Chinese windturbine 5kW Joliet = shit!

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
DIXIL
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 27/11/08, 22:50




par DIXIL » 08/12/08, 21:56

Hallo eol,

Dankzij jou. Ik ging naar je blog (leuk) en ik heb eigenlijk dezelfde windturbine maar dan in 5 KW. De installatieprocedure was identiek.
Sinds ik 2 LR's heb geuit plus juridische bedreigingen, lijkt het een beetje te gaan bij Joliet, maar laten we niet huilen als overwinning...
Zoals je zegt heel goed om te verkopen maar om gerepareerd te worden in geval van pbs, het is iets anders...
Volgens Joliet zou de fabrikant het type laadregelaar dat ik had laten varen bij een veiliger model. Ik wacht om te zien en ik zal foto's maken als ik het op een dag ontvang.
Ter info, ik hoop dat je de montage van de stuurcontroller in de generator hebt gecontroleerd, want de mijne werd vastgehouden door 4 bouten zonder moeren of ringen. Een beetje vriendelijk advies: als u ooit een metaalachtig geluid hoort, zoals kleine schokken, stop dan met draaien en controleer of de motorreductor goed vastzit.
Bedankt voor je hulp met de reserveonderdelen, ik wacht een paar dagen op het reactievermogen van Joliet, die het normaal gesproken onder garantie aan mij moet geven. Anders is het defecte onderdeel de as (in de vorm van een Archimedische schroef) die is bevestigd of gekrompen in de reductiemotor van de stuurcontroller. Om te zien of u de prijs en beschikbaarheid van dit onderdeel kunt krijgen.
0 x
eigenaar van een Joliet Cyclone 5KW windturbine.
eol77
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 27
Inschrijving: 03/06/08, 03:15




par eol77 » 09/12/08, 10:51

welkom

Ik ben net naar de voet van mijn windturbine gegaan, ik heb eigenlijk een oscillatie van een paar graden in de positionering opgemerkt, ik heb veel geluid in de mast, ik denk dat het de kabel is die tegen de mast aan de binnenkant raakt.

Wat betreft de oscillatie, begon het zo voor jou?

Ik heb het afgesloten voor het geval dat, in afwachting van uw antwoord.
Ik zal mijn Chinees schrijven om erachter te komen of het normaal is dat ik wat schommelingen heb in de positionering en of ik je een prijs voor je motor kan geven.

a+
0 x
FD8-10000 in de tuin
DIXIL
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 27/11/08, 22:50




par DIXIL » 09/12/08, 14:38

Hallo,

Wat je voor mij beschrijft, komt dicht in de buurt van wat mij is overkomen. Ik dacht ook dat dat rare geluid misschien de kabel was die tegen de mast bonkte, maar het was eigenlijk de besturingsas die tegen de generator bonkte. Het feit dat de reductiemotor beetje bij beetje losdraaide, er ontstond een spel tussen de as en de generator en toen kwam de as uit zijn behuizing en brak hij.
Wat betreft de oscillatie, die heb ik ook, maar ik heb nog niet kunnen vaststellen waar die vandaan zou kunnen komen. Volgens Joliet zou een lichte oscillatie normaal zijn, maar dit moet nog worden gecontroleerd bij de fabrikant.
Maar tijdens de montage heb ik wel de hartafstanden van de bladen gecontroleerd, maar niet hun gewicht. Het is mogelijk dat een mes niet hetzelfde gewicht heeft, vandaar het ontstaan ​​van onbalans en oscillatie. Ik heb ze nog niet uit elkaar gehaald om te controleren, ik heb sneeuw....
Als ik jou was, zou ik voor de zekerheid toch even gaan kijken wat er achter de generatorkap gebeurt.
Moed
A +
0 x
eigenaar van een Joliet Cyclone 5KW windturbine.
eol77
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 27
Inschrijving: 03/06/08, 03:15




par eol77 » 09/12/08, 15:05

welkom

Ik heb vanmorgen een e-mail naar China gestuurd over je pb, ik heb hem ook verteld dat ik oscillaties had, ik kan zien wat hij me vertelt.

Ik heb hem ook gevraagd of hij mij een offerte voor uw motor kon sturen.

Ik wacht deze reacties af.
Ik heb momenteel niet al te veel wind, dus ik laat het lopen

a+
0 x
FD8-10000 in de tuin
bewijs
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 12/12/08, 00:02

shezou




par bewijs » 12/12/08, 00:22

Ik zal je het mobiele nummer van de directeur geven, als je geïnteresseerd bent!!
Dit zou je probleem kunnen oplossen!
Ze bestuderen dit keer een nieuw "Canadees" systeem

a+
0 x
eol77
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 27
Inschrijving: 03/06/08, 03:15




par eol77 » 16/12/08, 14:27

Hallo, ik heb zojuist antwoord gekregen van mijn Chinese vertegenwoordiger met betrekking tot uw positioneringsmotor en de mijne.

voor jou, vandaag heeft niemand van het bedrijf Joliet contact met ze opgenomen om een ​​motor te krijgen.
om er een te krijgen, heeft hij het exacte model nodig met serienummer en onderdeelnummer (deze staan ​​op de generator), de kosten zijn 195 USD + 200 USD voor transport naar Le Havre.
je moet de btw erbij + rekenen dus reken rond de 500 USD ttc om een ​​nieuwe te hebben.

