Horizontale windturbine op gebouw in Pas-de-Calais

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
The Passing
x 17

Horizontale windturbine op gebouw in Pas-de-Calais




par The Passing » 14/01/06, 18:40

RIJSEL (AFP) - Een horizontale windturbine, de eerste in Frankrijk, werd donderdag geïnstalleerd op het dak van een HLM-gebouw in Equihen-Plage (Pas-de-Calais), zo hoorden we vrijdag van het studiebureau dat aan de project.
“De installatie van een horizontale windturbine is een primeur in Frankrijk, net als de installatie van een windturbine in een stedelijke omgeving”, vertelde Antonin Coliche, ingenieur belast met studies bij H2 Développement, aan AFP.

“Het heeft een vermogen van 9.000 kW/u en zou het equivalent moeten produceren van het verbruik dat nodig is voor de gemeenschappelijke ruimtes van de twee gebouwen (van elk twintig woningen, noot van de redacteur) die zich eronder bevinden”, voegde hij eraan toe.

De windturbine, die lijkt op een op zijn kant liggende deegklopper, werd in de residentie Grand Air gebouwd door het Nederlandse bedrijf Windwall, aan de oorsprong van de innovatie, en zou "in de stroom van de maand" op het EDF-netwerk moeten worden aangesloten. , volgens de heer Coliche.

Het project kostte in totaal 70.000 euro. Het werd voor de helft gefinancierd door Pas-de-Calais Habitat, dat het HLM-gebouw beheert waarop de windturbine is geïnstalleerd, en voor de helft door het Energy Development and Management Agency (Ademe) en de regionale gemeente, aldus de heer Coliche. ]
0 x
knorrig
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 19
Inschrijving: 21/02/05, 12:20




par knorrig » 14/01/06, 20:54

De eerste experimenten met de Windwall in Nederland had ik gevolgd. Ik zat te wachten tot het op de markt zou komen... en het is hier ook in Frankrijk. GOED. Het is in ieder geval beter dan een kaal dak.
Correctie op het artikel het vermogen is zeker geen 9000 kWh. Het vermogen uitgedrukt in W of kW als u dat wenst.
9000 kW houdt niet over... 9 MW voor een kleine biniou op het dak :schok:
Ik denk dat dit een schatting is van de jaarlijkse productie, wat mij waarschijnlijker lijkt. :P
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 18/01/06, 14:33

Klopt... in ieder geval ben ik teleurgesteld als ik zie dat grote persbureaus zulke fouten maken... die ERNSTIG zijn.

Omdat het precies hetzelfde is als verwarrend, voor een auto, de snelheid (momenteel vermogen) en de afgelegde afstand (totale energie) over een jaar... Iets wat in de reguliere media uiteraard ondenkbaar is...
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6980
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2905




par gegyx » 22/01/06, 15:22

Zondag 22 januari 2006, om 13 uur op TF1
Kort verslag, bovenop het gebouw om de windturbine in beeld van bovenaf te presenteren; het liep in slow motion...
De opmerking is hetzelfde: "Het zou het equivalent moeten opleveren van het verbruik dat nodig is voor de gemeenschappelijke ruimtes van de twee onderliggende gebouwen van elk 20 woningen"
Gegyx
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 22/01/06, 15:35

Kortom, het is niet zwaar in termen van elektriciteitsproductie...nou ja, dat is het al...
0 x
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 22/01/06, 21:54

Ja, er moet een fout zijn geweest, ze moeten 9000 W/h hebben bedoeld, of 9 kW/h, dat lijkt plausibeler...

Aan de andere kant zijn ze niet erg groot, ik begrijp niet waarom ze ze niet verticaal hebben geplaatst???!!!
Want ineens is de windrichting in deze zin belangrijk!! En ik ben er zeker van dat het de prestaties bij gelijke windsnelheid verslechtert, omdat de bladen dicht bij de grond noodzakelijkerwijs minder wind ontvangen.

Raar ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
krissg29
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 80
Inschrijving: 07/11/04, 21:26
Plaats: Finistere center
x 2




par krissg29 » 23/01/06, 22:48

Ik denk niet dat de foto de eindmontage laat zien
Het voordeel van de Darrieus-windturbine (aangezien het er één is) is dat deze niet directioneel is, op voorwaarde dat de as verticaal is.

Wat het aangekondigde vermogen betreft: als we 9 MW op het dak van een gebouw ‘aantreffen’, zullen de nucleaire lobby’s niet blij zijn :D
0 x
Het moet niet worden verward en ingenieuze ingenieur
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6980
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2905




par gegyx » 23/01/06, 23:14

Als je gaat naar: http://videos.tf1.fr/video/news/lesjt/
U ziet de uiteindelijke locatie van de windturbine, die overeenkomt met de foto.
Type: 22 januari 2006 / vinkje: 13 uur / toon de video / valideer de lezer: klik op de sectie: De eerste horizontale windturbine in Frankrijk in Equihen, in Pas-de-Calais
0 x
knorrig
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 19
Inschrijving: 21/02/05, 12:20




par knorrig » 24/01/06, 10:56

NLC schreef:Aan de andere kant zijn ze niet erg groot, ik begrijp niet waarom ze ze niet verticaal hebben geplaatst???!!!
Want ineens is de windrichting in deze zin belangrijk!! En ik ben er zeker van dat het de prestaties bij gelijke windsnelheid verslechtert, omdat de bladen dicht bij de grond noodzakelijkerwijs minder wind ontvangen.

Raar ...

Al het onderzoekswerk van Windwall richt zich op het voordeel van de ligging aan de dakrand. Er zijn positieve effecten van lokale versnelling van de stroming.
Voor de richting van de wind is er inderdaad een zeker verlies maar gerelativeerd door het feit dat de wieken gebogen zijn en dus ook bij zijwind een effectief profiel bieden... hij functioneert dan een beetje als een "normale" windturbine .
Voor de bladen dicht bij de grond maakt dit niet uit omdat het niet in deze zone is dat de machine het grootste deel van de lift benut (het is geen windturbine met differentiële weerstand), het zou soms zelfs een voordeel zijn... en ik Ik weet niet zeker of er bij een minimale hoogte van 1,50 echt een verschil is met het bovenste gedeelte.
De verticale positie heeft weliswaar een voordeel in termen van de regelmaat van het blootgestelde oppervlak, maar heeft veel nadelen in termen van stabiliteit, mechanische beperkingen en dus installatie en visuele of zelfs geluidshinder, omdat het geluid (+ de slijtage) de belangrijkste is. probleem met de Darrieus die nog sneller draaien dan de propellers.
De gekozen ligging garandeert een langere levensduur en minder overlast, we zitten hier in een stedelijk gebied, weet je nog.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lapin
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 823
Inschrijving: 22/07/05, 23:50
x 2




par Lapin » 24/01/06, 12:58

In de serie windturbines is het nieuw en prachtig. Ik vond deze pagina die een modulaire pagina beschrijft die erg lijkt
veelbelovend.

http://ocean2energy.free.fr/blog/index. ... wer-device

http://www.windpoweronline.com/marketar ... images.htm

Beeld
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 367-gasten