Black600 windturbine: verbrande br3 box

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
ben4472
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 22/07/14, 18:32

Black600 windturbine: verbrande br3 box




par ben4472 » 22/07/14, 19:47

Hallo iedereen

Ik heb een black600 bekeken waarvan de bladen niet meer draaien. Ik weet er niet veel van, maar ik vond dit:
Drie componenten van de br3-behuizing zijn zichtbaar.
Beeld

Kan iemand mij vertellen wat deze componenten zijn en of het mogelijk is om te repareren?

Bij voorbaat dank.
PS: deze windturbine is niet van mij, maar heeft een persoon die is gestolen door een oneerlijk bedrijf. Ik wed dat ze de hardware hebben ingesteld zonder iets te configureren.
0 x
ben4472
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 22/07/14, 18:32




par ben4472 » 11/08/14, 17:26

slt,

Niemand beantwoordde mijn roep om hulp... snuif
Toegegeven, ik heb misschien niet genoeg details gegeven.

Ik probeer erachter te komen wat de 3 componenten zijn die zijn geëxplodeerd bovenaan de foto in de witte cirkels.
Naast elke cirkel staat RT1, RT2 en RT3

Weet iemand wat deze componenten zijn? Is het de moeite waard om ze te kopen om ze op de kaart te vervangen?

Ik probeerde het elektronische schema van de doos te vinden om mijn eigen vraag te beantwoorden, maar ik vond niets...

Heel erg bedankt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15989
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5187




par Remundo » 11/08/14, 19:19

Hoi ben

Ik kwam per ongeluk je topic tegen...

Ik heb dus de indruk dat dit NTC-weerstanden zijn

omdat het weerstanden met een "negatieve temperatuurcoëfficiënt" zijn. ik leg uit hoe werkt het hier voor mijn CATHI (video van 50 seconden)

bedoeld om stroompieken tijdens het schakelen te vermijden (koude thermistor = hoge weerstand = lage stroom, dan opwarming, weerstandsdaling, hogere stroom).

Maar als ze slecht worden gecontroleerd, geven deze thermistoren een Joule-effect af dat ze waarschijnlijk doet smelten... Persoonlijk shunt ik ze met een 2e schakelaar om stil te zijn.

Als mijn diagnose goed is, lost vervanging het probleem misschien niet op... en dan zou er nog steeds een verwijzing naar het gesmolten plastic moeten worden gevonden. :?
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2485
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 359




par Forhorse » 12/08/14, 08:05

En als ze zijn gesmolten, is het een veilige gok dat er andere componenten mee naar buiten zijn gekomen.
0 x
ben4472
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 22/07/14, 18:32




par ben4472 » 12/08/14, 13:43

Bedankt jongens voor jullie antwoorden!
Ik leg hem aan de kant en zal een nieuwe kopen.190 euro....

A +
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 205-gasten