Frankrijk, mobilisatie voor het klimaat

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Frankrijk, mobilisatie voor het klimaat




par Janic » 22/09/19, 10:19

we zouden zeggen dat je niet wilt begrijpen wat Ahmed schrijft. Goede acties ondernemen om het milieu te respecteren dient alleen maar om uw geweten te zuiveren als u niet vrijwillig uw verbruik van energie en hightechproducten vermindert.
Onze buren zijn milieubewuster, maar consumeren uiteindelijk meer dan wij???
Onze aanwezigheid op internet is dit hightechverbruik en de enorme behoefte aan energie. Kortom, om te stoppen met meedoen, hoeft u simpelweg niet meer mee te doen. : Cheesy:
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Frankrijk, mobilisatie voor het klimaat




par GuyGadebois » 22/09/19, 10:49

phil53 schreef:
GuyGadebois schreef:
Remundo schreef:tegelijkertijd riskeren degenen die marcheerden weg te glippen...

er zijn mensen die schreeuwen en mensen die handelen.

degenen die actie ondernemen zijn in de minderheid en kunnen de consumentistische tsunami niet verbergen.

Ga naar Fribourg, je zult begrijpen dat daar dingen gebeuren. Ik ken dit kleine stadje goed, ik ga er vaak heen, mijn schoonzus woont daar.

we zouden zeggen dat je niet wilt begrijpen wat Ahmed schrijft. Goede acties ondernemen om het milieu te respecteren dient alleen maar om uw geweten te zuiveren als u niet vrijwillig uw verbruik van energie en hightechproducten vermindert.
Onze buren zijn milieubewuster, maar consumeren uiteindelijk meer dan wij???

De duizenden fietsen die in Fribourg de auto vervangen, zorgen voor een drastische vermindering van het energieverbruik. En het is vrijwillig. Het lijkt erop dat je niet wilt begrijpen wat ik schrijf... : Roll:
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16116
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5239

Re: Frankrijk, mobilisatie voor het klimaat




par Remundo » 22/09/19, 10:55

Het is mogelijk dat we in Fribourg fietsen en ons afval goed sorteren. Het is hun verdienste.

Beantwoord gewoon een paar vragen:
- hoe worden de goederen naar Fribourg vervoerd?
- waar komen ze vandaan, met welke energieën zijn ze geproduceerd?
- wat is het aandeel hernieuwbare energie in de elektriciteitsvoorziening van Fribourg?
- hoeveel consumententempels zijn er in Fribourg? (begrijp supermarkten, warenhuizen, winkelcentra, enz.)
- Wat is er in Fribourg, afgezien van voedsel en gereedschap/materialen, echt bruikbaar voor de verkoop?
- Zelfs als Fribourg utopisch gezien 100% en zelfs 200% ecologisch is, kan het dan de Duitse vervuiling compenseren?
1 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Frankrijk, mobilisatie voor het klimaat




par GuyGadebois » 22/09/19, 11:14

Remundo schreef:Het is mogelijk dat we in Fribourg fietsen en ons afval goed sorteren. Het is hun verdienste.

Beantwoord gewoon een paar vragen:
- hoe worden de goederen naar Fribourg vervoerd?
- waar komen ze vandaan, met welke energieën zijn ze geproduceerd?
- wat is het aandeel hernieuwbare energie in de elektriciteitsvoorziening van Fribourg?
- hoeveel consumententempels zijn er in Fribourg? (begrijp supermarkten, warenhuizen, winkelcentra, enz.)
- Wat is er in Fribourg, afgezien van voedsel en gereedschap/materialen, echt bruikbaar voor de verkoop?
- Zelfs als Fribourg utopisch gezien 100% en zelfs 200% ecologisch is, kan het dan de Duitse vervuiling compenseren?

