Pelletketel Foto ÖkoFEN: installatie en opslag

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 07/01/10, 16:37

Hallo Nebu en welkom bij econo!

nebukadnezar schrijft:Ik had niet verwacht er een te vinden forum Frans ook actief met betrekking tot dit merk.


Nou, we zitten niet stil!
Maar heb je gezien dit ?, hier is de meest "complete" onderwerpvraag ökofen ketel instellingen !

Ik geloof dat zelfs ökofen Frankrijk geïnteresseerd is in dit werk!
Dernière édition par Christophe de 07 / 01 / 10, 16: 38, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 07/01/10, 16:37

Hallo Nachbar!!!

Heb je gezien dat er een forum over de werking van de Okofen, instellingen, etc???? Meer dan 60 pagina's!

hier: https://www.econologie.com/forums/suivi-du-t ... t6424.html
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 07/01/10, 16:39

Verdorie, ik vond het juiste onderwerp niet! : Cheesy: Bedankt did67, dat was degene waar ik aan dacht toen ik het over ökofen France had... wie heeft er weer contact opgenomen? Jij of Dirk of??
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 07/01/10, 17:24

Ik vraag me af of ze niet uit zichzelf op de draad zijn beland???

En toen, na een e-mail vol goede wil, hadden we ze niet meer gezien en had ik ze kwaad aangezet met een "Okofen heeft me vermoord!" waardoor ze reageerden. Antwoord op de forum? PB voor mij...

Sindsdien hebben we contact gehad en hebben ze altijd geprobeerd om oplossingen te vinden voor de beschreven gevallen (individueel contact met de forumers met problemen).
0 x
Nebukadnezar
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 18
Inschrijving: 07/01/10, 15:40
Plaats: Duitsland - Saarland




par Nebukadnezar » 07/01/10, 18:29

Gefeliciteerd, ik ben echt onder de indruk, verder is iedereen aardig en helpt elkaar, op de Duitse sites zijn er altijd idioten die denken dat ze alles beter weten dan de anderen en breken de discussies af in plaats van ze te verrijken. Tot nu toe heb ik nog geen vergelijkbare site in Teutonia gevonden.

Dus ik ga beginnen met het lezen van deze threads die er echt tip top uitzien.

Door de discussies een beetje over te vliegen, zegt Did67 dat het de installatiehandleiding heeft, ik heb verschillende handleidingen, allemaal in het Duits natuurlijk, inclusief een in geel gedrukt document "Montage und Installationsanleitung für den Installer", aan Didier, ik veronderstel dat het dit is document waar je het over hebt?

Dan de installateurscode, is die voor alle installaties hetzelfde?

Wat mij interesseert is het kunnen opslaan van de gegevens op een USB-stick, dit wordt beschreven in hoofdstuk 17 van de Pelletronic Plus-handleiding. Heb ik deze code nodig om de USB-functie te activeren?

Momenteel noteer ik deze gegevens aan het einde van de dag handmatig in een Excel-bestand.

dank u

Nebu
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 07/01/10, 18:40

nebukadnezar schrijft:Gefeliciteerd, ik ben echt onder de indruk, bovendien is iedereen aardig en helpt elkaar, op de Duitse sites zijn die er altijd idioten die denken alles beter te weten dan anderen en discussies afbreken in plaats van verrijken.


Uh bezwaar....nee niks!! : Mrgreen:
0 x
kitikoi
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 24/01/10, 20:29
Plaats: 42330 (Loire)




par kitikoi » 26/01/10, 09:44

Hallo iedereen,

een keer is niet gebruikelijk, mijn eerste post hierover forum is geen vraag, maar een antwoord : Cheesy:
Nieuwe koper van een okofen-ketel, ik heb de forum om te proberen te begrijpen hoe mijn nieuwe speeltje werkt. Ik begreep het verschil tussen de automaat en de regelaar, maar ik heb nog steeds een beetje moeite met de waterwet, maar het komt...
kortom, om de werking van de automaat beter te richten, heb ik een compact flash geplaatst om de parameters op te slaan, en ik wilde tegelijkertijd de parameters van de regelaar op een usb-stick opslaan, maar merkwaardig genoeg had ik het antwoord niet gevonden op de forum : dit interesseert weinig mensen, of deze reg is vrij recent en weinig mensen hebben het?

