Gletsjers gebruiken als bron van elektrische energie

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Nanook
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 23/03/10, 05:27

Gletsjers gebruiken als bron van elektrische energie




par Nanook » 25/03/10, 05:29

Hallo,

Ik heb veel onderzoek gedaan naar een onderwerp waarover ik lang geleden hoorde, maar geen manier om een ​​antwoord te vinden, dit zegt dat mijn onderzoek me naar deze site brengt die ik erg leuk vind. Dus uiteindelijk besloot ik me hier te vestigen.

Ik heb gehoord en zelfs van het uitvoeren van een soort van constructie van de soort lopende motoren dankzij de opkomst van de gletsjers. In feite dalen de gletsjers af, een kolossale energie die kan worden gebruikt om elektriciteit op te wekken.

Dus mijn doel om te onderzoeken is gewoon om informatie te hebben over de te gebruiken sites, als die natuurlijk nog steeds actueel zijn en waarom geen links.

Dank u bij voorbaat
Nanook
0 x
Ptilu
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 196
Inschrijving: 15/01/10, 14:23




par Ptilu » 25/03/10, 12:38

Uh ...
De waterkrachtcentrale ????
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 25/03/10, 13:07

Smeltend water terugwinnen van een gletsjer om een ​​dam te bedienen zoals hierboven vermeld, het bestaat, maar het terugwinnen van de kinetische energie van een dam is iets waar ik nog nooit van gehoord heb .
Technisch gezien zou het gezien de resultaten erg complex en duur zijn.
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 25/03/10, 13:32

sen-no-sen schreef:Smeltend water terugwinnen van een gletsjer om een ​​dam te bedienen zoals hierboven vermeld, het bestaat, maar het terugwinnen van de kinetische energie van een dam is iets waar ik nog nooit van gehoord heb .
Technisch gezien zou het gezien de resultaten erg complex en duur zijn.


Door de kinetische energie van een dam te herstellen (typefout), dacht ik eraan de kinetische energie van de gletsjer te herstellen.
0 x
Nanook
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 23/03/10, 05:27




par Nanook » 25/03/10, 18:11

Ja, ik zag een programma heel, heel, heel lang geleden. Het leek een beetje op de inktwielen in ijs die goed met motoren verbonden waren. Wanneer de gletsjer beweegt, wat kinetisch is met veel traagheid, zonder een echte variatie in snelheid. Zelfs als de snelheid erg laag is, is de traagheid monsterlijk. Zodat de motoren kolossale energie kunnen terugwinnen.

Nu vind ik er niets op het internet over. Ik zag dit programma of documentaire meer dan 10 jaar geleden :D

Niemand heeft er echt van gehoord? ... een project dat in het water zal vallen (als het smelten van ijs verschrikkelijk is ^^)?
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10

leuk idee




par dedeleco » 25/03/10, 19:23

Het maximale herstelbare vermogen op de massieve en langzame beweging van een gletsjer is (zoals bij elektriciteit) wanneer deze wordt vertraagd tot de helft van zijn snelheid met zeer trage alternatoren en reductoren (1 tot 25 m per dag) en enorme krachten! !
Probeer, stop of vertraag een gletsjer, zelfs bergen komen niet aan en zijn geschaafd !!
Ook erg moeilijk in vergelijking met een dam met vloeibaar water op het fusiewater dat snel van duizenden meters zakt !!!
Probeer de energie terug te winnen van een bevroren massa van 86,4 ton (3 grote vrachtwagens) die 1 meter per dag daalt in plaats van een kleine waterdruppel van 1 liter per seconde op 1 meter hoogte !!! (86400 seconden per dag) !!!
Komt u tot hetzelfde resultaat in vermogen, dan kunnen we dat doen op miljoenen tonnen (een kleine gletsjer van 100m3!), Dan op miljarden tonnen, de Km3.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 25/03/10, 20:25

het is niet de kinetische energie, maar de potentiële energie die moet worden hersteld

de ijsmassa is zwaar, het vraagt ​​alleen om af te dalen: als je de gletsjer helemaal alleen laat, gaat alle energie verloren in wrijving tussen het ijs en de rots

moeten we de glmacier op roulette zetten om wrijving te verminderen en energie terug te winnen door een dynamo aangedreven door deze roulette?

roulette is niet het woord! het is liever een enorm wiel! onvoorstelbaar ...

gemakkelijker: smelt de gletsjer en laat het water turbineren: maar waarom iets bouwen dat niet lang zal werken, als de gletsjer eenmaal is gesmolten, zal het eeuwen duren om te herstellen, of zal het nooit herstellen als de orakels van de opwarming van de aarde goed zijn
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 25/03/10, 21:28

het is niet de kinetische energie, maar de potentiële energie die moet worden hersteld

Weet je hoe je potentiële energie (nog steeds), (zwaartekracht, elektrostatisch, thermisch of nucleair) kunt recupereren zonder te bewegen of te veranderen ????
Als je het weet, vertel het me !!!!

