Chinese windturbine 5kW Joliet = shit!

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
DIXIL
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 27/11/08, 22:50

Chinese windturbine 5kW Joliet = shit!




par DIXIL » 27/11/08, 23:04

Hallo,
Ik ben eigenaar van een Joliet-windturbine van 5 kW, en ondanks alle argumenten over kwaliteit, geweldige service na verkoop, enz. die het bedrijf aan mij heeft verkocht, blijf ik problemen hebben met deze apparatuur.
Kent iemand de fabrikant goed en kan hij mij helpen mijn zorgen op te lossen en eventueel reserveonderdelen te verkrijgen? Bij Joliet is het vrijwel onmogelijk om iemand aan de telefoon te krijgen
:onheil:
Bij voorbaat dank.
0 x
eigenaar van een Joliet Cyclone 5KW windturbine.
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 27/11/08, 23:29

Goedenavond, je ontvangt binnenkort een persoonlijke brief van mij, met de informatie die je zoekt, of via Luc Haegeman, een discrete ecoloog maar zeer goed geïnformeerd over windturbines.
Ik vertrek voor 7 dagen, als ik een manier vind om verbinding te maken, hoor je snel van mij :P

Misschien kan iemand anders je ook helpen... :?

Vertel ons over dit onderwerp de link en de informatie die u over deze machine heeft. : Cheesy:

Groeten van Lietseu Heer, beginnend econoloog :P
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu
"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?
Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 28/11/08, 00:10

Grappig dit onderwerp, het valt samen met de 2 andere getuigenissen (waaronder één Installateur blijkbaar) van teleurgestelde mensen die de afgelopen dagen zijn ontvangen...

https://www.econologie.com/forums/achat-et-m ... 10-30.html

Aan de andere kant, vertrouwende importeurs wier enige vaardigheden (en zelfs dan) beperkt zijn tot het lezen van een min of meer goed vertaalde en waarheidsgetrouwe technische handleiding... meer dan bij echte professionals... nou dat is niet slim...
0 x
DIXIL
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 27/11/08, 22:50




par DIXIL » 28/11/08, 09:43

Hallo,

Ik zie dat er enthousiastelingen zijn over windturbines en de reacties zijn dynamischer dan bij Joliet. Hartelijk dank voor alle hulp die u mij kunt geven, Lietseu (en ook de anderen).
Maar nadat we ons in de econologie hadden verdiept (geweldig forum) Ik denk dat mijn windturbine uit Shenzhou komt (dezelfde zelfdragende mast)
Ik weet niet of ik mijn zorgen over dit onderwerp moet uitleggen; het is aan Christophe om het mij te vertellen. Ik wil je niet in diskrediet brengen, maar de basis van het product lijkt redelijk goed. De after-sales service moet echter worden gewaarborgd.
Omdat ik geen professional op het gebied van windenergie ben, heb ik professionals gevraagd om de installatie te doen en het is niet hen die ik de schuld geef, omdat ze de specificaties respecteerden. Dit is een ontwerpprobleem dat voorkomen zou kunnen worden als de apparatuur eerst door competente mensen zou worden gecontroleerd voordat deze werd afgeleverd.
Ik wilde aanvankelijk een dophoorn van cita kopen, maar ze gaven me nooit antwoord...
0 x
eigenaar van een Joliet Cyclone 5KW windturbine.
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 28/11/08, 09:47

Hallo !
wat voor probleem eigenlijk?
0 x
DIXIL
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 27/11/08, 22:50




