Studie haalbaarheid van windturbines 2kW thuis?

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2485
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 359

Re: Wind haalbaarheidsstudie van 2kW thuis?




par Forhorse » 07/03/16, 19:52

een stil blok is slechts 2 schroeven ingebed in een massa rubber, in het algemeen is het zeer weinig bestand tegen scheuren (het is niet gemaakt om in deze richting daar te werken)
Ik zou ook bang zijn ...
0 x
Kenny-k
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 95
Inschrijving: 10/12/15, 23:42

Re: Wind haalbaarheidsstudie van 2kW thuis?




par Kenny-k » 07/03/16, 21:11

Nee, dit zijn geen twee schroeven ingebed in rubber !!!
stilleuniv435-z.jpg


Waarom zou het minder solide zijn dan een eenvoudige bout?
0 x
Kenny-k
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 95
Inschrijving: 10/12/15, 23:42

Re: Wind haalbaarheidsstudie van 2kW thuis?




par Kenny-k » 07/03/16, 21:18

Omschrijving
Operatie
o Versterking: cilindrische platen.
o Gebonden natuurlijk rubber, cilindrische vorm.
o Gelaste bevestiging: 5 mogelijkheden (moer aan één zijde, schroef aan één zijde, schroef + moer, schroef + schroef, moer +
moer).
In Europa worden vaak andere bevestigingsstandaarden gebruikt dan de Franse.
Om beter op deze diversiteit in te spelen, heeft Paulstra een nieuwe Radiaflex Europe-reeks gecreëerd.
Deze reeks is beschikbaar in de 4 gebruikelijke versies en in één versie: de schroefdraadstop.
Het ontwerp van de SE 111-pad geeft hem de volgende fundamentele eigenschappen:
o Een grotere radiale elasticiteit dan zijn axiale elasticiteit.
o Rubber werk:
- in compressie (axiaal),
- in afschuiving (radiaal),
- of in compressieschaar volgens de samenstelling.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Wind haalbaarheidsstudie van 2kW thuis?




par chatelot16 » 07/03/16, 21:21

omdat een bout een enkel stuk schroot is: je stille blok is rubber dat aan de ijzeren stukken is gehecht: het heeft een enigszins beperkte weerstand die veel zwakker is dan de weerstand van de schroef
0 x
Kenny-k
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 95
Inschrijving: 10/12/15, 23:42

Re: Wind haalbaarheidsstudie van 2kW thuis?




par Kenny-k » 07/03/16, 21:29

Ja, ik heb het net gezien door de doc tot het einde zoveel voor mij te lezen.
Ik ga Paulstra bellen om hun advies te krijgen.
Ze kondigen 70 daN van maximale afschuifbelasting aan.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2485
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 359

Re: Wind haalbaarheidsstudie van 2kW thuis?




par Forhorse » 07/03/16, 22:37

behalve dat daar je stille blok ze niet alleen in afschuifkrachten zullen werken, ze zullen ook in tractie werken (vooral in het geval van een zeer sterke wind en daarom precies wanneer de inspanningen de belangrijkste zijn) en dat valt buiten de specificatie.
Ik heb al een vaag idee van het antwoord dat Paulstra je zal geven: niet gepland, ze kunnen niets garanderen en zijn vrijgesteld van elke verantwoordelijkheid in het geval van een ongeluk. Wanneer u in veiligheid met stille blokken wilt werken, is er altijd een andere manier om in geval van nood de rubberen noppen te bevestigen: staalkabel, ketting, gaffel, enz ...
Als je stille blokken wilt die in tractie werken, moet je kiezen voor een andere assemblage (sandwich)
0 x
Kenny-k
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 95
Inschrijving: 10/12/15, 23:42

Re: Wind haalbaarheidsstudie van 2kW thuis?




par Kenny-k » 07/03/16, 22:49

Helaas heb je gelijk ...
Ik vertrouwde mijn vader hierop, ik was ervan overtuigd dat een draadstang omgeven was door rubber op deze stille blokken. (vandaar mijn eerste reactie op de observatie van Chatelot)
Denk je niet dat er antivibrators zijn voor afschuiving, tractie en compressie?
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Wind haalbaarheidsstudie van 2kW thuis?




par chatelot16 » 07/03/16, 23:41

ja, er zijn antitrillingsbevestigingen met positieve veiligheid: stuk ijzer dat verplaatsing beperkt in geval van een rubberbreuk, maar dit is geen standaardonderdeel beschikbaar als uw stille blok ... het is motorondersteuning van een andere fabrikant automotive

in sommige gevallen plaatsen we het uiteinde van de staalkabel om de schade te beperken in geval van een breuk van het stille blok, maar in uw geval zullen kabels niet veel worden gebruikt: als het rubber loszit, voorkomen de kabels dat de alternator op de grond valt maar zal niet voorkomen dat de messen de mast raken

als je echt stille blokken nodig hebt, maak dan een plaat met een diameter een beetje groter met 2 keer meer gat: een stil blok op een gat op 2 en een losse bout op de andere gaten ... gat te groot voor de bout raakt nooit de normale vervorming van het rubber aan ... en als het rubber vrijkomt, zorgen deze extra bouten voor veiligheid

maar ik geloof helemaal niet in het nut van een stil blok op een windturbine! het moet op natuurlijke wijze roteren zonder trillingen
0 x
wat dan ook
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 17/01/21, 13:52
x 2

Re: Wind haalbaarheidsstudie van 2kW thuis?




par wat dan ook » 17/01/21, 14:42

Ik zal hier mijn geluk beproeven, je weet maar nooit.

Ik ben op zoek naar documentatie over de montage van uw windturbine en zijn hybride controller. De man die het aan mij verkocht had, had een probleem met de handleiding waaraan kleine knaagdieren op het platteland knabbelen. In feite moet ik vooral weten dat dit het maximaal toegestane vermogen in fotovoltaïsche input is.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 207-gasten