Pelletketel Foto ÖkoFEN: installatie en opslag

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
manu 38
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 18
Inschrijving: 29/08/12, 18:39
Plaats: Isère




par manu 38 » 02/09/12, 09:41

Hallo,

Dank u zowel voor uw antwoorden als voor de zeer gedetailleerde onderhoudshandleiding. Net als manet42 zal ik proberen het onderhoud van mijn ketel zelf te doen, ook al lijkt de prijs die door mijn verwarmingsmonteur gevraagd wordt heel correct.

Ik sta op het punt mijn silo af te maken, hier zijn enkele foto's die laten zien hoeveel ik werd geïnspireerd door jouw prestaties !!! bedankt iedereen ...


Beeld


Beeld
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 03/09/12, 11:21

de kleine deur gaat open naar de buitenkant van de silo :schok:
geen goed idee tenzij je iets anders aan de binnenkant hebt.
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening
Jacko
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 01/01/11, 13:56




par Jacko » 24/02/13, 21:04

Hallo,

Iets meer informatie over siloopslag ...
Bij de laatste vulling van de silo in mei 2012 kon ik niet aanwezig zijn.

1. Mijn aanwezige zoon vertelde me dat de bezorger een zak had gezet om stof op te vangen op de aansluiting die uitgaat. Goed, je zou het me vertellen ... behalve dat hij geen ventilator had geplaatst om de lucht uit de silo te zuigen. Resultaat: hier en daar kwam veel stof door de microlekkages naar buiten en het had de silo kunnen ontploffen want een paar millibar per cm² maakt al snel een enorme duw op de muren. Dus laat een tas niet zonder ventilator.

2. Hij maakte de verkeerde aansluiting en blies de pellets door de uitlaat ... Hierdoor werd een gat gemaakt van ± 13 cm doorsnee in het plafond (osb 22mm) en gelukkig het plastic dat ik rondom de silo om het te beschermen tegen externe vochtigheid is niet doorboord ... anders had ik een paar tonnen pellets op mijn zolder gehad ... Dus zorg ervoor dat je de 2 aansluitingen identificeert. Ik kan geen foto plaatsen .. ;-(

@ + jd
[/ Img]
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 25/02/13, 09:31

Persoonlijk heb ik maar één ingangsaansluiting met daar tegenover een dempermat.
Achter de dempermat heb ik een luchtuitlaat met 100 mm PVC die naar buiten gaat.
het maakt zaagselstof dat zo naar buiten komt bij het vullen en dat wegvliegt of terugvalt in de tuin. niets erg gênant.
De meeste vrachtwagens hebben geen stofafzuigsysteem en het irriteert hen om twee slangen aan te brengen.
0 x
Beeld

Klik op mijn handtekening
roy1361
x 17




par roy1361 » 25/02/13, 12:34

Hallo,

U zegt het volgende:

Dirk Pitt schreef:De meeste vrachtwagens hebben geen stofafzuigsysteem en het irriteert hen om twee slangen aan te brengen.


Maar met de nieuwe € uropese Enplus A1-norm is levering met een vrachtwagen uitgerust met wegen en stofafzuiging aan boord verplicht. Alles is hier:
http://www.holz-pellet.com/tl_files/pdf ... H_2012.pdf

A+
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 25/02/13, 12:50

roy1361 schreef:
Maar met de nieuwe € uropese Enplus A1-norm is levering met een vrachtwagen uitgerust met wegen en stofafzuiging aan boord verplicht. Alles is hier:
http://www.holz-pellet.com/tl_files/pdf ... H_2012.pdf

A+


moouuuais, ruim voordat de leveranciers klaar zijn om zich uit te rusten, komt er meer granulaat in de leidingen.

we wisselen de truck niet elk jaar en ik weet niet zeker of het vacuümsysteem de prioriteit is van bezorgbedrijven.
0 x
Beeld

Klik op mijn handtekening
Jacko
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 01/01/11, 13:56




par Jacko » 25/02/13, 21:39

roy1361 schreef:Hallo,

U zegt het volgende:

Dirk Pitt schreef:De meeste vrachtwagens hebben geen stofafzuigsysteem en het irriteert hen om twee slangen aan te brengen.


Maar met de nieuwe € uropese Enplus A1-norm is levering met een vrachtwagen uitgerust met wegen en stofafzuiging aan boord verplicht. Alles is hier:
http://www.holz-pellet.com/tl_files/pdf ... H_2012.pdf

A+



Je hebt gelijk. Ik zal de "brandweerman" connector verwijderen zodat we er geen slang meer in kunnen steken. En het is waar dat ze nooit de fan hebben. De chauffeur had nog nooit de externe doos gezien die de ketel uitschakelt en waar hij zijn ventilator kan aansluiten ... Wat ik weet is dat ik bij de volgende vulling vrijaf neem ...
@ + Jacques.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 26/02/13, 10:49

Ik werd per vrachtwagen met stofzuiger afgeleverd en ook een keer, zonder: simpel door de tweede aansluiting blazen, via een flexibel maar zonder de stofzuiger aan te sluiten op de weide van de buren ...

Observatie: met aspi, geen spoor van stof, omdat de silo zich in een lichte depressie bevindt ('aspi zuigt meer dan de vrachtwagen blaast ... Zonder aspi ging het stof door mijn platen en had het zich verspreid in de kelder (de silo staat in lichte overdruk).

Tenzij je een perfect afgesloten silo hebt (de mijne zit niet aan het plafond, waar ik mijn blootgestelde platen heb achtergelaten, die nooit 100% aaneengesloten zijn), denk ik dat het gepast is om afzuiging te vereisen. Vraag ernaar bij het bestellen (leveranciers zijn vaak veel "coöperatiever" of "begripvoller" zolang ze hopen te verkopen, dan nadat ze de bestelling hebben geregistreerd!).

Om ook te weten: op de forum Futura, er zijn getuigenissen van metalen silo's die vervormd zijn door overdruk ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 26/02/13, 10:52

manu 38 schreef:
Ik sta op het punt mijn silo af te maken, hier zijn enkele foto's die laten zien hoeveel ik werd geïnspireerd door jouw prestaties !!! bedankt iedereen ...



Flashback: als ik de beelden goed begrijp, blaas je loodrecht op de hoofdas (de extractieschroef), in de richting van de breedte van de silo? Dit is uiteraard erg ongunstig omdat de afstand klein is en de "laterale" vulling minder gemakkelijk is ...

Heb je het plastic scherm voor de opblaasmond geplaatst - na de foto's ??? Anders loopt u het risico uw OSB zeer snel te graven?
Dernière édition par Did67 de 09 / 05 / 15, 10: 20, 1 keer bewerkt.
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 26/02/13, 13:38

bijna geen overdruk in mijn silo aangezien er twee PVC-buizen zijn met een diameter van 100 die naar buiten afvoeren (de tuin)
okofen voorzag me van een "sok" om deze uitlaatpijp aan te doen, maar ik deed hem nooit aan.
0 x
Beeld

Klik op mijn handtekening

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 205-gasten