Multi-blade windturbine langzaam lopend VS windturbine snel lopend

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Ahotep
x 17

Multi-blade windturbine langzaam lopend VS windturbine snel lopend




par Ahotep » 10/10/06, 15:37

Bonjour à tous,

Momenteel bezig met een multi-blade windturbineproject (20 meer precies), wil ik twee kleine meningen en / of informatie ...

- allereerst, wat zijn de belangrijkste kenmerken van een langzaam lopende windturbine, wat betekent dat we deze verkiezen boven een met twee of drie bladen? Wat ik weet is dat een multi-blade een hoog startkoppel heeft ... Wie kan mij meer vertellen?

- de tweede vraag volgt uit de eerste: wat zijn de prestaties die men van een dergelijke schroef zal kunnen trekken:
* 20 messen
* r = 1.3 m
* meslengte = 0.65 m
* hoogte = 4 m
Qua prestaties wil ik het hebben over de perifere snelheidsverhouding, de energiecoëfficiënt (dus herstelbaar vermogen, uiteraard na Betz).

Nadat ik mezelf al had geïnformeerd, maar de voorkeur gaf aan verschillende meningen, kreeg ik te horen: een perifere snelheidscoëfficiënt van 0.5 en een opbrengst van 20% van de Betz-limiet.

Wat denk jij

Bedankt dat je me hebt geholpen
0 x
 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 299-gasten