Hoe maak je een wind autoalternator verbinden

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 01/08/09, 12:12

U kunt een belastingsweerstand aansluiten op de dynamo om de propeller te vertragen bij harde wind, zelfs als u uw energie niet gebruikt.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
darwenn
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 510
Inschrijving: 16/07/09, 17:43
x 9




par darwenn » 01/08/09, 12:26

Ja, maar dat is Chinees voor mij, want ik weet helemaal niet hoe ik dat zou moeten aansluiten, omdat ik helemaal geen technicus of elektricien ben (is het je opgevallen? : Cheesy: ) Ik heb uitleg nodig omdat het mij niet duidelijk is. Daar draait hij nu op volle snelheid, maar nog steeds met de propeller uitgeschakeld, ga ik op mijn andere generator kijken of ik de magneten kan vervangen of een oplossing kan zien om alle moeite te elimineren en totale flexibiliteit te hebben bij het draaien van de generator, want daar als ik de spin zie, is het geweldig en het moet me lukken om dat de hele tijd te hebben bij weinig wind.

Ik dacht ergens te hebben gezien dat we, door de generator kort te sluiten, deze blokkeerden (ik heb het getest, het is waar) en daardoor de propeller stopten. Gebruik het bij harde wind, toch? maar dat betekent niet dat de generator kapot gaat? Want als dit het geval is, kan ik elke piek opvangen met een relaissysteem, het relais zal vasthouden aan een spanning die ik definieer en zal de generator op gelijkstroom zetten om de windturbine te beschermen bij harde wind. Dat zal als een rem werken. Goed of slecht idee?

Ik zal dan de laadregelaar moeten maken.
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 01/08/09, 15:52

Darwenn

Je bent niet werkloos!

Het probleem is dat het koppel te groot is gezien de verhouding van uw 2 katrollen. U verkleint de diameter van de aandrijfpoelie (propeller) of u vergroot de diameter van de generatorpoelie om een ​​lager koppel te verkrijgen en uw montage niet te vertragen.

U moet een koppel verkrijgen dat in evenwicht is tussen bladsnelheid en productie. Er worden meerdere "V"-katrollen verkocht die u meer flexibiliteit geven om de juiste verhouding te verkrijgen.

De regelaar is erg secundair, je moet eerst alles goed in evenwicht brengen.
0 x
darwenn
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 510
Inschrijving: 16/07/09, 17:43
x 9




par darwenn » 01/08/09, 15:55

Nou, dan ga ik proberen de poelieverhouding te veranderen, want nu word ik gek : Cheesy:
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 01/08/09, 15:59

Darwenn

Het is gemakkelijker om met een lagere verhouding te beginnen en de spanning te meten en het tekort te berekenen om de gewenste spanning te verkrijgen.
:D
0 x
darwenn
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 510
Inschrijving: 16/07/09, 17:43
x 9




par darwenn » 01/08/09, 17:12

Hé Alain, jij bent een wetenschapper, ik heb een katrol van 4 cm breed op de generator gezet, en nog een wonder, het werkt, het draait. Ik moest een riem opnieuw doen, maar ach. Maar er is een probleem, daar blaast hij goed, 20 of 30 km/u, ik heb hoogstens 2 volt onbelast als de propeller goed gelanceerd is en snel draait, daar zit ik vast. Meer kan ik niet doen, met de kleine katrol bereikte ik leeg 7 volt met mijn oude propeller bij constante wind, maar ja geweldig was het ook niet. Dus mijn enige oplossing zou zijn, en ik vraag jouw mening, het terugspoelen van de generatorrotor, toch? Dat zie ik alleen in mijn geval. Wat denk je ?. In ieder geval, nee ik geef niet op, ik wil dat het werkt!! : Cheesy:
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 01/08/09, 17:33

Darwenn, je zou een veerspanner moeten proberen, een wiel dat op de buitenste riem drukt.

Is uw windturbine-as op kogellagers gemonteerd?
:D
0 x
darwenn
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 510
Inschrijving: 16/07/09, 17:43
x 9




par darwenn » 01/08/09, 17:42

Hallo Alain, ik begrijp niet wat je bedoelt met praten over een veerspanner, wat zou de rol ervan zijn, de riem altijd goed strak spannen?, een soort roller wat is dat?.

Mijn zwenkas staat niet op kogellagers, maar is vrij, beide randen zijn schoon en goed ingevet, hij beweegt gemakkelijk. Het zou waarschijnlijk beter zijn met kogellagers, maar op dit moment lijkt het te werken, althans ter oriëntatie, het beweegt goed.

Mijn vermenigvuldigerverhouding daalt nu naar 7 (28/4)
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 01/08/09, 17:49

Ja, Darwenn, een aandrukrol, het doel ervan is om de wrijving tussen riem en poelie te verminderen en tegelijkertijd een constante druk te garanderen.

:D
0 x
darwenn
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 510
Inschrijving: 16/07/09, 17:43
x 9




par darwenn » 01/08/09, 17:59

Oké, ik zou dat kunnen toevoegen om het te verbeteren, maar ik denk niet dat het me 13 volt meer zal opleveren. Denk je dat ik de rotor moet terugspoelen?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google [Bot] en 230 gasten