Frankrijk: subsidie ​​voor duurzame apparatuur = belastingaudit?

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
pop04
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 28/12/09, 18:41
Plaats: Franse Alpen hoog stuk

belastingcontrole na installatie van zonnepanelen




par pop04 » 28/12/09, 19:06

:( Gehandicapten die al een paar jaar arbeidsongeschikt zijn, ontving ik mijn bericht van niet-belasting vol fouten, fout bij het aftrekken van 10%, weglating van de vermindering voor gehandicapten, daarom ref inkomen. vals... huisvestingsbelasting met een garage die ik nooit heb gehad waar ik woon... na verschillende brieven waarin ze deden alsof ze het niet begrepen, nam ik mijn papieren en vóór de chemo (daarna werd ik 3 weken gekookt) ging ik vriendelijk naar mijn kleine klacht indienen. Ik werd goed ontvangen en verzekerde mij dat het binnen een maand opgelost zou zijn. Ontmoeting met een kennis die daar werkt en die mij waarschuwt dat er een controle tegen mij was gepland om erachter te komen waar ik het geld voor zonneverwarming vandaan had gehaald en aangezien ik deel uitmaak van een vereniging. controleer of ik niet aan de kassa heb gestaan!! bij de chemo vertelde een mevrouw mij dat haar buurvrouw in dezelfde situatie zat als ik, want bij arbeidsongeschiktheid mag je dit soort kosten niet maken! als je je hele leven hebt gewerkt om geld te sparen, maakt het niet uit en wordt de vraag niet eens gesteld. Ja, ik merk dat er een kliek is tegenover de beheerders die de "groene" verwarming aanzetten, we moeten reageren, ik van mijn kant heb de consumentenbescherming geïnformeerd omdat ik in mijn eerlijkheid zeker van mezelf ben (ik heb gebroken mijn levensverzekering en ik kan het bewijzen), we moeten de media informeren, de consumentenbescherming zit al vol met dit soort klachten, we moeten onszelf verdedigen, de persoon die ik ken vertelde me dat er nieuwe mensen waren die ijverig waren om zichzelf eruit te laten zien goed, omdat ze vooruitgang boeken met de aanpassingen die ze doorvoeren in de belastingdiensten, waardoor ze agressief en oneerlijk zijn :onheil: ... mijn gezondheidstoestand staat mij niet toe een dergelijke aanval te ondergaan en ik hoop dat de consumentenbescherming iemand zal delegeren om deze persoonlijk te beantwoorden...
veel succes voor iedereen, ik vraag iedereen die zou kunnen getuigen om mij hun getuigenis te sturen dat ik deze geef ter bescherming van de consumenten. we moeten onszelf verdedigen met de middelen die we hebben...
0 x
je moet weten hoe je een kleine ster in je hart kunt houden en deze elke dag kunt beschermen...
pop 04
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 28/12/09, 22:28

:| welkom pop04.
Bedankt voor je getuigenis.

Kunt u uw locatie in uw profiel invullen? :?
Niet wetend of u zich in Frankrijk, België of elders bevindt...

De aansluiting van mijn fotovoltaïsche installatie is gepland over 8 dagen. 8)
Ik ben van plan het voortouw te nemen en in januari naar de belastingdienst te gaan om mijn aangifte bij een financieel tussenpersoon in te vullen (als dit de vrijgave van mijn heffingskorting kan bespoedigen). Mijn doel is om alle bezwaren of fouten weg te nemen die aan beide kanten gemaakt kunnen worden...

Ik las op a forum dat wanneer we op deze manier te werk gaan, zolang de agent die het dossier behandelt een voldoende rang heeft, we vrijgesteld zijn van inspectie... de belastingdienst hoeft alleen maar om opheldering te vragen aan de agent die je hebt ontmoet...

Bonne chance.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16095
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5233




par Remundo » 28/12/09, 23:02

Hallo Citro,
Citro schreef:Ik las op a forum dat toen we op deze manier verder gingen, zolang derdegene die het dossier behandelt heeft een garvoldoende, we zijn vrijgesteld van controle...