voor de mijne zijn er nooit gevallen geweest van het losraken van de motorbevestigingsschroeven op de 10 KW, dus ik maak me geen zorgen, de oscillatie die ik heb waargenomen is normaal, vanwege de speling tussen de eindeloze schroef en de kroon.
als ik er echter ook maar het minste probleem mee had, zal hij me er zo snel mogelijk en geheel gratis een opsturen !!!!!!!!!!!!

zoals wat beter is om rechtstreeks met de fabrikant af te rekenen, zoals ik deed, in plaats van door glazige installateurs te gaan.

Ik wacht op een reactie van u.

a+
0 x
FD8-10000 in de tuin
BERNARD John
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 17/12/08, 10:21
Plaats: 44810 HERISCH




par BERNARD John » 17/12/08, 11:49

Ik heb een Chinese Shenzou 2kw 120V driefasige windturbine geïnstalleerd op een mast van 12 meter. Sinds de installatie in maart heb ik verschillende problemen gehad: balans van de bladen, draadbreuk in de generator en vooral een productietekort.
De importeur antwoordde dat dit kwam door het gebrek aan wind. Misschien maar is het normaal om sinds maart pas 140kwh te hebben gehad? De installateur heeft een andere gelijkrichter voor mij geïnstalleerd om te testen, waardoor ik de installatie in 24v kreeg en vooral waardoor ik de productie kon kennen. Van mijn kant heb ik een weerstation in de buurt op 8 meter hoogte geïnstalleerd. In 20 dagen waren er 11 kW. Volgens mijn berekeningen in dit tempo vergeleken met de kosten (9000 euro) het zal me 420 jaar kosten om de installatie af te schrijven.
Dus ik vraag me af wat de leveranciers in hun brochures suggereren, ze gaan zelfs zo ver dat ze spreken over sparen en zelfs over semi-autonomie.De realiteit is helaas heel anders.
Is er ergens misleidende reclame?
Het zou interessant zijn om contacten te hebben met andere eigenaren van dit type windturbine om vergelijkingen te kunnen maken.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 17/12/08, 12:30

Directe valse reclame weet ik niet, maar door omissie en gebrek aan professionaliteit ja, het lijkt er wel op.

In werkelijkheid; importeurs (zoals Joliet) zijn tevreden met het kopiëren en plakken van de documenten die hen door Chinese fabrikanten zijn verstrekt.

Het is duidelijk dat ze nog nooit een van hun windturbines in het echt hebben getest om de bochten te controleren en waarschijnlijk hebben ze er zelfs nog nooit een gemonteerd!!

Ik denk dat we deze gewetenloze importeurszwendel luid moeten aanklagen! En er zullen er steeds meer zijn, om eco-no-logy te walgen is er geen betere, dus deze jongens zijn de nummer 1 vijanden van econology (ruim voor de ondeugende oliemannen)...

Met andere woorden: Bernard, ik raad je aan om een ​​nieuw onderwerp te maken waarin je je tegenslagen uitlegt!
0 x
BERNARD John
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 17/12/08, 10:21
Plaats: 44810 HERISCH




par BERNARD John » 17/12/08, 16:55

Bedankt Christoffel voor je bericht. Ik weet niet goed meer wat ik moet doen. Opnieuw investeren in een gelijkrichter die me productie zal geven? Gezien de uitkomst van die 20 dagen is dat niet al te redelijk. Mijn windturbine verhogen tot 15 of 18 meter om meer wind op te vangen? De importeur lijkt zich geen zorgen te maken al had ik soms moeizame contacten met hem maar voor hem is alles een kwestie van wind. Daarom kocht ik een weerstation om objectieve gegevens te krijgen. Ik twijfel echter nog steeds aan de informatie die de leveranciers: France-éolienne - Odislor - Eolution - Joliet in hun brochures geven. Praten over sparen en semi-autonomie is oneerlijk.
Wat te doen om deze processen aan de kaak te stellen, het is nog steeds nodig om informatie tussen verschillende eigenaren van dezelfde windturbine te kunnen vergelijken om er zeker van te zijn dat ik niet de enige ben...
Kan iemand mij bovendien vertellen hoe ik een teller kan hebben die de productie meet van een windturbine die uit het 120v driefasig alternatief komt. Want ook daar is het onmogelijk om technische brochures van dit soort materiaal te hebben.
Dus ik wacht op contacten om vergelijkingen te maken om geloofwaardiger te zijn om, zoals u zegt, dit gebrek aan professionaliteit of professioneel geweten aan de kaak te stellen. We hebben te veel te maken met verkopers die misschien niet weten welke apparatuur ze op de markt brengen.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 17/12/08, 17:33

Slechts één vraag: heb je een windanalyse gedaan voordat je kocht?
Heb je de echte wind gemeten tijdens de productieperiode?

We realiseren ons niet dat 30 of 40 km/u wind een BELANGRIJKE wind is... voor de meeste mensen...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 222-gasten