Overal kunnen we onszelf dezelfde vragen stellen. Behalve dat er in Fribourg een kortsluiting is, het is in het Zwarte Woud. Het Fribourg-voorbeeld zou op andere steden kunnen worden toegepast. Ter herinnering: alle flessen (plastic en glas) worden teruggebracht naar onze buren. Ook bevordert de Edeka-keten kortsluiting door lokaal in te kopen. En dan wordt Duitsland niet misvormd door gigantische, smerige commerciële zones met gigantische parkeerterreinen, een typisch Franse kankersoort.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968

Re: Frankrijk, mobilisatie voor het klimaat




par Ahmed » 22/09/19, 12:28

Ik ben het ermee eens dat ‘goede gebaren’ aan te bevelen zijn, op voorwaarde dat we onszelf niet voor de gek houden over de grenzen ervan. Het voorbeeld van voorbeeldige (?) bedrijven op dit gebied, zoals in de Scandinavische landen, in Zwitserland of in Fribourg, laat zien dat zonder een echte wens om het model te veranderen, elke verzachting van de nadelen ervan alleen maar dient om de huidige te versterken. De perfectie van het kapitalisme (of welke andere denominatie dan ook!) ligt in zijn onvolledigheid*, of, met andere woorden, in zijn vermogen om niet alleen te tolereren wat er tegenin gaat, maar ook de betekenis ervan te ondermijnen om er een objectief doel van te maken. steeg.

* Laten we zeggen dat het een open systeem is...
1 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16116
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5239

Re: Frankrijk, mobilisatie voor het klimaat




par Remundo » 22/09/19, 15:23

1 x
Beeld
eclectron
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2922
Inschrijving: 21/06/16, 15:22
x 397

Re: Frankrijk, mobilisatie voor het klimaat




par eclectron » 22/09/19, 16:23

Remundo schreef:Het is mogelijk dat we in Fribourg fietsen en ons afval goed sorteren. Het is hun verdienste.

Beantwoord gewoon een paar vragen:
- hoe worden de goederen naar Fribourg vervoerd?
- waar komen ze vandaan, met welke energieën zijn ze geproduceerd?
- wat is het aandeel hernieuwbare energie in de elektriciteitsvoorziening van Fribourg?
- hoeveel consumententempels zijn er in Fribourg? (begrijp supermarkten, warenhuizen, winkelcentra, enz.)
- Wat is er in Fribourg, afgezien van voedsel en gereedschap/materialen, echt bruikbaar voor de verkoop?
- Zelfs als Fribourg utopisch gezien 100% en zelfs 200% ecologisch is, kan het dan de Duitse vervuiling compenseren?

We mogen initiatieven die de goede kant op gaan niet ontmoedigen/afbreken.
Er verandert niets in één ogenblik.
De ‘het is niet perfect, dus het is slecht…’-toespraak walgt me steeds meer.
1 x
het maakt niet uit.
We zullen de 3 berichten per dag max proberen
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968

Re: Frankrijk, mobilisatie voor het klimaat




par Ahmed » 22/09/19, 17:56

Eclectron, Je schrijft:
De ‘het is niet perfect, dus het is slecht…’-toespraak walgt me steeds meer.

Ik durf te hopen dat je me geen kosten in rekening brengt voor dit soort praatjes? : Wink: Anders interpreteer je mijn berichten verkeerd. Het verbeteren van de wereld lijkt mij een ambitieus en noodzakelijk doel; het perfectioneren ervan is een gevaarlijke, want bedrieglijke onbewustheid.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9803
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2655

Re: Frankrijk, mobilisatie voor het klimaat




par sicetaitsimple » 22/09/19, 18:29

Ahmed schreef:Eclectron, Je schrijft:
De ‘het is niet perfect, dus het is slecht…’-toespraak walgt me steeds meer.

Ik durf te hopen dat je me geen kosten in rekening brengt voor dit soort praatjes? : Wink: Anders interpreteer je mijn berichten verkeerd. Het verbeteren van de wereld lijkt mij een ambitieus en noodzakelijk doel; het perfectioneren ervan is een gevaarlijke, want bedrieglijke onbewustheid.


Daar overdrijf je! Niemand had het over het perfect maken van de wereld! Tenminste, dat denk ik niet...
Ik ben het een keer eens met Eclectron, hij dacht (denk ik?) aan verschillende en gevarieerde initiatieven door de De toespraak ‘Het is niet perfect, dus het is slecht…’.. Ik ben het met hem eens.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968

Re: Frankrijk, mobilisatie voor het klimaat




par Ahmed » 22/09/19, 18:57

Het is soms nodig om te overdrijven, al was het maar voor pedagogiek! :D
Natuurlijk ben ik het ook eens met de zin vanEclectron, beperking gemaakt van vals goede ideeën. Waar ik bang voor ben, is dat deze mogelijke beperkingen me in een te strenge categorie zouden plaatsen. Het enige dat overblijft is om de limiet op de juiste plaats te plaatsen ...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 201-gasten