Windturbine, 3 of 5 bladen?

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
darwenn
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 510
Inschrijving: 16/07/09, 17:43
x 9




par darwenn » 15/08/09, 19:58

Te duur ? een magneet kost op bovenstaande site amper twee euro, althans voor degene waarvan ik denk dat ik die ga gebruiken. Ik zou voor een lies maximaal 30 euro hebben, al te dramatisch is het nog niet.
0 x
darwenn
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 510
Inschrijving: 16/07/09, 17:43
x 9




par darwenn » 15/08/09, 20:42

Kleine vraag terloops, voor mijn continue motor die me 6 volt geeft bij 600 tpm, wat het gemiddelde is dat hij produceert, als ik een spanningsverdrievoudiger gebruik zoals dit diagram
http://forums.futura-sciences.com/attac ... ipleur.jpg
kan het werken? als ik 6 volt, 6 ampère input heb, heb ik 18 volt output, maar met welk vermogen volgens jullie? niet genoeg om een ​​batterij op te laden? of kan het niet werken?
0 x
Avatar de l'utilisateur
looping
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 816
Inschrijving: 03/10/07, 06:33
Plaats: Picardie




par looping » 15/08/09, 21:53

Bonsoir

Er gaat niets verloren, er wordt niets gecreëerd enz ...

Als een systeem een ​​vermogen van 6v x 6A = 36W absorbeert, kan het niet meer dan 36W leveren, zelfs als de uitgangsspanning wordt gewijzigd

De outputintensiteit zal dus maximaal 36/18 = 2 A zijn

Voor het gedrag van de spannings-tripler aangesloten op een 12V-batterij, zie ik niet waarom het niet zou werken, maar is het daarvoor gepland?
Plaats sowieso een diode om ervoor te zorgen dat de batterij niet ontlaadt in het apparaat.

A+
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 15/08/09, 22:33

Darwenn

Een tripler zoals die op de foto moet worden aangedreven door een AC-generator om te werken, hij kan niet op uw DC-motor werken
:|
0 x
darwenn
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 510
Inschrijving: 16/07/09, 17:43
x 9




par darwenn » 15/08/09, 23:24

Ja, dat zou te simpel zijn geweest ...

Het zou sowieso voor mijn regulator worden aangesloten, maar als het alleen werkt voor een AC-ingang, is het een mislukking voor het tripler-idee. Ik zal op Google kijken of ik zoiets vind voor gelijkstroom (lijkt step-up dc / dc-omzetter te worden genoemd ...)

Ik zal het op een dag hebben, ik zal het hebben (in de tussentijd ben ik klaar met het opnieuw opwinden van mijn dynamo-stator) !!!!! .
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 16/08/09, 01:07

bedankt voor de link op de magneet

Ik zie ongeveer 100 euro / kg
Het lijkt me nog steeds duur, maar minder erger dan ik dacht
0 x
darwenn
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 510
Inschrijving: 16/07/09, 17:43
x 9




par darwenn » 16/08/09, 07:15

Nou, het bestaat ook in gelijkstroom, we noemen het een boost-omzetter.
Een voorbeeld hier, 12v input 24v output.
http://f6csx.free.fr/PROJETS/BOOST/boost.htm

Maar het gemakkelijkste zou zijn geweest met het alternatief. Ik had mijn rotor dienovereenkomstig kunnen opwinden, maar het is te laat.

Andere zeer interessante informatie over boost-converters, hier
http://www.sonelec-musique.com/electron ... antom.html
0 x
darwenn
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 510
Inschrijving: 16/07/09, 17:43
x 9




par darwenn » 16/08/09, 21:54

Nou, in ieder geval ben ik net klaar met het terugspoelen van mijn stator! mijn god het was pijnlijk, ik heb nu last van een scherpe bobinitis en ik spoel alles wat ik vind ... : Cheesy: . Dus 24 windingen per spoel in plaats van de 8 oorspronkelijk. Niet genoeg ruimte om 32 te plaatsen. Ik heb de fasen gecontroleerd, geen kortsluiting alles is in orde (pfff). Ik zorg voor de rotor. Als ik nog een identieke dynamo heb, voor het geval mijn rotorwijziging slecht gaat, neem ik de rotor van de tweede en zal ik proberen deze te gebruiken met de oorspronkelijke excitatie terwijl ik de excitatie beperk met een weerstand in serie, dus om het blokkeren te beperken. Ik had al gemerkt tijdens mijn eerste tests met een dynamo, dat door een lamp in serie te schakelen op de excicatie, ik de blokkering heb beperkt terwijl ik de juiste spanning van de dynamo heb verkregen, de zorg zal zijn dat de excitatie altijd zal verbruiken . Eindelijk zal ik later zien dat het ideaal de permanente magneet blijft.

op de foto moet ik de kleine binddraden nog verwijderen.
Beeld
0 x
darwenn
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 510
Inschrijving: 16/07/09, 17:43
x 9




par darwenn » 17/08/09, 18:06

Oké, nu denk ik dat het gaat kraken. Ik heb de dynamo afgemaakt en de manier waarop ik de magneten heb gemonteerd gecorrigeerd. 1 magneet per rotorpool, met per magneet afwisselend 1 noordpool en 1 zuidpool. Ik heb een test gedaan, dus mijn rotor is natuurlijk een beetje barbaars, maar bij 300 tpm heb ik amper 3 volt, dus ja het zijn ferrietmagneten voor mijn tests, maar ik stel mezelf serieus de vraag of neodymium zal me meer dan 14 volt leveren. Mijn propeller draait gemiddeld maar bij 120 tpm, met een vermenigvuldiger van 3 die me 360 ​​tpm oplevert. Ik denk dat deze dynamo nooit 14 volt zal leveren bij minder dan 400 tpm. Het geeft me net zoveel als mijn motor bij 600 tpm (6 volt). Zal neodymium mijn leven veranderen? Ik betwijfel het zo erg. Draait mijn propeller niet snel genoeg? dat is wat ik denk en dat is de wortel van het probleem, denk ik. Jouw mening ?

Beeld

Beeld
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 17/08/09, 18:37

goedenavond darwenn!

Oh mijn!

Je zult uiteindelijk worden ingedrukt, het probleem is niet noodzakelijk de magneten, maar de precisie of de ruimte tussen de rotor en de stator die heel dicht bij elkaar moet zijn voor een maximale magnetische flux, maar als je te dichtbij bent, heb je een magnetische koppeling die ook niet gewenst is.

Zolang uw leven u ingewikkeld heeft gemaakt, waarom maakt u dan niet dit soort generator die het meest efficiënt en gemakkelijk te realiseren is.


http://www.nrjrealiste.fr/eole/eole_elec.html
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 248-gasten