Chinese windturbine 5kW Joliet = shit!

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
eol77
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 27
Inschrijving: 03/06/08, 03:15




par eol77 » 17/12/08, 18:07

Ik heb zojuist een bericht achtergelaten op de post "koop Chinese windturbine 2 en 3 kW"

over het feit dat ik geen problemen heb met mijn Shenzou 10 kw die al 1 maand draait.

a+
0 x
FD8-10000 in de tuin
BERNARD John
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 17/12/08, 10:21
Plaats: 44810 HERISCH




par BERNARD John » 17/12/08, 23:32

Toen de verkoper van France_éolien kwam, heeft hij met een klein apparaatje gemeten, voor hem destijds geen probleem voor een 5kw. Ik heb het niet gevolgd. Toen kwam er een Odislor-dealer. Hij maakte foto's en maakte een compleet dossier voor een 5 kW, waarbij hij een 2 of 3 kW aanbeveelde, wat volgens hem voldoende zou zijn. Toen stopte Odislor de windenergie, er kwam geen vervolg. Een andere importeur heeft mij daarom de 2kw windturbine geleverd, geïnstalleerd door Elécologic (op mijn verzoek). Voor mij had het, rekening houdend met eerdere contacten en internetadvertenties van verschillende leveranciers, moeten werken. Geconfronteerd met mijn teleurstelling heeft Elecologik voor mij een tijdelijke installatie gemaakt waarmee ik mijn productie kon leren kennen. Tegelijkertijd heb ik een weerstation geïnstalleerd. Dit is al 3 weken aan de gang, zeker niet genoeg om tot een oordeel te komen.
Ik ben pessimistisch over de toekomstige resultaten. Ik geloof eigenlijk dat een weerstudie mij zou hebben afgeraden om aan de installatie van een windturbine te beginnen. Op dit niveau ben ik bereid een gebrek aan vooruitziendheid en betrouwbare informatie van mijn kant toe te geven. Ik ben echter van mening dat de wederverkopers niet eerlijk zijn in wat ze op hun site schrijven.
Ook aan durf ontbreekt het hem niet. De importeur heeft zonder mijn toestemming zelfs 4 foto's van mijn installatie op zijn site gezet en recentelijk 2 van elders, ook al weet hij dat ik niet tevreden ben.
0 x
eol77
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 27
Inschrijving: 03/06/08, 03:15




par eol77 » 18/12/08, 09:02

welkom
eigenlijk had je net als ik over 1 jaar een windstudie moeten doen.

het is essentieel voordat u een windturbine-installatie implementeert....het is de basis!

Ik kocht een LACROSSE-weerstation, ik plaatste de windmeter op 10 m hoogte aan het uiteinde van een mast op de plaats waar ik mijn windturbine ging opstellen.

Dit weerstation werd op mijn pc aangesloten en gaf me elke 5 minuten metingen.

Vervolgens heeft een software de waarden in grafisch formaat in Excel naar mij getranscribeerd, hierdoor kon ik regelmatig de windgemiddelden per week berekenen.

de resultaten waren voor mij dan ook overtuigend bij een gemiddelde wind van 5m/s.

Het is duidelijk dat de installateurs daar niets om geven, ze willen VERKOPEN, meer niet.

Het maakt ze niets uit als er bij jou thuis niets is of stormt.

Het had u erop moeten wijzen dat deze installateurs geen windmetingen bij u thuis uitvoeren voordat ze u een installatie aanbieden.


a+
0 x
FD8-10000 in de tuin
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79118
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 18/12/08, 10:41

BERNARDJean schreef:hij heeft gemeten met een klein apparaatje, voor hem destijds geen probleem voor een 5kw


:schok: Nou, dat is het als we te maken hebben met incompetente mensen... Ik ben gewoon verbijsterd door deze klootzakken die windenergie verkopen door een enkele eenmalige meting te doen...

Het is onzin...In dezelfde stijl: doe een meting van de zonneschijn midden augustus en bereken de rentabiliteit van een zonne-energiesysteem op basis van 1 meting...of een meting van de buitentemperatuur om de isolatie te berekenen...

Het is incompetentie die wordt verhuld door oneerlijkheid (of andersom).

BERNARDJean schreef:Ook aan durf ontbreekt het hem niet. De importeur heeft zonder mijn toestemming zelfs 4 foto's van mijn installatie op zijn site gezet en recentelijk 2 van elders, ook al weet hij dat ik niet tevreden ben.


