Windturbines die voor niets draaien ...

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 07/12/12, 16:25

chatelot16 schreef:
het is een beetje zoals de boer die klaagt dat hij na 100 ton geen 10 kg appels te hebben kunnen verkopen...


Aardappelpurree !!!! Heb je de wiskunde gedaan? Het is precies dat. 95 kg, liever gezegd!

Dat 30% van de voedselproductie in Frankrijk buiten de boot valt, daar moet je je over verbazen! Het is wel waar.

Maar het probleem is Duitsland!!!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 07/12/12, 17:16

Did67 schreef:Dit moet worden benadrukt heel klein tijdelijk defect een sector in diskrediet brengen, dat is echt vervelend. Kortom, deze artikelen die zo extreem in subliminaal roepen: "laten we doorgaan met onze geweldige nucleaire"! laat me kotsen!

Het kostte me slechts enkele minuten om de gegevens te verzamelen.

GEEN ENKELE Franse JOURNALIST is daartoe in staat...????? Nou, ze zouden genoeg algemene cultuur moeten hebben om hun weg te vinden in de eenheden en het verschil te maken tussen kracht en hoeveelheid energie. Het is niet gewonnen!

Wat een republiek van klootzakken!!!


+1...niets toe te voegen en dit gaat terug naar mijn vorige bericht...
0 x
BobFuck
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 04/10/12, 16:12
x 2




par BobFuck » 07/12/12, 21:12

> Dit moet wijzen op een zeer klein tijdelijk defect

In Duitsland (en in het bijzonder in het grote offshore-project dat momenteel wordt uitgevoerd) is het allesbehalve klein en ook zeker niet tijdelijk...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 08/12/12, 11:06

1) Kwestie van waardering, nogmaals!

1% - zelfs als ze 2 of 3 worden - wat is het? Kleine ? Groot ???

Het EPR, daar is het in ieder geval duidelijk: budget X 2,5; 8 miljard de machine... Zo, geen discussie mogelijk, het is niet klein. Noch de budgetteringsfout, noch de definitieve lei. Het is enorm.

Maar laten we het er vooral niet over hebben, zegt onze pers. In Duitsland wordt 1% van de windenergie verspild. Dit is HET nieuws!!!

2) Nou ja, tijdelijk. We moeten stoppen de Duitsers voor idioten te houden.

Als u wilt overwegen:

a) dat het besluit om kernreactoren te sluiten brutaal was, na Fukushima... Maar hey, het werd genomen door een rechtse regering. Snel. En ze worden geëxecuteerd... onmiddellijk.

b) dat er inderdaad sprake is van een terugkoopverplichting; zodat investeerders installeren waar de windturbine het meest efficiënt is; maar dat het de vervoerder is die de verplichting heeft om aan te sluiten... waar hij is, de windturbine...

c) daarom dat het nodig is om een ​​netwerk van EHV opnieuw te verweven om de nieuwe productiezones (het noorden / de kerncentrales waren voornamelijk in het zuiden) te verbinden met de verbruikscentra

d) dat deze lijnprojecten zeer controversieel zijn (niemand wil een lijn achter zijn tuin hebben - Duitsland is een dichtbevolkt land) en achterop raken (het Duitsland van vandaag is een democratie; burgers spreken aan; zeer sterke "groene" organisaties)...

Daarom zeg ik dat het "tijdelijk" zal zijn. Tijd om de netwerken opnieuw in evenwicht te brengen...


Dat gezegd hebbende, ik ben geen zorgbeertjes. De "snelle" ontwikkeling van hernieuwbare energiebronnen in Duitsland vertoont enkele gebreken.

Dit is een. Maar ik noem het nog steeds "klein". Nogmaals, projecten met 1% "verliezen", mislukkingen, fouten... voor mij is het geweldig!!! We hebben misschien niet dezelfde waarden? Of ervaring in projectmanagement?

Veel ernstiger is de "slechte prijsstelling" van elektriciteit uit biomethaan, die heeft geleid tot een explosie van het aantal landbouwstations (meer dan 7 vandaag), eerder groter dan in ons land (de basiseenheid daar is 000 MW; in ons land hebben we meestal 1 kW tot 250 kW). Met een explosie van energiegewassen, ten koste van de voedselproductie, een inflatie van de pachtprijzen op het platteland die de "agrarische" boeren "verstikt" (degenen die voedsel produceren: tarwe, melk...). De prijs van hun producten is te laag, ze kunnen de ha race van hun mede "energieproducenten" niet volgen!!!

Ze zijn net rechtgetrokken - nieuwe prijzen.

Op dit punt was Frankrijk, achtergebleven, "intelligenter" met een lager basistarief en bonussen bij afvalverwerking en nog een bonus bij terugwinning van fatale warmte! Duitse eenheden, in open velden, gebaseerd op "NawaRo" (Nachwachsende Rohstoffe = energiegewassen) Duitse stijl, zullen voor ons niet winstgevend zijn.

Zo ver van mij, het idee om Duitsland niet te bekritiseren of te verafgoden.

Maar alsjeblieft, onzinargumenten blijven onzinargumenten. En breng de criticus in diskrediet.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 278-gasten