door de gletsjer alleen te laten, gaat alle energie verloren in wrijving tussen het ijs en de rots

Dat klopt, daarom moet je de helft van zijn snelheid vertragen om de helft van deze energie die verloren is gegaan door wrijving en fusie terug te winnen.

als de gletsjer eenmaal is gesmolten, duurt het eeuwen om te herstellen

We nemen niet alles van de gletsjer af, maar alleen wat gemiddeld per jaar beweegt of smelt (enkele meters per dag), om de gletsjer intact te houden, zodat deze niet verdwijnt en er dus geen reconstructie nodig is de gletsjer. We moeten ons op korte termijn aanpassen aan echte onvoorspelbare veranderingen, maar zonder CO2 naderen we een langzame ijstijd, met zekerheid voor het volgende millennium.
0 x
Nanook
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 23/03/10, 05:27




par Nanook » 26/03/10, 03:56

Goed punt, bovendien, als we energie terugwinnen, betekent dit dat we op de een of andere manier met die snelheid wat zullen vertragen, wat betekent dat de massa na de winter meer zal toenemen dan normaal (... of smelt langzamer omdat alle gletsjers een hit krijgen) dus meer energie? ^^, kortom het zal op een bepaalde manier een bepaalde gletsjer ^^ redden

Kortom, aan het begin van mijn vraag:
Ik zou het mis hebben, deze methode bestaat momenteel niet?
Niemand heeft van zo'n prestatie gehoord?

PS: De daalsnelheid is afhankelijk van de massa, de bergsteen zelf en het pad: zigzag, recht en de hellingshoek. Voorbeeld: In de Chamonix-vallei, de Mer de Glace die slingert over een lengte van meer dan 11 km aflopend van 100m per jaar, dus gemiddeld 27cm per dag.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 27/03/10, 19:47

Dit alles is niet zonder gevaar!

Het mechanisme waarmee we het probleem kunnen verklaren en van toepassing zijn op dit geval, dat het mogelijk maakt om energie te vermenigvuldigen / terug te winnen in de fysica is al heel lang bekend, zelfs heel lang, het wordt "Het moment" genoemd.
Het is al vanaf zeer oude tijden uitgebuit door het hefboomeffect, daarna door de uitvinding van het wiel, en het lijkt mij dat het op dit geval van toepassing is, aangezien de 'tong' van de gletsjerwinden op zichzelf aan het fronton van de gletsjer.

Als we deze vereenvoudiging van de uitleg accepteren, is de formule ...:

- "de kracht" "X" (vermenigvuldigd met) "de hefboomarm."

Met 2 ton stuwkracht "X" (vermenigvuldigd met) een hefboomarm van 10 meter krijgen we 20 ton stuwkracht (dwz 2 X 10T = 20T).

Echter, met het oprukken van de gletsjer is "het moment" vertegenwoordigd door de helling van de gletsjer erg zwak aangezien al het gewicht van de gletsjer naar het middelpunt van de aarde wordt getrokken. Het is dus slechts een "moment" ten opzichte van de helling van het terrein dat moet worden berekend en waarvan het remmen door wrijving op de grond moet worden opgeheven. Het volstaat te zeggen dat er niet veel meer is.

Het idee was niet dom, maar men moet "de potentiële kracht" niet verwarren met het werkelijke effect ervan.

Dus de gletsjer rukt zeker op ... maar zijn resterende kinetische energie is relatief erg laag in vergelijking met de massa. Het bewijs is dat hij met zijn gigantische massa heel langzaam beweegt.

Het probleem is zeker in dit geval een slechte prestatie.

Een idee (als het al haalbaar is) zou zijn om deze opbrengst te verbeteren ... maar de belangrijkste vijand is aantrekkingskracht op de grond.

Beveiligingsprobleem zou ook niet optimaal zijn. Als we er toch in slaagden de output te verhogen, zouden we heel snel merken dat we met grote massa's in beweging waren, uit de hand gelopen, die mogelijk de valleien zouden kunnen bestormen. De berg is een vijandige en onvoorspelbare omgeving waar de grillen van het weer als versterkers werken ...

Een beetje zoals wat er was gebeurd in Gondo, waar een half dorp begraven en getraind was ... (10 huizen, wegen enz ...)
http://archives.tsr.ch/search?q_doc-id= ... ophe-gondo

Maar deze energie gaat echter niet verloren, zoals de kameraden hierboven hebben opgemerkt, aangezien deze dam smelt, in water verandert en de mens het terugwint en het in dammen temt. Daar vergroot hij het moment door de massa te versnellen, dankzij de hoogte van de val die hij veroorzaakt en de energie die hij herstelt op de climax van zijn kracht, helemaal onderaan, en soms gebruikt hij zelfs 'sluisjes'. .
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 491-gasten