Horizontale windturbine op gebouw in Pas-de-Calais

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
Lapin
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 823
Inschrijving: 22/07/05, 23:50
x 2




par Lapin » 24/01/06, 22:00

Op de schaal van de oceaan zullen een paar km2 geen groot verschil maken.
En dat voor de prijs van diesel, want de vissers gaan niet te ver
ver weg, als ze ze dichtbij vinden... hoe kan ik het nog een keer zeggen...
getijdenturbines vol vis.
De getijdenturbines zullen noodzakelijkerwijs worden geplaatst waar stroming is
deze kunstmatige riffen (bedankt voor het verbijsteren van ex-oceaan) zullen dat zijn
een zegen voor de vissen die er hun toevlucht zoeken.
Vis in overvloed voor vissers die zich alleen maar hoeven te bukken om te oogsten. Wat wil je nog meer dan energie?
hernieuwbare energie in overvloed en wonderbaarlijke visserij om op te starten.
En er zullen kreeften, krabben, veel mosselen zijn
en andere wonderen (ecologisch/culinair).
Dernière édition par Lapin de 24 / 01 / 06, 22: 17, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 24/01/06, 22:09

voormalige oceanische schreef:[...] Hoe dan ook, kijk maar eens naar wat sommige mensen doen met betrekking tot de "wetenschappelijke" walvisvangst...
Ja, ik heb hier onlangs een paar artikelen over gelezen, het is echt hartverscheurend... :|

Tenslotte zijn Noorwegen en Japan niet de enigen die zich verschuilen achter een ‘traditie’ of een andere bedrieglijke reden om vee af te schieten…
0 x
Bibiphoque
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 749
Inschrijving: 31/03/04, 07:37
Plaats: Brussel




par Bibiphoque » 31/01/06, 07:59

Konijn schreef:...
En er zullen kreeften, krabben, veel mosselen zijn
en andere wonderen (ecologisch/culinair).

Hallo,
: Idee: http://www.omnihilus.com/article.php?id=659 :schok:
: Mrgreen: : Cheesy:
@+
0 x
Dit is niet omdat we altijd gezegd dat het onmogelijk is dat we niet moeten proberen :)
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 02/02/06, 18:33

grouchy schreef:De eerste experimenten met de Windwall in Nederland had ik gevolgd. Ik zat te wachten tot het op de markt zou komen... en het is hier ook in Frankrijk. GOED. Het is in ieder geval beter dan een kaal dak.
Correctie op het artikel het vermogen is zeker geen 9000 kWh. Het vermogen uitgedrukt in W of kW als u dat wenst.
9000 kW houdt niet over... 9 MW voor een kleine biniou op het dak :schok:
Ik denk dat dit een schatting is van de jaarlijkse productie, wat mij waarschijnlijker lijkt. :P

Uittreksel uit Actu-Environnement:
[...]Deze windturbine, met een vermogen van 6 kW, aangepast aan de lokale productie op de plaats van gebruik, zou het equivalent moeten produceren van het verbruik dat nodig is voor de gemeenschappelijke ruimtes van de twee gebouwen van elk 20 woningen die zich daaronder bevinden. dat wil zeggen van 8 tot 10 kWh/jaar. De windturbine moet in de loop van de maand januari op het EDF-netwerk worden aangesloten.

Het ontwerpbureau benadrukt dat de geproduceerde energie echter met 20 tot 50% wordt verminderd, afhankelijk van de locaties, omdat dit systeem niet op de wind is gericht. terwijl het een lage structuur heeft en gemakkelijk in het gebouw kan worden geïntegreerd.


Link hier
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 294-gasten