Windturbine, grootte en bouwvergunning

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6980
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2905




par gegyx » 09/02/07, 15:21

:schok: ONNAUWKEURIG...

We hebben er al over gesproken.
Typ een Google-zoekopdracht! En overal staat geschreven:

“De hoogte van de installatie is gedefinieerd als die van de mast en de gondel, exclusief de afmetingen van de wieken. »
http://www.carrefourlocal.org/vie_local ... ienne.html

In een meer officieel document staat de hoogte waarmee rekening moet worden gehouden op pagina 7 van deze pdf:
http://www.loire-atlantique.equipement. ... 76b825.pdf
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 09/02/07, 16:59

voor mij en bedankt!

zodat we een mast van 12 meter en bladen van 10 meter kunnen monteren? : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 09/02/07, 18:15

jonule schreef:voor mij en bedankt!

zodat we een mast van 12 meter en bladen van 10 meter kunnen monteren? : Mrgreen:


ja zelfs 15 meter voor de wieken (door een gat te graven) : Lol: : Lol: : Lol:

@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Avatar de l'utilisateur
pluesy
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 291
Inschrijving: 26/11/04, 22:39
Plaats: 88 Saint Dié Vogezen
x 1




par pluesy » 09/02/07, 22:54

door de redenering van Zac tot het uiterste door te voeren kunnen we zelfs een propeller van 80 meter diameter (5000 m2) plaatsen met de as 12 meter hoog :schok:

en volledig legaal over 2500 m2 windturbine-oppervlak springen... : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:

maar ach, het hebben van een windturbine die elke dag bijna 2 megawatt produceert, is een beetje belachelijk voor een individu... : Roll:
0 x

"Er zijn slechts twee dingen oneindig, het universum en de menselijke domheid ... maar voor de wereld, ik heb geen absolute zekerheid."
[Albert Einstein]
bout
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 357
Inschrijving: 01/02/06, 20:44
Plaats: Pas-de-Calais




par bout » 09/02/07, 23:09

aan de rand van een klif zou het niet eens nodig zijn om te graven
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 09/02/07, 23:35

Hallo,
Als de masten zo hoog zijn, zijn er verschillende redenen
eerst neemt de intensiteit van de wind toe boven de wrijvingslaag van de aarde
en het belangrijkste is om minder turbulente luchtlagen op te sporen
Op een kleine mast werken de basisbladen in een turbulente zone en bevinden de bovenste bladen zich in rustiger lucht, het resultaat van trillingen op de propellers, die door de hele machine worden overgebracht en die uiteindelijk alles kapot maken.
Als je met tegenwind met het vliegtuig reist, vlieg je om tijd te besparen lager, de wind is minder sterk, maar je hebt wel een gordel nodig om op de stoel te blijven zitten!
Wanneer we op 1000 voet of minder vliegen, in een turbulente atmosfeer (wind op het terrein) ervaren we al deze trillingen in een kleine propeller, stel je dit voor op een propeller van 10 meter of meer, ondanks dat deze aan het eind zachtjes draait van het blad. gaat heel snel voorbij het is rond de 600 km/u dat een propeller wat beet begint te krijgen (het maximum dat een propeller kan draaien is 1050 km/u) het wordt luidruchtig..

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
pluesy
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 291
Inschrijving: 26/11/04, 22:39
Plaats: 88 Saint Dié Vogezen
x 1




par pluesy » 09/02/07, 23:42

het probleem is alleen als de wind niet langer richting de klif waait en de windturbine de wind volgt : Mrgreen:

maar met zo'n kracht zouden we maar één windrichting moeten kunnen nemen...
0 x

"Er zijn slechts twee dingen oneindig, het universum en de menselijke domheid ... maar voor de wereld, ik heb geen absolute zekerheid."
[Albert Einstein]
Avatar de l'utilisateur
pluesy
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 291
Inschrijving: 26/11/04, 22:39
Plaats: 88 Saint Dié Vogezen
x 1




par pluesy » 10/02/07, 00:56

Andre schreef:Hallo,
Op een kleine mast werken de onderste bladen in een turbulente zone en bevinden de bovenste bladen zich in rustiger lucht, het resultaat van trillingen op de propellers, die door de hele machine worden overgebracht en die uiteindelijk alles kapot maken.

Andre


bedankt André dat je ons terug naar de realiteit hebt gebracht, maar in Frankrijk is ons een heleboel dingen verboden en ik heb een vriend die een bouwvergunning moest indienen voor een kleine garage in verwijderbaar plaatstaal...

dus als we mogen wettelijk om een ​​windturbine van 12 m op de as te bouwen, onderzoeken we alle mogelijkheden, zelfs de meest domme... gewoon om te lachen en ons het gezicht voor te stellen van een beheerder die een windturbine wil ontmantelen en naar wie we zwaaien een wettekst om hem te bewijzen dat het legaal is...

ook al geeft het mij plezier om het tafereel voor te stellen
Ik heb helemaal geen zin om 30 meter onder de grond te graven op 360° en bladen van 40 meter te bouwen (of door de diameter van de bladen geleidelijk te vergroten zodat de windturbine zelf zijn gat maakt : Idee: : Mrgreen: )... Ik heb zojuist het delirium van Zac opgepikt en een laag toegevoegd : Lol: : Lol: : Lol:

Het is goed om te lachen en je domme dingen voor te stellen, ook al is het soms heel rustig... : Oops: Ik gun je ...
0 x

"Er zijn slechts twee dingen oneindig, het universum en de menselijke domheid ... maar voor de wereld, ik heb geen absolute zekerheid."
[Albert Einstein]
beest
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 05/02/07, 18:57

reactie op houthakker




par beest » 12/02/07, 17:31

Bij mijn schatting heb ik geen rekening gehouden met de stijging van de elektriciteitskosten. Het is moeilijk in te schatten over een dergelijke periode.

Heeft u een idee wat verstandiger is: doorverkoop aan EDF of opslag?
0 x
mdelatte
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 14
Inschrijving: 20/02/06, 15:28
Plaats: België, Rixensart




par mdelatte » 12/02/07, 18:08

Opslag is een echt probleem...

in batterij, extreem duur en niet erg geschikt voor productie.

Ik heb altijd gedacht dat een grote watertank... die verwarmd moet worden met een elektrische weerstand op onze schaal een haalbare oplossing blijft.

Maar wat moet je dan met al dat hete water? Het is moeilijk om er weer elektriciteit in te krijgen... een verwarmingssysteem wordt vervangen of in de grond, waarom niet...

Ik zie dat EDF in Frankrijk en Electrabel in België zichzelf beschermen met dezelfde uitvluchten om de productie niet terug te kopen van het individu (standaard op dit en dat, en er als bij toeval in slagen om de apparatuur niet te labelen ten laste van het individu )

moed dus

PS: voor België lijkt de kwestie van de toegestane hoogte ‘vaag’. In mijn stad kreeg ik te horen: geen vergunning, zolang als hij valt, hij bij jou blijft...
0 x
Michael Delatte
www.widearctic.be

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 398-gasten