Pelletketel Foto ÖkoFEN: installatie en opslag

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Jacko
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 01/01/11, 13:56




par Jacko » 26/02/13, 21:01

Did67 schreef:
manu 38 schreef:
Ik sta op het punt mijn silo af te maken, hier zijn enkele foto's die laten zien hoeveel ik werd geïnspireerd door jouw prestaties !!! bedankt iedereen ...

[/ Quote

Flashback: als ik de beelden goed begrijp, blaas je loodrecht op de hoofdas (de extractieschroef), in de richting van de breedte van de silo? Dit is uiteraard erg ongunstig omdat de afstand klein is en de "laterale" vulling minder gemakkelijk is ...

Heb je het plastic scherm voor de opblaasmond geplaatst - na de foto's ??? Anders loopt u het risico uw OSB zeer snel te graven?


Ik zou een bocht van 45° maken, de pellets stuiteren van het plastic en vullen de silo volledig en een bocht van 90° op de luchtuitlaat om de lucht 5 cm van het siloplafond te krijgen.
Soortgelijk: Beeld

@+ jacques
0 x
Jacko
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 01/01/11, 13:56




par Jacko » 26/02/13, 21:08

Een kleine foto van het hierboven genoemde gat in 22 mm osb...

Beeld

@+
0 x
Wauw
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 09/05/15, 08:46

speling tussen schroef en schede




par Wauw » 09/05/15, 09:41

hallo
Ik kom voor informatie
Ik monteer een graanvijzel op de bodem van de silo.
Hiervoor heb ik over de hele lengte een opening op de huls gemaakt, maar deze lijkt me te groot omdat ik een verstopping van de schroef heb, het lijkt me dat er te veel korrels de schroef verstoppen, ik heb 2 tussenlagers geplaatst om de schroef te ondersteunen om een ​​speling van 1 cm over de hele omtrek te hebben
kunt u mij de diameter van de schroef, de diameter van de huls, de lengte en de breedte van de openingen op de huls en de rotatiesnelheid van de schroef geven
merci
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 09/05/15, 09:57

Ik moet mijn documenten doorspitten. Op dit moment is de schroef niet toegankelijk, ik heb dit jaar te veel "restjes" pellets...

Ik denk:

a) dat je problemen zult hebben: als je kijkt naar het "kaliber" van onze vijzels en wat ik weet van graanvijzels, denk ik dat het graan vloeibaarder is en dat je vijzel eronder zal lijden... Maar hey, je moet het proberen! [het probleem is dat als het een volle silo blokkeert, het niet eenvoudig te verhelpen is!]

b) de vijzel wordt in ieder geval "gevuld" met pellets; het moet dan "vooruit" in de behuizing en een kleine druk weerstaan; als er te veel zaagsel is, vormt het een plug en blokkeert het (dit is mij een keer overkomen!); zie de detailfoto op de 1e pagina hieronder, het detail met de schroef - dikte van de "spiraal"; schachtdiameter - massief -; dikte van de carterplaat; siliconen pakking dan OSB...

https://www.econologie.com/photo/install ... _joint.JPG

c) de gehele lengte van de opvangbak in de silo is niet open, zoals u kunt zien op onderstaande foto:

https://www.econologie.com/photo/install ... lo_vis.JPG

(Ik heb een dubbele schroeflengte; de ​​onderste is "af", met de dop; de eerste is nog "open")

https://www.econologie.com/photo/install ... ucture.JPG

(daar is het geheel "bedekt")

(d) er is, boven de openingen in het carter, een "hoed" = een dikke plaat, gebogen in een hoek van 90° en bevestigd met beugels; het voorkomt dat de pellets op de vijzel drukken; de pellets omzeilen het obstakel voordat ze door de schroef worden "verwijderd".
0 x
Avatar de l'utilisateur
manet42
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 631
Inschrijving: 22/11/08, 17:40
Plaats: Lotharingen




par manet42 » 09/05/15, 11:40

Foto wedstrijd? :P
Beeld

Beeld
0 x
Voortdurend proberen, we eindelijk slagen. Dus meer het niet lukt, hoe groter de kans is dat het werkt.
Wauw
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 09/05/15, 08:46




par Wauw » 10/05/15, 11:43

Dag

Bedankt voor de info ,
De graanvijzel is inderdaad veel zwakker, hij is gemaakt van 3 mm plaatstaal.
Ik zal uw montage volgen en openingen van 20 cm om de 50 cm oefenen, zodat ik een kleinere voorraad pellets zou hebben.
Op uw montage lijkt de hoek boven de schroef een beperkte ruimte van een paar cm over te laten tussen de vloer en de rand van de hoek (ik denk om 3 cm te plaatsen)


