Windturbine, 3 of 5 bladen?

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
darwenn
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 510
Inschrijving: 16/07/09, 17:43
x 9




par darwenn » 18/08/09, 19:35

Een kleine vraag trouwens, aangezien ik alle tracks gebruik, heb ik een oude boor 220v 500w synchrone motor (universeel) gedemonteerd (in tegenstelling tot de ventilator die ik had hersteld), en ik vroeg me af of het mogelijk was om er een generator van te maken. Het komt als de dynamo, stator en wondrotor. zou dit volgens jullie mogelijk zijn?

Logischerwijs zou ik een excitatiespanning naar de stator moeten brengen en de door de koolstof gegenereerde spanning moeten herstellen, is dat het?. Maar hoeveel zou de excitatiespanning zijn? het zal continu moeten zijn en ik zal logischerwijs continue output krijgen, toch?, ik denk om daar 12 volt te sturen (van de accu van de auto), is dit correct?. Ik zag ook dat bij een universele motor de rotor en stator in serie waren geschakeld, ik zou ze ineens parallel moeten schakelen om de stator te exciteren, klopt dit?

Ik zag ook dat door een gloeilamp aan te sluiten op de koolstoffen, het niet nuttig zou zijn om de stator te exciteren, dat er een stroom zou ontstaan ​​in de rotor met een belasting. Is dit ook waar?
0 x
darwenn
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 510
Inschrijving: 16/07/09, 17:43
x 9




par darwenn » 19/08/09, 08:48

Om terug te komen op de dynamo, ik had inderdaad een fout in de fasen, nu werkt het, bij zeer lage snelheid start de dynamo op en produceert dan zelfopwekking. Niet te veel blokkering maar nog steeds te veel voor de schroef, vooral omdat het aanzuigen bij zeer lage snelheid gebeurt, wat betekent dat de schroef geen tijd heeft om vaart te krijgen. Dus ik dacht aan één ding en het werkt. In serie over de excitatie heb ik een condensator van 1000 uf 50 v geplaatst en wonder boven wonder, bij het opstarten, geen weerstand van de dynamo, na een paar omwentelingen stijgt hij tot twee volt en door beurtelings weer omhoog te gaan, begint hij en product. Ik heb een appartement van 100 uf geprobeerd, het werkt niet, 2200 uf begint te vroeg, dus 1000 uf werkt goed. Ik heb een gepolariseerd chemisch condoom geplaatst, het warmt een beetje op. Het voordeel is dat het de bekrachtiging zelf reguleert en wanneer de dynamo stopt met draaien, loopt hij leeg en trekt hij niets uit de batterij. het lijkt erg goed te werken. Het is dus erg positief en met een zeer laag toerental (ongeveer 200 tot 300 tpm). Het probleem is dat ik bang ben dat mijn propeller, eenmaal gelanceerd en klaargemaakt, zal afslaan en stoppen.
0 x
darwenn
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 510
Inschrijving: 16/07/09, 17:43
x 9




par darwenn » 19/08/09, 09:13

Ha la la correctie, het appartement eindigt dichtslaand !! jammer !! wat kan ik doen ? het leek goed te werken. :|
0 x
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272




par Grelinette » 19/08/09, 09:27

Bonjour à tous,

Ik had geen tijd om alles te lezen, maar momenteel bezig met de fabricage van een windturbine, stelde ik mezelf ook de vraag over het aantal wieken in dit geval 3 of 5.

Uiteindelijk kies ik voor 5 wieken omdat thuis in het zuiden altijd een kleine restwind interessant is om te exploiteren en de grote rukwinden zijn zeldzamer en als die er zijn, zijn ze zo sterk dat je de veilige windturbine moet zetten.

Dat gezegd hebbende, dacht ik ook aan een propeller van een windturbine met een variabel aantal bladen:

- ofwel de propeller verwisselen afhankelijk van het gebruik van de windturbine: elektriciteitsproductie, waterpompen, of elk apparaat bedienen omdat we in mijn professionele sector (landbouw) altijd machines hebben die mechanisch bediend moeten worden en een "Zwitsers mes" windturbine zou zijn een heel interessant concept!
(Voor de goede orde, ik heb een kinderwagen opgehaald bij het recyclingcentrum in mijn stad waarvan de wielen gelagerd zijn en binnen 2 seconden losklikken. Ik pakte een as en de 4 wielen en ik maakte 4 soorten verschillende propellers).

- of ontwerp een propeller waarvan het aantal bladen varieert naargelang de kracht van de wind. Ik heb over deze oplossing nagedacht en plannen gemaakt en het lijkt me vrij eenvoudig om zo'n propeller te ontwerpen.
Door bijvoorbeeld de middelpuntvliedende kracht te herstellen, kunnen we de gewichten naar de buitenkant van de schroef laten bewegen en de bladen mechanisch terugtrekken die achter een vast blad zouden passen. Zo gaan we van 9 bladen naar 3 (de bladen worden gestapeld in 3s).

Het idee van massa's die met de middelpuntvliedende kracht van de as af bewegen, en die het mogelijk maken om de traagheid van de propeller aanzienlijk te vergroten, is niet nieuw. Dit concept is ontwikkeld en geregistreerd door een Franse luchtvaartingenieur voor vliegtuigpropellers!

