Studie haalbaarheid van windturbines 2kW thuis?

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Kenny-k
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 95
Inschrijving: 10/12/15, 23:42




par Kenny-k » 29/12/15, 16:17

Ok, dat is wat ik begreep om het spanningsniveau te bereiken.
De voltmeter van de controller is gegradueerd van 20 naar 20, het is moeilijk om correct te lezen, en mijn voltmeter van 30 of 50 € geeft me niet meer vertrouwen.
Ik heb je Madep-doos niet in detail bekeken, maar ik veronderstel dat je een geïntegreerde batterijbeheerder hebt?
Pierre suggereerde me dat het niet gemaakt was voor 2KW windturbines, heb je het aangepast?
Heb je sinds vorige week genoten van een beetje wind?

Wat mij betreft, ik ga de mast 3 m omhoog brengen om 12 m te bereiken aan het einde van de wieken, de wind komt hier voornamelijk uit het ZO of ZW en staat recht op het dak, dus de turbulentie is niet geweldig.
Ik zal van de gelegenheid gebruik maken om stille blokken onder de generator toe te voegen om de trillingen die we soms horen te verzwakken.
0 x
Avatar de l'utilisateur
windstoot
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 36
Inschrijving: 21/12/15, 12:12




par windstoot » 29/12/15, 16:59

ja ik had wind, maar de productie kwam niet boven de 200w en heel af en toe niet genoeg lineaire wind, vooral windvlagen maar mijn verbinding lijkt geschikt te zijn voor productie.
de wind is ongewoon licht in deze lenteachtige decembermaand 8)
Maar hey, mijn batterijen zijn toch vol, de zon is er! dat is het hele punt van een hybride systeem!

voor Madep geen probleem, alleen een zekering vervangen, bovendien zie ik niet in waarom de kracht van de windturbine zou spelen. het is de bliksem die we naar de aarde proberen af ​​te buigen, en de 220v-lijn (omvormer) die we ontkoppelen om het netwerk te beschermen.

er is geen batterijcontroller op de madep-doos, alleen beveiligingen.

Turbulentie is de plaag nr. 1, er zijn de directe door een obstakel maar ook degenen die minder aanwezig zijn, die van rebound.
0 x
Kenny-k
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 95
Inschrijving: 10/12/15, 23:42




par Kenny-k » 29/12/15, 18:40

Voert u uw controles en metingen ook alleen uit met een multimeter?

Heb je de spanning tussen de fasen gemeten?

Geeft deze waarde nauwkeurig de output weer op tijdstip "t" van de generator?

Moet de maximale waarde 96V zijn?

Moet de ideale waarde 96V zijn?

Ik laat de batterijen 24 uur op de omvormer staan.
Het is 4 uur geleden, de spanning is in evenwicht, het ligt tussen 12.57 en 12.64, afhankelijk van de batterijen op dit moment.

Ik merkte dat de laatste batterij een veel lagere spanning had dan de andere onmiddellijk nadat de turbine stopte. (12.68 vs 13.10 uit het geheugen)
Zoals aangegeven herstelde dit zich snel, maar meer in het algemeen, moeten we altijd bijna dezelfde spanning op elke batterij hebben als de windturbine wordt opgeladen?
Wanneer de windturbine deze oplaadt en verbruikt via de omvormer?
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 29/12/15, 22:15

de voltmeter is geen middel om te weten of er energie in de batterij komt

een batterij heeft een bijna constante spanning in het midden van zijn laadcurve: de spanning zegt dus niet veel, en erger nog, er is een bepaalde temperatuurcoëfficiënt: een variatie in spanning hangt meer af van de variatie in temperatuur dan van de energievariatie

de enige betekenis van de spanning is te zeggen wanneer het helemaal vol of helemaal leeg is ... het is pas aan het einde van het bereik dat de spanning aanzienlijk varieert

je hebt dus een ampère-urenteller op de accu nodig
0 x
Avatar de l'utilisateur
windstoot
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 36
Inschrijving: 21/12/15, 12:12




par windstoot » 29/12/15, 22:18

Ik gebruik een multimeter, stroomtang en de voltmeter van mijn controller, de spanning tussen twee fasen moet heel dicht bij de uitgangsspanning liggen.
deze spanning neemt onbelast lineair toe met de rotatiesnelheid van de windturbine, maar daalt onder belasting en het zijn de ampères die het mogelijk maken om de vermogenswinst vast te stellen.
het probleem is dat we niet de vermogenscurve van de windturbine hebben, dus je hebt een stroomtang nodig.