Om een ​​mogelijke verstopping te voorkomen als de silo eenmaal vol is, denk ik erover om een ​​zuigsonde in het midden van de silo te plaatsen, ik heb een tekening van deze sonde gevonden, het is gemakkelijk te maken, maar dit bemoeilijkt de installatie een beetje omdat je 2 buizen in de silo moet toevoegen.


Ik ben bang om een ​​elektriciteitscentrale te ingewikkeld te maken, omdat je moet nadenken over het onderhoud!!!!!!!!

bedankt en een fijne zondag
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 10/05/15, 12:10

duf schreef:Op uw montage lijkt de hoek boven de schroef een beperkte ruimte van een paar cm over te laten tussen de vloer en de rand van de hoek (ik denk om 3 cm te plaatsen)


Om een ​​mogelijke verstopping te voorkomen als de silo eenmaal vol is, denk ik erover om een ​​zuigsonde in het midden van de silo te plaatsen, ik heb een tekening van deze sonde gevonden, het is gemakkelijk te maken, maar dit bemoeilijkt de installatie een beetje omdat je 2 buizen in de silo moet toevoegen.



De ruimte lijkt me inderdaad "berekend": als deze te smal is, vormen de pellets een "brug" en stromen ze niet in de vijzel; te groot, de schroef verstopt en loopt het risico "vast te lopen"...

Geef me wat tijd om in mijn archieven te duiken, ik denk dat ik een "cut" heb met kijkcijfers! Als het kan wachten, in het slechtste geval de "brug" die komt... zal ik graven. Snijd niet vooruit!

Als ik vind, scan ik je.
0 x
Wauw
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 09/05/15, 08:46

worm




par Wauw » 10/05/15, 19:55

Bonsoir
Je bent aardig, als je de documenten voor de brug vindt, is dat geweldig
MERCI
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 14/05/15, 10:16

Alstublieft. Ik vond. Er zijn minder kansen dan ik me herinnerde.

Maar je kunt afdrukken, en wetende dat er tussen de rand van de "hoed" en de vloer 70 mm = 7 cm moet zijn, kun je de schaal reconstrueren en een idee krijgen van de grootte van de hoed en zijn positie, de diameter van de behuizing!

Merk ook op dat er tussen de rand van de uitsparing in het vijzelhuis en de vloer een "rand" moet zitten van ongeveer 6 mm (de diameter van een pellet): zie de vergroting midden op pagina 2.

Ik denk dat het speelt op de stroom van pellets en verstopping van de schroef.

Tussen de vloer en de schroef adviseren ze een ruimte van 5 mm (kleiner dan de diameter van een pellet), die ik heb gevuld met siliconen: als de schroef de vloer raakt, bestaat het risico dat er een klankkast ontstaat zoals het lichaam van een gitaar en dat het piepende geluid van de schroef wordt versterkt!!!

Van harte.

Beeld

Beeld

En misschien, na een winter, een kleine terugkeer hier voor degenen, nog steeds vrij talrijk, die zich afvragen of je aan je eigen systeem kunt "sleutelen"?
0 x
Wauw
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 09/05/15, 08:46




par Wauw » 14/05/15, 18:16

hallo
Bedankt dat je de moeite hebt genomen om te kijken, helaas voor mij heb ik deze tekeningen al, ze zijn uitgegeven door TRIBA.

Ik zal de aankomst van pellets beperken door kleinere openingen te maken (20 cm) en door deze kleine terugkeer van 5 mm te creëren die ik had verwaarloosd

MERCI toegift
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Majestic-12 [Bot] en 290 gasten