb ook veel getest met een autodynamo, bijvoorbeeld door de schietsnelheid te verlagen door de stator terug te spoelen, de rotorwikkeling te vervangen door een permanente magneet om niet meer uit te gaan, ik kwam tot een zeer middelmatig, zelfs teleurstellend resultaat. Daarom heb ik deze machine uiteindelijk verlaten en mijn eigen dynamo gemaakt met neodymiummagneten, vandaar een bevredigend resultaat, ik blijf nog steeds op een kleine machine aangezien ik deze op mijn camper ga installeren , ik kom op 12,5 volt bij 150 tpm, en rond 400 tpm kom ik op 12 ampère, uitgang van mijn dynamo, ik heb 3 draden, dus 3 AC-fasen, dan 2 diodebruggen, en DC-uitgang, ik zou een regelaar nodig hebben, omdat bij 12 ampère de spanning 17 volt bereikt, is dit te veel voor de batterij, ik kan geen regelaar voor deze stroomsterkte vinden, of zo, tegen welke prijs? en ik weet niets van elektronica, toch zullen we dit probleem moeten oplossen, zonneregelaars zijn niet duur maar niet geschikt. Misschien kunnen ze voor een expert aangepast worden, bijvoorbeeld bij een bepaald spanningsvermogen een relais om de stroom om te leiden naar een consument, deze machine zou meer kunnen leveren, maar er is ook meer wind voor nodig, en met de camper hebben we geen profijt van harde wind, en als er toch windstoten zijn, gaat de windturbine in veren door een systeem om het roer te wissen. Om het probleem met de spanningsregelaar op te lossen, als u ideeën heeft, zijn deze welkom, en bij voorbaat dank. Alain Met vriendelijke groet.


Goedenavond en welkom bij Éconologie Alain!

Ik heb je PM ontvangen!

Door je dynamo terug te spoelen verminder je de capaciteit in watt, ik neem aan dat je dat wist, hoe meet je de stroomsterkte, staat deze direct parallel aan de ampèremeter op de uitgang of is deze aangesloten op de accu?

Je moet op je hoede zijn voor websites die de nullastspanning en de kortsluitstroom berekenen, de juiste manier is op een accu, je neemt de spanning en stroomsterkte in serie tussen de accu en de uitgang van de diodebrug of op je gemak met een DC-stroomtang.

Als uw accu('s) een goede capaciteit(en) heeft heeft u geen regelaar nodig, de accu's dienen als regelaar.

Een regelaar die herstelt van een acculader kan heel goed werken aangezien je over een wissysteem beschikt en vooral de mogelijkheid hebt om je windturbine te monitoren.
:D
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
darwenn
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 510
Inschrijving: 16/07/09, 17:43
x 9




par darwenn » 06/11/09, 04:36

Hallo Primevère, ik ben zeer geïnteresseerd in het plan voor uw neodymium-magneetgenerator. Waar heb je de manier gevonden om dit te doen en het implementatieplan? Bedankt dat u contact met mij opneemt, ik ben geïnteresseerd.
0 x
Avatar de l'utilisateur
bleusideral
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 299
Inschrijving: 14/02/09, 15:35
Plaats: Nîmes
x 4




par bleusideral » 08/11/09, 14:11

darwenn schreef:Hallo Primevère, ik ben zeer geïnteresseerd in het plan voor uw neodymium-magneetgenerator. Waar heb je de manier gevonden om dit te doen en het implementatieplan? Bedankt dat u contact met mij opneemt, ik ben geïnteresseerd.


Hallo schoolleraren :P
gloednieuw op dit bericht, ik ben op zoek naar precies hetzelfde doel omdat mijn onderzoek nogal vaag is en omdat ik maar een beetje vrije tijd op het net heb, heb ik mijn onderzoek verder uit ontmoediging gedreven omdat ik aanbiedingen tegenkwam van plannen, betaald.. .!

In ieder geval feliciteer ik iedereen die van dit onderwerp een concrete prestatie heeft gemaakt.
à bientôt
0 x
Een gebaar meer Econological Econological een gebaar en het is de planeet die meer zal lijden!
bobono
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 355
Inschrijving: 08/09/07, 16:58
Plaats: bretagne
x 1

Hoe een windturbinedynamo aan te sluiten




par bobono » 08/11/09, 20:29

Ik denk dat ik je kan helpen met Primever.

17 volt is niet te veel om een ​​12 volt accu op te laden, je kunt zelfs tot 30 volt gaan zonder dat de accu zwavel krijgt, op voorwaarde dat de stroom rond de 1000 Hert pulseert.

De puls kan worden gevonden op een klein circuit of op een NE 555 of zelfs op een schakelende voeding.

Op deze site alle uitleg http://pagesperso-orange.fr/deltajp/montages/trucs.html
0 x
sleutelbloem
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 22
Inschrijving: 04/11/09, 23:34
Plaats: Dol De Bretagne

Re: Hoe een dynamo voor windturbines aan te sluiten




par sleutelbloem » 08/11/09, 22:19

bobono schreef:Ik denk dat ik je kan helpen met Primever.

17 volt is niet te veel om een ​​12 volt accu op te laden, je kunt zelfs tot 30 volt gaan zonder dat de accu zwavel krijgt, op voorwaarde dat de stroom rond de 1000 Hert pulseert.

De puls kan worden gevonden op een klein circuit of op een NE 555 of zelfs op een schakelende voeding.

Op deze site alle uitleg http://pagesperso-orange.fr/deltajp/montages/trucs.html

Bedankt bobono voor je informatie, maar 17 volt werkt niet, want als ik een 12 volt-omvormer aansluit, gaat deze in veiligheid, hetzelfde geldt voor de tv. zodat de stroom wordt gepulseerd, ik zie niet hoe ik dat moet doen, want Ik weet niets van elektronica
Het zou goed zijn om mij uitleg te geven, maar ik moet ze begrijpen, wat niet gemakkelijk voor mij is, in ieder geval bij voorbaat dank. Met vriendelijke groeten. Alan
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2486
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 360




par Forhorse » 09/11/09, 02:40

Fabrikanten van elektronische componenten maken nu kleine, zeer efficiënte schakelende regelaars. Voor hoge stromen is het voldoende om een ​​vermogenstransistor te koppelen.
Ik heb geen referentie bij de hand, maar door bijvoorbeeld naar lineaire technologie te kijken, kun je er enkele vinden. Andere fabrikanten hebben een soortgelijk aanbod.
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 09/11/09, 04:29

sleutelbloem


Verspil geen tijd met ingewikkelde dingen die u niet begrijpt, plaats gewoon batterijen parallel en uw spanning zal voldoende dalen om uw omvormer goed te laten werken en als bonus heeft u een betere reserve.
:D
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.

Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.

Alain

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 295-gasten