Studie haalbaarheid van windturbines 2kW thuis?

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Kenny-k
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 95
Inschrijving: 10/12/15, 23:42




par Kenny-k » 21/12/15, 17:25

Kan ik, aangezien het lampje brandt en de omgekeerde beveiliging werkt, mijn verbinding vrijwillig ongedaan maken zonder de controller te beschadigen?
Zodat ik kon zien wat het "achteruitrijlicht" zegt.
Het lijkt me vanzelfsprekend, maar wat vind je van al deze pluspunten?
0 x
Kenny-k
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 95
Inschrijving: 10/12/15, 23:42




par Kenny-k » 27/12/15, 11:33

Bonjour à tous,

Mijn windturbine werkt nu 24 uur:
-Ondanks een vrij zwakke wind gisteren (ongeveer 10km/u) stopte de generator niet.
-Het geluid is echt niet waarneembaar, enige probleem, de mast trilt een beetje als de generator aan één kant is gericht (moet nog afgesteld worden hoop ik)
- Tot nu toe geen onechte acceleratie- en deceleratieproblemen waargenomen

Wat ik heb waargenomen:
-Starten van de windturbine gisteren omstreeks 17 uur: spanning op de accu's 101.2V
- Uitschakeling rond middernacht: spanning op de accu's 106.6V
-Controle vanmorgen om 10 uur: spanning op de accu's 103.2V
- Bediening op batterijen 2,3,6 en 7: spanning van 12.9V
-De omvormer is getest met een 1800W-stofzuiger, ik heb hem ongeveer 5 minuten laten staan, geen bijzonder probleem waargenomen.
- de laadregelaar geeft altijd "omgekeerde polariteit" aan, maar zoals eerder aangegeven, vertelde de leverancier Pierre me dat sommige klanten hem een ​​probleem hadden gemeld met de montage van de "omgekeerde polariteit"-diode
-De voltmeter van de laadregelaar staat altijd op 96-98V, de ampèremeter blijft op nul.(ik denk dat hij alleen gebruikt wordt voor het zonnegedeelte (hybride regelaar zon/wind) maar zonder zekerheid)
- Wanneer de controller gestopt is (verwijdering van de zekering tussen batterij 4 en 5) en nadat de generator is geblokkeerd door de veiligheidsbox, gaat het controlelampje "low voltage" branden terwijl de voltmeter naar nul zakt, dan valt alles uit.

Dus mijn eerste vraag zou zijn: waarom verloor ik 's nachts 3.4 V?
Ik dacht dat het blokkeren van de windturbine voor de nacht een stroom gebruikte die proportioneel omgekeerd was aan wat de generator zou hebben geproduceerd als ik hem had laten draaien, maar het batterijcircuit wordt onderbroken, ik begrijp niet hoe.

Wat denk jij?
0 x
Kenny-k
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 95
Inschrijving: 10/12/15, 23:42




par Kenny-k » 27/12/15, 11:40

Merk op dat na een herstart van 5 minuten vanmorgen, de spanning gisteravond terugkeerde naar zijn breekpunt, namelijk 106.4V.
0 x
Avatar de l'utilisateur
windstoot
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 36
Inschrijving: 21/12/15, 12:12




par windstoot » 29/12/15, 11:21

voor de spanning die daalt nadat de generator stopt, is het volkomen normaal, de 106V is de laadspanning van de windturbine, niet de batterijen.
de echte spanning van de batterijen is dus die nadat de bron is gestopt en ongeveer 1 uur rust (24 uur voor meer precisie)

de ampèremeter die op nul blijft staan, normaal, het geeft de echte zonneproductie aan als wind, het feit dat de windturbine draait, veroorzaakt een spanning maar niet noodzakelijkerwijs een productie van Ah

de vervorming tussen uw aflezing op de voltmeter meer dan 100V en die van de controller, minder dan 98V is niet normaal, de slecht gemonteerde diode kan de oorzaak zijn :?
0 x
Kenny-k
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 95
Inschrijving: 10/12/15, 23:42




par Kenny-k » 29/12/15, 12:26

Hallo Rafale,

Dank u voor uw terugkeer.
Ik kon na 24 uur vrij lichte wind (10-18km/u) zien dat de spanning op de accu's was gedaald van 100.4 V naar 107.1 V
In interfase haalde ik op het hoogste 85V en gemiddeld 75V
Deze lezingen lijken mij bemoedigend.