Qu'en pensez-vous?

Heeft iemand ooit gehoord van een windmolenproject met een variabel aantal wieken of heeft iemand ideeën om zo'n prototype te bouwen?
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 19/08/09, 13:24

darwenn schreef:Om terug te komen op de dynamo, ik had inderdaad een fout in de fasen, nu werkt het, bij zeer lage snelheid start de dynamo op en produceert dan zelfopwekking. Niet te veel blokkering maar nog steeds te veel voor de schroef, vooral omdat het aanzuigen bij zeer lage snelheid gebeurt, wat betekent dat de schroef geen tijd heeft om vaart te krijgen. Dus ik dacht aan één ding en het werkt. In serie over de excitatie heb ik een condensator van 1000 uf 50 v geplaatst en wonder boven wonder, bij het opstarten, geen weerstand van de dynamo, na een paar omwentelingen stijgt hij tot twee volt en door beurtelings weer omhoog te gaan, begint hij en product. Ik heb een appartement van 100 uf geprobeerd, het werkt niet, 2200 uf begint te vroeg, dus 1000 uf werkt goed. Ik heb een gepolariseerd chemisch condoom geplaatst, het warmt een beetje op. Het voordeel is dat het de bekrachtiging zelf reguleert en wanneer de dynamo stopt met draaien, loopt hij leeg en trekt hij niets uit de batterij. het lijkt erg goed te werken. Het is dus erg positief en met een zeer laag toerental (ongeveer 200 tot 300 tpm). Het probleem is dat ik bang ben dat mijn propeller, eenmaal gelanceerd en klaargemaakt, zal afslaan en stoppen.



Goed gedaan Darwen

Je bent volhardend tot het uiterste!

Gebruik voor het appartement een diode in serie, zodat u een gepolariseerd appartement kunt gebruiken.
:D
0 x
darwenn
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 510
Inschrijving: 16/07/09, 17:43
x 9




par darwenn » 19/08/09, 17:35

Bedankt Alain, dat ga ik testen, want mijn flats houden niet van mijn grappen : Cheesy: Als het werkt, dan zou ik niet ver verwijderd zijn van succes : Cheesy: (het zou tijd zijn)
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 19/08/09, 17:49

darwenn schreef:Bedankt Alain, dat ga ik testen, want mijn flats houden niet van mijn grappen : Cheesy: Als het werkt, dan zou ik niet ver verwijderd zijn van succes : Cheesy: (het zou tijd zijn)


Vergeet niet de juiste polariteit aan te brengen, want je appartement zal opwarmen en het risico lopen te exploderen.
:D
0 x
darwenn
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 510
Inschrijving: 16/07/09, 17:43
x 9




par darwenn » 19/08/09, 17:50

Pas de soucis : Cheesy:
0 x
darwenn
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 510
Inschrijving: 16/07/09, 17:43
x 9




par darwenn » 20/08/09, 16:10

Dus hier is het nieuws, ik kom dichterbij. Al enkele veranderingen.

Eerst ging ik terug naar mijn 5-blads schroef! Waarom ? omdat ik daarmee wist dat ik een veel hoger toerental en een veel beter koppel had, en dat is wat ik nodig had, snelheid en koppel. Toen liet ik het idee van de dynamo varen ten gunste van een 24v 250watt 16 ampère motor van een elektrische scooter (teruggekocht voor 10 euro voor onderdelen) en er is alleen het kijken naar de video. Bij een wind van 40km/u vanmiddag pieken bij 10 volt, gemiddeld bij gemiddelde wind 5,5 volt. Dus zelfs als het nog steeds onvoldoende is om een ​​batterij op te laden, is het al veel beter dan voorheen. Ik heb nog steeds dingen om er eindelijk overheen te komen.

1- Bereken nog betere prestaties van mijn katrollen om mijn generatorsnelheid te vermenigvuldigen, want daar is nog een kleine kans om de best mogelijke te vinden.

2- Zet mijn draaipunt op een kogellager, om een ​​veel betere prestatie van mijn propeller te krijgen, omdat de weinige wrijvingen de reactietijden naar de beste windcorridors voor oriëntatie verhogen, waardoor ik prestaties verlies.

3- zoek een DC-spanningsverdrievoudiger. Ik zal het nodig hebben en ik zal het moeten vinden.

Als dit eenmaal is gecombineerd, zou ik bij gemiddelde wind een laadspanning van 12 volt tot 20 volt krijgen.

Ik ga erheen! maar goed, ik moet morgen weer aan het werk, dus ik heb minder tijd om te sleutelen.

Hier is de video die vanmiddag is gemaakt, maar met de rotatiesnelheid doet het rare dingen op de video, alsof de propeller in beide richtingen draait : Cheesy:
http://www.youtube.com/watch?v=PrY_82kznmk
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 20/08/09, 16:58

Darwenn

Je had Darwind moeten heten! LOL!

Juich! Je komt dicht bij het doel, OK voor de lagers op de as van de bladen, OK voor de 5 bladen, herzie de verhouding van de motor / bladen, ga met een ketting voor efficiëntie en vervang door een tandriem wanneer de verhouding gewenst is zal worden bereikt om het geluid te beperken, of alles op een rubberen blok te plaatsen.

Goed gedaan! : Cheesy:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 208-gasten