Zelfbouwende verticale windturbine

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 06/03/13, 19:30

Hallo Jsdu19, hoe gaat het?

Heb je Christophe's link over het Japanse prototype gezien?

Waar ben je, ik hoop dat ik je niet heb tegengehouden (ik hoop het met heel mijn hart), want dat was absoluut niet het doel, verre van dat...

Even een nieuwtje van jou ;) ...
0 x
jsdu19
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 20/02/13, 09:40
Plaats: Frankrijk




par jsdu19 » 14/03/13, 11:54

hallo hacker, sorry dat ik de afgelopen twee weken onderweg was voor mijn werk zonder internettoegang :) Het gaat goed met me, en met jou?
dus de afgelopen dagen had ik de windturbine bij mijn buurman achtergelaten zodat hij metingen kon doen en hij vertelde me dat hij vorige week bij 48 uur harde wind stagneerde rond de 10, 12 volt met zeldzame pieken op 13, 16 volt dus onvoldoende om een ​​kleine batterij op te laden, wetende dat ik in Corrèze ben met niet meer dan 10 dagen in het jaar erg winderig, je begrijpt me.... dus inderdaad moet ik alles heroverwegen voor die productie met zwakkere wind, bijvoorbeeld het koper dat ik gewenste wond eigenlijk vergeet ik (1.5 mm2) ect... Anders is de Japanse windturbine die ik zag, een gyroscopisch systeem? de boei moet drijfvermogen toelaten en trillingen dempen? Ik zal het ding op de grote rivieren misschien in kleinere zien ....
0 x
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 14/03/13, 19:41

Hallo, alles gaat goed, dank je...

Voor de Japanse windturbine is het een darieus met verticale bladen (theoretische opbrengst groter dan die van spiraalvormige bladen;))...

en daaronder is een saisius die bitchy wordt door de zeestroming...

Maar het interessante is het onderzoek dat in Japan is gedaan naar de Darieus: als ze erin slagen een machine uit te brengen met een cp die minstens gelijk is aan een goede horizontaal, zal dat leiden ;)...

Wat betreft het windpotentieel in jouw omgeving, ik begrijp het, het is geen overwinning;) ... je moet naar de wind zoeken, dus als je huurt, is het ook geen overwinning.

Dus óf je windturbine moet sneller draaien, óf je generator moet op een lagere snelheid produceren...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google [Bot], Google Adsense [Bot] en 220 gasten