de maximale waarde kan niet 96V zijn, anders kun je je batterijen niet verder opladen, je hebt altijd meer spanning aan de bron nodig dan in de batterijen om ze op te laden

de windturbine moet in staat zijn om meer dan 120V in belasting te zijn, in mijn geval stond het gebrek aan wind me niet toe om meer dan 120V in belasting bij 2A waar te nemen, wanneer leeg stijgt het tot meer dan 200V
0 x
Kenny-k
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 95
Inschrijving: 10/12/15, 23:42




par Kenny-k » 30/12/15, 14:46

Hallo,

Na 24 uur uitschakeling liggen de accuspanningen dus allemaal tussen de 12.69V en 12.79V.

De batterijen zouden dus vol zijn.
Ik ga morgen een stroomtang ophalen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
windstoot
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 36
Inschrijving: 21/12/15, 12:12




par windstoot » 30/12/15, 14:54

ze zijn vol, dus uw regelaar zou normaal gesproken de stroom moeten omleiden naar uw belastingsweerstanden, vandaar dat de ampèremeter van de regelaar ondanks de wind op 0 staat... te controleren met de ampèremeterklem!

ik heb vandaag wind, meer dan 300w aan productie, dat is een goed teken : Mrgreen:
0 x
Kenny-k
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 95
Inschrijving: 10/12/15, 23:42




par Kenny-k » 30/12/15, 15:22

Dus als ik de weerstanden niet voelde opwarmen, komt het misschien ook door de wind, die te zwak was?

Als u zegt minimaal 120V bij belasting of 200V bij belasting, en de spanning tussen de fasen moet vrijwel hetzelfde zijn als aan de uitgang.
Toont de voltmeter van uw controller deze metingen?

Als ik het batterijcircuit aan de uitgang van de controller onderbreek en de windturbine opnieuw start.
De productie moet naar de weerstand gaan en de voltmeter naar de 200V?

Mijn bliksembeveiligingskast met 3 standen (normaal, open, kortsluiting), ik dacht dat ik in de open stand onbelast was, dus heb ik gisteren het circuit naar de batterijen niet doorgesneden toen ik de spanning tussen de fasen mat. Ik merkte geen verschil tussen "open" (windturbine draait maar controller ontvangt niets) en "normaal" (windturbine draait en controller ontvangt)

Ik heb vanmiddag zo'n 30 km/u wind, dus de beste die ik tot nu toe heb gehad.

Ik stel me voor dat de diode en voltmeter verkeerd zijn aangesloten.
0 x
Kenny-k
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 95
Inschrijving: 10/12/15, 23:42




par Kenny-k » 30/12/15, 15:51

Blijft de voltmeter van uw controller op nul staan ​​als uw windturbine stilstaat?
Hier zijn enkele foto's, als je zou kunnen controleren of je diode met omgekeerde polariteit goed naar de - batterij van de controller gaat, zie ik geen andere foutmogelijkheden voor een 8-jarige Chinees.
Beeld
Beeld
Beeld
Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
windstoot
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 36
Inschrijving: 21/12/15, 12:12




par windstoot » 30/12/15, 16:07

eerder 120V "maxi" voor een 98V systeem

200v onbelast, toen koos ik mijn controller om de windturbine aan de belastingsweerstand te koppelen om hem te beschermen, hij kan zeker veel hoger klimmen, maar riskeert desintegratie. over het algemeen laten we een windturbine nooit leeg staan! anders duurt het niet lang...

mijn controller laat hem leeg, totdat hij een voldoende toerental heeft bereikt om te produceren, hij helpt hem op te starten en koppelt dan de belasting.

op mijn fase-uitlezingen is er een verschil van ongeveer 10% met een pollepel (te controleren) hieronder in vergelijking met de DC-uitgang

een windturbine kan niet zowel leeg als in productie zijn (weerstand of belasting), leeg is het een open circuit, ik verbied u ten strengste om dit te doen, u riskeert de generator, de wieken, enz. te beschadigen. :onheil:

je beschermdoos, heb je de referentie?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 193-gasten