Getunnelde windturbines?

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 08/12/08, 18:00

Christophe schreef:
Houthakker schreef:Dit is waar dit type gestroomlijnde machine op zal inspelen. Alsof het een grotere diameter heeft dan het in werkelijkheid is, op de een of andere manier...


De Betz-limiet is voor windturbines wat de efficiëntie van Carnot is voor thermische machines...dus hun "verklaring" betwijfel ik sterk...met andere woorden:[...]
En wat zegt de efficiëntie van Carnot over het verschil tussen een motor met natuurlijke aanzuiging en een motor met supercharger?
Het lijkt mij dat het een beetje dezelfde kloof is...
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 08/12/08, 18:02

Een Turbo blijft onder Carnot... simpelweg omdat de hete T° hoger is...

ps: Ik heb mijn bericht aangepast om het compleet te maken.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 08/12/08, 18:04

Christophe schreef:Greg is altijd trouw aan zichzelf...Wees voorzichtig, binnenkort heb je recht op de naam "Officiële Ecolopochtron"! : Cheesy:


Dat past bij mij... Hoe dan ook, ik ben niet de enige : Mrgreen:
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 08/12/08, 18:31

Christophe schreef: Een Turbo blijft onder Carnot... simpelweg omdat de hete T° hoger is...
Het was meer een vorm van grap!
Een turbo maakt het mogelijk om de cilinderinhoud van de motor te "aanpassen", aangezien er veel meer lucht wordt toegelaten dan er op natuurlijke wijze kan worden aangezogen...

Ik kom er nog een laatste keer op terug, maar dan stop ik, het is vervelend om te zien dat je de vraag absoluut niet wilt onderzoeken... :|

De verklaringen van de "fabrikant" zeggen dat de verstoring veroorzaakt door de aanwezigheid van een windturbine betekent dat deze de energie niet terugwint van zijn eenvoudige oppervlak. Dit type kuip zou het mogelijk maken om het totale oppervlak van de luchtstroom die door de machine gaat echt te benutten. Ik kan me voorstellen dat hij daarom spreekt over betere prestaties en ik zou graag onderbouwde meningen hierover willen hebben, en geen opmerkingen die simpelweg herhalen wat we in welk boek dan ook zullen vinden! :frons:

Ik speel mijn openhartige rol ten volle: ik wil dat iemand het mij uitlegt, niet dat hij mij naar mijn studie verwijst (dat interesseert mij niet...)

Christophe schreef:ps: Ik heb mijn bericht aangepast om het compleet te maken.
Ik ben het niet met u eens over deze aanvulling.
Als voor een windcollector een betere efficiëntie kleinere machines voor een gelijke productie mogelijk maakt, en dus minder kostbaar is in termen van materialen, productie en transport, gemakkelijker te installeren en een betere sociale acceptatie heeft, lijkt het voordeel mij duidelijk!
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google [Bot] en 193 gasten