Dus daar heb je een manier om het bij de kronen te vatten!

Maak screenshots van de site, druk ze af in goede kwaliteit en stuur ze aangetekend naar jezelf, met ontvangstbevestiging. Voeg gelijkwaardige foto's toe (ongeveer dezelfde kijkhoek) om te bewijzen dat het UW huis/installatie is.

Het is een geldig juridisch document om indien nodig verder te gaan.

Tegelijkertijd heb je hem erop gewezen dat hij deze foto's moet verwijderen, anders DGRCCF...
0 x
BERNARD John
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 17/12/08, 10:21
Plaats: 44810 HERISCH




par BERNARD John » 18/12/08, 15:21

Ik ben naar de site van Eolution gegaan, er zijn nog maar 2 foto's over (de laatste) en de locatie wordt niet meer aangegeven. Ik heb de foto's afgedrukt en heb de originelen. Er waren dezelfde foto's op Iseole, maar ze verdwenen.
Dat valt mee want dit zijn foto's die ik heb gestuurd om de installatie te laten zien en vooral om de windturbine bij zonsondergang te laten zien. Ik vind het echter gewaagd om ze op internet te zetten, omdat ik ontevreden ben en voorlopig niet bereid ben om te adverteren.
Zoals ik in een ander bericht al zei, zal deze windturbine een stilleven worden en misschien worden gebruikt om artistieke foto's te maken die ik vervolgens zou kunnen tentoonstellen om mijn installatie winstgevend te maken.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 18/12/08, 16:06

BERNARDJean schreef:deze windturbine wordt een stilleven

Lang leve de zeilwindturbine van Charles Sarazin, een zeer lokale uitvinding!
https://www.econologie.com/forums/aerogenera ... t6740.html
Dernière édition par Cuicui de 18 / 12 / 08, 16: 11, 1 keer bewerkt.
0 x
stef37
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 12/02/09, 18:06




par stef37 » 12/02/09, 18:51

Hallo,

Nog nieuws over de 5 kW-windturbine?
0 x
DIXIL
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 27/11/08, 22:50

Joliet 5 kW windturbine




par DIXIL » 13/03/09, 00:37

Dag
Het is lang geleden dat ik terugkeerde naar de forum Het spijt me echt. Joliet heeft mij uiteindelijk onder garantie voorzien van een nieuwe controller en een nieuwe stuurcontroller. Ondanks de tussenkomst van de technicus draait de windturbine echter nog steeds niet, aan de andere kant draait mijn brandstofketel goed, ik wilde goed doen voor de planeet en energie besparen. Ter informatie: de nieuwe laadregelaar heeft grote externe weerstanden om overtollige elektriciteit af te voeren. Deze nieuwe regelaar lijkt mij dan ook serieuzer qua ontwerp dan het eerste model maar is nooit getest.De rijrichtingsregelaar kon niet gemonteerd worden omdat de cilinder zich bevindt
in de generator die de as van de laadregelaar ontvangt, is deze aan de wanden van de generator gelast. Het gevolg hiervan is dat de as op een lager in de cilinder is gemonteerd en dat hij met kracht moet worden gemonteerd, net als een lager op een auto, en op 12 meter hoogte in een gondel is het onmogelijk om de nieuwe as te monteren. De technicus gaf het ondanks zijn inspanningen op. Er zijn dus 2 oplossingen: laat de generator op de grond zakken (kraan van € 700) om correct te werken of neem een ​​nieuwe versie van de generator waarvan de cilinder die de as ontvangt niet langer aan de wanden van de generator is gelast. Ik veronderstel dat de Chinezen die deze generator ontwikkelden zich zijn fout realiseerden en er de voorkeur aan gaven om zowel het ontwerp van de machine als de laadregelaar te wijzigen. Kortom, ik wacht op de reactie van Joliet en ik zal niet nalaten u mijn trieste verhaal te vertellen. Ik bedank eole 77 en bied hem mijn excuses aan omdat ik hem geen antwoord heb gegeven. : Cry:
0 x
eigenaar van een Joliet Cyclone 5KW windturbine.
stef37
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 12/02/09, 18:06




par stef37 » 15/03/09, 19:16

Hallo DIXIl,

Wie heeft uw 5KW-windturbine geïnstalleerd?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Bing [Bot] en 273 gasten