Gebruik van afval om te verwarmen

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
knuffelen
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 65
Inschrijving: 10/12/06, 17:56

Gebruik van afval om te verwarmen




par knuffelen » 15/12/06, 19:33

Af en toe horen we over steden die de energie van huishoudelijk afval gebruiken om gebouwen, zwembaden te verwarmen ...

In ieder geval wordt het afval opgehaald en getransporteerd. Waarom zou je ze niet gebruiken in plaats van ze te verbranden of te begraven?

Hoe wijdverbreid is dit gebruik?
Wat is het potentieel voor toename?
0 x
De enige duurzame energie is energiebesparing.
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 15/12/06, 19:53

Het is een idee dat terrein wint, dure energie zal de ontwikkeling zeker ten goede komen.
enkele Belgische voorbeelden:

In Charleroi haalt de ICDI een deel van de energie uit zijn ovens om een ​​alternator te laten draaien (900 KW, geloof ik). Afval wordt gesorteerd op huishoudens: PMC, karton, glazen, huishoudelijke artikelen.
In Bergen installeerde IDEA een experimentele biomethanisatie-eenheid
In Chimay bespaart de Chimay-kaasmakerij (hetzelfde merk als het beroemde bier) elk jaar 165000 liter brandstof door wei om te zetten in biomethaan

Nu denk ik dat we erover moeten nadenken: verbranden om energie terug te winnen of sorteren om materiaal terug te winnen
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 250-gasten