Aan de andere kant toen ik gisteravond de omvormer aanzette door ongeveer 200W (koelkast + vriezer) aan te sluiten, :
- de spanning zakte onmiddellijk naar 105.1V
- toen snel (na 1 uur) ging het naar 100.1V en het lampje "laag voltage" ging branden
- de spanning stabiliseerde zich vervolgens gedurende 100.2 uur op 2 V en het "lage" lampje ging met tussenpozen branden.
- de spanning per batterij is 12.5V Ik gaf er de voorkeur aan de omvormer te stoppen.
-de spanning liep toen snel op tot 13,2V per accu (105V totaal)
-vanmorgen na 1 uur stoppen van de generator, sta ik op 104.7V.

Hoe zit het met deze lezingen?
0 x
Avatar de l'utilisateur
windstoot
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 36
Inschrijving: 21/12/15, 12:12




par windstoot » 29/12/15, 13:30

de "laagspanning" is die van de hybride controller?
als dit het geval is, is er een probleem, met 8 12v-batterijen krijgen we de beroemde "laagspanning" rond de 88v (8x11V)

bij 12.5v, omvormer aangesloten, zijn uw accu's voor 90% opgeladen
0 x
Kenny-k
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 95
Inschrijving: 10/12/15, 23:42




par Kenny-k » 29/12/15, 13:52

Ja, het is het lampje van de controller dat gaat branden.
Weet je zeker dat bij 12.5V de accu voor 90% is opgeladen?
Ik las hier en daar dat de spanning bij 100% 12.73V zou moeten zijn voor 12V-accu's maar ik vond ook veel sites die 13.9V tot 14.4V-spanning aangaven voor gelaccu's die 100% waren opgeladen

Ik wacht op het antwoord van de leverancier over dit onderwerp omdat ik geen instructies bij mijn batterijen heb.
Ik specificeer dat ze nieuw zijn en in 150Ah

Anders is de spanning na 104.7 uur uitschakeling nog steeds 3V.

Ik ben op zoek naar een accumanager van dit type maar voor een actieradius boven de 70V kost dat een arm...

Heeft u een idee?
https://solaireshop.fr/controleurs-de-batterie-serie-bmv-602s-9-90-vdc-avec-shunt-500a-victron-energy.html?fee=12&fep=1585&utm_source=LeGuid&utm_medium=LeGuid&utm_campaign=LeGuid&utm_term=LeGuid&utm_content=LeGuid
0 x
Avatar de l'utilisateur
windstoot
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 36
Inschrijving: 21/12/15, 12:12




par windstoot » 29/12/15, 14:56

voor de 90% is het gemiddeld afhankelijk van de batterijen...
13.8v (floating voltage) is de laadspanning tot 80% bij maximale amperage, daarna enkele uren afhankelijk van de accu's rond de 14,5V (absorptievoltage) om te komen tot 100% opladen bij gereduceerd amperage.

kortom, het zijn de spanningen voor 220v-laders die niets te maken hebben met opladen door een windturbine, die geen constante stroom kunnen leveren en met tussenpozen opladen.

een 12v-accu zonder oplaadbron mag niet hoger zijn dan 12,8V
0 x
Kenny-k
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 95
Inschrijving: 10/12/15, 23:42




par Kenny-k » 29/12/15, 15:22

Ok, maar waarom staan ​​in dit geval de accu's op 13V nadat de windturbine 4 uur heeft stilgestaan?

Aangezien de spanning op de batterijen stijgt wanneer de windturbine draait, kan ik concluderen dat de laadregelaar goed werkt ondanks dat de "omgekeerde polariteit"-diode brandt?

Zo niet, zou u dan de batterijbedrading omkeren voor verder testen?

Vanaf welke spanning (genomen aan de accupolen terwijl de windturbine aan het opladen is) is het beter om de windturbine te stoppen?
(Ik ging gisteren naar 108.2V)
0 x
Avatar de l'utilisateur
windstoot
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 36
Inschrijving: 21/12/15, 12:12




par windstoot » 29/12/15, 16:03

na het stoppen van het opladen, zakt de batterij geleidelijk naar zijn werkelijke spanning, 24 uur om zo dicht mogelijk te zijn, kunt u dit herbalanceren versnellen door simpelweg uw omvormer aan te zetten zonder er iets op aan te sluiten om de meting niet te verstoren.

geen zekerheid voor de regelaar, hij verbindt de windturbine en uw accu's (de spanning stijgt) maar moet deze niet correct kunnen regelen, met een foutieve aflezing van de spanningen van deze. te controleren

keer de bedrading niet om, je kunt hem verbranden, de diode zit niet goed omhoog, je zou hem kunnen verbranden, ik zal de mijne uit elkaar halen om te zien hoe het werkt.

je batterijen zouden rond de 115V vol moeten zijn
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 193-gasten