BuckBoost windturbine en regelaar

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
roro04
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 23
Inschrijving: 15/10/12, 17:43

BuckBoost windturbine en regelaar




par roro04 » 30/05/13, 17:33

Bonjour à tous!

Ik wend me tot jou voor het ontwerp van mijn persoonlijke windturbine voor een autonome cabine. Ik ben inderdaad bezig met het bouwen van een autonome cabine, meer bepaald ben ik bezig met het maken van een windturbine om 100Ah aan batterijen op te laden.

De windturbine zal van het verticale type zijn en zal een 100v borstelloze servomotor aandrijven. Ik heb voor deze motor/generator gekozen omdat het een permanente magneet generator is waardoor er weinig wrijving is. Dan een 100V want die is al wat het beste wordt teruggewonnen en aangezien hij op lage snelheid gaat draaien, geeft hij mij 3 tot 12 V.

Maar dan, permanente magneten = ongereguleerde output. Op iemand anders forum Mij ​​werd een buck boost-regeling geadviseerd die a priori goede prestaties levert (ongeveer 80%) en bovendien een breed scala aan ingangsspanningen accepteert!

Welke positieve punten ga je mij vertellen? Welnee ! Omdat ik me zorgen maak dat er 10 A nodig is om 15 A te zien... Dus we vergeten de basis geïntegreerde schakeling.

Dus ik kom om hulp vragen van elektronicakenners. Voor de realisatie, geen zorgen, ik ben uitgerust en heb ervaring. Maar voor het werkingsprincipe en het schema van zo'n samenstel...

In ieder geval alvast bedankt voor je hulp ;)

Goede dag!
++
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 30/05/13, 18:29

Ik raad je sterk aan om bestaand materiaal te nemen en dit soort circuits niet zelf te bouwen, ook al ben je een beginner.
welke uitgangsspanning heb je nodig? 12V?
aan de ingangszijde is er een minimum aan spanning nodig om stroom te produceren. de boostfunctie lijkt mij niet nodig maar het is eerder een DCDC buck converter met een groot ingangsbereik: 15 tot 60V ingangsstijl met een 12V uitgang

power kant, 10A in 12V zal worden gevonden. daarbuiten zal moeilijker zijn.
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening
roro04
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 23
Inschrijving: 15/10/12, 17:43




par roro04 » 30/05/13, 21:42

Allereerst bedankt voor je snelle antwoord ;)

Wat betreft het project, ik heb vaardigheden, maak je geen zorgen. Daarnaast heb ik familie die veel raakt.

Uitgang Ik heb 14V nodig om loodaccu's op te laden.

Ik heb buck opgegeven omdat mijn gelijkstroommotor bijvoorbeeld maar 6 volt mag leveren.

Wat het vermogen betreft, ik ga driefasig uit, dus het is al beter. Dan zou ik ongeveer 10 A nodig hebben aan de uitgang van de regelaar. 15 idealiter ;)

Dankjewel.
Goedenavond,
++
0 x
BobFuck
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 04/10/12, 16:12
x 2




par BobFuck » 30/05/13, 23:37

Als je je motor te ver onder het toerentalbereik laat draaien waar hij goed aanvoelt, zal hij geen geweldige kracht produceren. Je zou al moeten controleren...
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 31/05/13, 09:44

BobFuck schreef:Als je je motor te ver onder het toerentalbereik laat draaien waar hij goed aanvoelt, zal hij geen geweldige kracht produceren. Je zou al moeten controleren...


dat is wat ik probeerde te zeggen.
het heeft geen zin om elektronica te leveren die kan produceren met 6V-invoer als het vermogen bijna 0 is
de windturbine heeft een minimale snelheid nodig om hem een ​​beetje te kunnen belasten anders zakt de snelheid nog meer in.
0 x
Beeld

Klik op mijn handtekening
roro04
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 23
Inschrijving: 15/10/12, 17:43




par roro04 » 31/05/13, 16:37

Salut!

Ik begrijp het probleem ;)
Dus als we ons voorstellen dat het 12V produceert, kunnen we nog steeds een boost doen die deze spanning verhoogt tot 14V en verlaagt als de invoer 40V is? Zie 50V?

Dankjewel.
Bonne journee :)
++
0 x
BobFuck
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 04/10/12, 16:12
x 2




par BobFuck » 31/05/13, 19:19

Als het een 100V-motor is en je ziet 12V aan de uitgang, betekent dit dat hij niet erg snel draait, dus verwacht niet meer dan 1/10e van het vermogen dat hij zou kunnen leveren aan zijn nominale snelheid te onttrekken...

Kortom, begin met het opsturen van de specificaties van de windturbine...
0 x
roro04
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 23
Inschrijving: 15/10/12, 17:43




par roro04 » 01/06/13, 13:02

OK ;)

Dus terug naar ons Boost-systeem. Wat zal de aard zijn van het te maken circuit? Geïntegreerde schakelingen ? Wikkelingen?

Dankjewel.
Bonne journee,
++
0 x
AlterEco
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 50
Inschrijving: 13/08/12, 01:50




par AlterEco » 01/06/13, 19:08

hello,

Ik had ook dezelfde vragen, ook voor een chalet.
na mijn berekeningen koos ik voor PV en dat deed ik goed.

er is meer zon dan wind, en het kost me vooral minder dan windenergie.

dan is er het juridische probleem, hebben we het recht om onze eigen elektriciteitsproductie te verbruiken? Het lijkt mij van niet, maar een windturbine is niet erg discreet.
0 x
BobFuck
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 04/10/12, 16:12
x 2




par BobFuck » 01/06/13, 19:27

roro04 schreef:OK ;)

Dus terug naar ons Boost-systeem. Wat zal de aard zijn van het te maken circuit? Geïntegreerde schakelingen ? Wikkelingen?


Nou, het hangt af van de windturbine en de motor. Aangezien u de informatie niet wilt loslaten, heeft u het recht om zelf te zoeken...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Bing [Bot] en 477 gasten