par DIXIL » 28/11/08, 10:33

Hallo,

Allereerst brandde de laadregelaar door, de interne bedrading (1,5 mm2) smolt en het Meanwell-converterbord brandde door. Ik vermoed dat dit komt door de kortsluiting veroorzaakt door het smelten van de draden. Ik begrijp nog steeds niet waarom er draden van 1,5 mm2 in een installatie zitten. van 5 kW. Kort....
Toen hoorde ik een abnormaal metaalachtig geluid uit de generator. In gezelschap van een elektricien hebben we de motorkap geopend. De stuurcontroller was voor 3/4 losgeschroefd en de as (in de vorm van een Archimedes-schroef) was gebroken aan de basis van de reductiemotor. Ik was blij om te zien dat de stuurcontroller op zijn plaats werd gehouden door vier schroeven, maar zonder borgmoer, getande ring of schroefdraadborging, wat deze tragedie had kunnen voorkomen.
Bovendien heb ik twijfels over de balans van de messen, zelfs als ze correct zijn uitgelijnd.
0 x
eigenaar van een Joliet Cyclone 5KW windturbine.
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 28/11/08, 11:10

anders is Joliet Frans en koopt daarom Chinees om het onder het Franse label door te verkopen voor een bedrag van €? Is dit de waanvoorstelling die u feitelijk aan de kaak stelt?
0 x
bobono
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 355
Inschrijving: 08/09/07, 16:58
Plaats: bretagne
x 1

Joliet-windturbine




par bobono » 28/11/08, 11:37

Observatie van de elektricien eventueel observatie van een gerechtsdeurwaarder en terugsturen naar de afzender van de automaat die dreigt de zaak voor de rechter te brengen. Zij zullen u voorzien van een nieuwe machine die u zorgvuldig zult controleren voordat u deze in gebruik neemt.

Bij een brandverzekering van uw bank of consumentenorganisatie profiteert u van gratis rechtsbijstand.

Ze zijn allemaal bang voor dit soort hulp, het is vaak genoeg om de problemen op te lossen.

Ik had maandenlang problemen met EBay, een simpele brief van mijn verzekering was voldoende om het probleem op te lossen
0 x
DIXIL
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 27/11/08, 22:50




par DIXIL » 28/11/08, 12:05

Helemaal niet, Joliet is Spaans. Ze hebben het recht om geld te verdienen en hun producten te kopen waar ze maar willen. De marge die ze op de verkoop maakten, maakt mij helemaal niets uit. Je hoeft alleen maar de klant te respecteren en een goede after-sales service te bieden om zijn loyaliteit te behouden. Ik wil niet controversieel zijn, maar als mijn tegenslagen deze producten kunnen helpen evolueren en de zaken vooruit kunnen helpen, des te beter. De Chinezen doen goed en slecht en passen zich heel snel aan.
0 x
eigenaar van een Joliet Cyclone 5KW windturbine.
eol77
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 27
Inschrijving: 03/06/08, 03:15




par eol77 » 08/12/08, 18:54

welkom

luister naar mij, ik heb zojuist een 10 kW geïnstalleerd die ook uit Shenzou komt, ik heb hem zelf geïnstalleerd.
Het draait al een maand en geen zorgen, geen enkel probleem, het is een klok.

zie mijn blog:

http://energie-eolienne.kazeo.com

Ik kocht het rechtstreeks bij de fabrikant en bespaarde 60% van de prijs.

Ter informatie: het heeft mij uiteindelijk 17 euro gekost, geïnstalleerd met een conische mast van 000 meter + 11.50 40v/12ah accu's.

Het is duidelijk dat de after-sales service er niet op moet rekenen, ik heb mijn vertegenwoordiger die mij de machine heeft verkocht en die via e-mail naar mij zal luisteren in geval van problemen.

Misschien heb je pech en ben je een "rotte" controller tegengekomen, het kan gebeuren, het is net als met auto's.

a priori zijn de verkopers/installateurs die in Frankrijk werken allemaal onzin, Frankrijk Eolienne, Joliet, enz...

Het zijn hele goede verkopers, ze proppen zich met 60% op je rug en dan is het bij het minste probleem ellende!!!!!!!

Ik ben fout ?

voor reserveonderdelen kan ik misschien iets voor u doen. Omdat ik zeer bevriend ben met mijn Chinese verkoper, kan ik vragen of hij ons de onderdelen kan sturen die u nodig heeft.

Hou me op de hoogte .
0 x
FD8-10000 in de tuin

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 311-gasten