Is dit een gecodeerd bericht? : Cheesy:
0 x
Beeld
manitou22
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 113
Inschrijving: 19/12/07, 22:37
Plaats: bretagne




par manitou22 » 29/12/09, 01:18

hello,
Ter verdediging van de belastingdienst moet worden opgemerkt dat met de democratisering van het belastingkrediet bepaalde ambachtslieden (met medeplichtigheid van hun klanten) plannen hebben gemaakt voor facturering, waarbij ze de ene post verlagen om de andere te verhogen, met een BTW van 5,5 erbovenop. uit; zozeer zelfs dat de Belastingdienst zich er aanvankelijk behoorlijk mee bemoeide en nu paranoïde wordt.
Voor elke ongebruikelijke verklaring is het beter om de teksten te kennen of hulp te krijgen als u rustig wilt slapen.
A+
0 x
Avatar de l'utilisateur
coucou789456
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1019
Inschrijving: 22/08/08, 05:15
Plaats: Narbonne




par coucou789456 » 29/12/09, 02:34

goedenavond

Dirk Pitt schreef:...........

dat gezegd hebbende, in overeenstemming met citro, gaat de steun (onze belastingen) uiteindelijk in plaats van aan ons te worden herverdeeld voor aankopen door burgers, in de zakken van fabrikanten, importeurs of wederverkopers van apparatuur die hun prijs verhogen naargelang de bedragen subsidies.


idem, ik citeer, ook al is het buiten het onderwerp, de prijzen van LPG-installaties die stegen zodra de subsidie ​​werd verhoogd.

voor de Belastingdienst is er zeker een aantal belastingbetalers, die het rekensysteem niet echt begrijpen, ten onrechte denken dat de administratie gelijk moet hebben en het te veel betaalde moet terugbetalen. een methode als elke andere om geld in te zamelen, ook al is de gebruikte methode zeer twijfelachtig: stuur een brief en wacht de reactie af. Als er geen klacht wordt ingediend, staat de administratie erop het "teveel betaalde" terug te vorderen, maar verontschuldigt zich als blijkt dat ze ongelijk hebben, zonder de berekeningsmethode zorgvuldig toe te passen op de andere aanvragers. bij dit soort klachten is het ‘ieder voor zich’

nog steeds off-topic, maar enigszins in dezelfde lijn: computerfabrikanten en groothandelaren schatten dat voor 20 tot 30% van de defecte apparatuur de garantie niet zal worden toegepast, hetzij vanwege verlies van de retourzending, slechte etikettering, verkeerd retouradres, verkeerde reden, of de garantiedatum is verstreken!

jeff
0 x
Avatar de l'utilisateur
pop04
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 28/12/09, 18:41
Plaats: Franse Alpen hoog stuk

belastingcontrole




par pop04 » 29/12/09, 13:38

voor mij heb ik niets berekend, ik heb ze de factuur gegeven en zij waren degenen die de berekening hebben gedaan, dus er is in principe geen vergissing, maar ik denk dat er ook sprake is van kwade wil en de noodzaak om ecologen met een goede reputatie recht te zetten of niet... het was gemakkelijk om mezelf af te vragen waar ik het geld vandaan haalde om voor de zonne-energie te betalen, hij deed het niet en stuurde rechtstreeks een cheque die hen helemaal niets opleverde, dat is het. is stom, dat doe ik niet Ik begrijp deze houding van het overal zien van het kwaad niet.
Voor mij is er dus geen rekenfout op de heffingskorting, alleen de noodzaak om te weten waarom een ​​gehandicapte met een klein inkomen voor zonnewarmte kan betalen, toch nieuwsgierige reactie? Als hij het had gevraagd, had ik hem de papieren gegeven waaruit bleek dat ik gefaald had in de levensverzekering, maar nee, ook al had ik tijdens het gesprek de indruk dat hij het had begrepen...
0 x
je moet weten hoe je een kleine ster in je hart kunt houden en deze elke dag kunt beschermen...

pop 04

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 209-gasten