altijd is dat google mijn vriend is, en de 4-cijferige toegangscode bestaat uit de eerste 2 cijfers = de tijd en de laatste 2 = de huidige datum. Voor de configuratie van de opname staat deze in de doc.

Bijgevoegd is een voorbeeld van wat we oogsten. Ik verwachtte wat meer informatie, en ik begrijp ook niet alle kolommen (met name die met een koptekst [ï¾°C]):

https://www.econologie.info/share/partag ... GnrINZ.xls

bonne journée
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 26/01/10, 12:11

nebukadnezar schrijft:
Door de discussies een beetje over te vliegen, zegt Did67 dat het de installatiehandleiding heeft, ik heb verschillende handleidingen, allemaal in het Duits natuurlijk, inclusief een in geel gedrukt document "Montage und Installationsanleitung für den Installer", aan Didier, ik veronderstel dat het dit is document waar je het over hebt?

Dan de installateurscode, is die voor alle installaties hetzelfde?

Wat mij interesseert is het kunnen opslaan van de gegevens op een USB-stick, dit wordt beschreven in hoofdstuk 17 van de Pelletronic Plus-handleiding. Heb ik deze code nodig om de USB-functie te activeren?

Nebu


Oeps, dat draadje was ik uit het oog verloren!

1) Ja, het is dit document. Normaal gesproken is het niet bedoeld voor de gebruiker. Maar het wordt, zoals de naam al doet vermoeden, aan elke installateur verstrekt. Die het vaak (maar niet altijd) laten... Er staat informatie in die niet in de handleidingen voor gebruikers staat.

2) De "installateurscode" op de ketel ("pellets control") heeft bij mijn weten dezelfde sleutel op alle Okofen. Hiermee kunt u naar de parameters van rang 2 op het ketelbord gaan. Bijvoorbeeld om de nominale temperatuur te wijzigen (de temperatuur waarnaar de ketel "neigt"; P 263 uit het geheugen, 70° C uit de fabriek, die ik terugbracht naar 67° C). Of bekijk een hele reeks tijdregistraties (P24X-serie): vijzel, boormachine, aspirator, ontsteking, silovijzel...etc...

3) Ik heb niet de witte reg: joker. Thuis geen mogelijkheid om op USB op te nemen. Keteldek kan worden opgeslagen in CompactFlash (maar dat is mislukt! Een opmaakverhaal)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 26/01/10, 12:14

kitikoi schreef: maar vreemd genoeg had ik het antwoord niet gevonden op de forum : dit interesseert weinig mensen, of deze reg is vrij recent en weinig mensen hebben het?



Het is vrij recent. Enkele oude pijlers hiervan forums (Dirk, ik) heb nog steeds de oude (zogenaamde "grijze") TEM. Heb je je verzoek op de langste draad gezet (operatie Okofen-regeling - meer dan 70 pagina's). Sommigen hebben het...
0 x
kitikoi
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 24/01/10, 20:29
Plaats: 42330 (Loire)




par kitikoi » 26/01/10, 13:58

terwijl ik op zoek was naar de codes voor de reg, had ik dit bericht gezien. Omdat niemand het antwoord leek te hebben, heb ik de gevonden codes ingevoerd.
Ik heb nog geen vraag gesteld in de langste thread, ik wacht tot ik alle berichten hierover heb gelezen, om relevante vragen te stellen. Er is niets zo irritant als reageren op iemand die niet de moeite heeft genomen om in te graven

maar ik beloof dat ik dingen zal vinden om te vragen : Mrgreen:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 240-gasten