Windturbine, 3 of 5 bladen?

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
darwenn
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 510
Inschrijving: 16/07/09, 17:43
x 9




par darwenn » 17/08/09, 19:21

nee, ik ben er te moe van, het zal een geweldig avontuur zijn geweest maar vooral een helse hoofdpijn.
0 x
Avatar de l'utilisateur
looping
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 816
Inschrijving: 03/10/07, 06:33
Plaats: Picardie




par looping » 17/08/09, 22:15

Hoi Darwenn

Zoals Alain zegt, moet de luchtspleet, dat wil zeggen de ruimte tussen het oppervlak van de magneet (idealiter cilindrisch) en de stator, zoveel mogelijk worden verkleind. Hoogstens enkele tienden van een mm.
Ik zal hieraan toevoegen dat uw ferrietmagneten vrij klein zijn vergeleken met het oppervlak dat wordt weergegeven door een spoel.
Ik zou zeggen dat 3V bij 300 tpm behoorlijk goed is.
Wees echter voorzichtig: door 2 draden van dezelfde fase op de gelijkrichtbrug om te keren, kunt u spanning verliezen.
Het is noodzakelijk om de verschillende combinaties te controleren, omdat er snel een fout optreedt.

Bon moed
Je bent er bijna

A+
0 x
darwenn
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 510
Inschrijving: 16/07/09, 17:43
x 9




par darwenn » 17/08/09, 22:47

3 volt bij 300 tpm is voor mij te weinig, mijn propeller draait gemiddeld niet sneller met een vermenigvuldiger van 3. Indien nodig kan ik een vermenigvuldiger van 7 gebruiken, maar die vereist meer koppel, dus ik zou graag willen 'passeren en behouden' de 3.

Ja, ik dacht aan een draadfout in de fasen, dat zal ik morgen controleren. De luchtspleet is echter erg klein. Ik heb het zelfs twee keer moeten doen om enige wrijving te voorkomen. Als laatste redmiddel zal ik een gewikkelde rotor terugplaatsen zoals oorspronkelijk en de dynamo naar 300 tpm of zelfs 500 max drijven en hem opwinden om te zien wat hij geeft met mijn teruggewikkelde stator en met welke snelheid hij start, ik zal er zeker een weerstand in stoppen serie over de opwinding. Als het overtuigend is, laten we uitgaan van 14 volt bij 350 tpm of 500 max met excitatie, dan zal ik de rotorspoel vervangen door een cilindrische neodymiummagneet zoals op de vorige foto, dit zal schoner en praktischer zijn. Eindelijk zal ik zien, ik hou vol : Cheesy: Eindelijk probeer ik het.
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 17/08/09, 23:15

Darwenn

Je kunt je drie afzonderlijke fasen gebruiken om ze te gebruiken als een tripler met drie condensatoren, maar ik betwijfel of je veel versterkers zult trekken vanwege de rotor-statorafstand.
: Cry:
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 18/08/09, 00:14

plaats de andere ongemodificeerde rotor terug en laat stroom door de bekrachtiging lopen: je zult zien dat deze meer spanning zal produceren dan je te kleine magneet

uiteraard zal het bekrachtigingsvermogen wellicht groter zijn dan de productie van de dynamo: het maakt niet uit, het is maar voor een test

om dezelfde magnetische inductie te maken als de wondexcitatie, zul je veel meer ferriet moeten plaatsen dan je kleine magneten

met neodymium is er minder nodig dan ferriet, maar het zal nog steeds duurder zijn
0 x
darwenn
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 510
Inschrijving: 16/07/09, 17:43
x 9




par darwenn » 18/08/09, 07:10

Merci pour vos réponses : Cheesy: Ik ga door met mijn experimenten. Alain, deze keer had ik er inderdaad aan gedacht om een ​​alternatieve tripler te gebruiken, ik zal dat zien. Voor Chatelot zal ik geen ferriet meer gebruiken als ik kies voor de cilindrische neodymiummagneet, en als ik zeker ben van mijn kosten, zal de investering de moeite waard zijn. En als laatste heb ik een 220v ventilatormotor met een magneet op de stator, ik denk dat ik hem eens ga draaien en kijken wat er uitkomt met een gelijkrichter en als die werkt een 12v transformator aan de uitgang.
0 x
darwenn
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 510
Inschrijving: 16/07/09, 17:43
x 9




par darwenn » 18/08/09, 11:14

Nou, ik heb een test gedaan met de ventilatormotor, het is geen magneet, maar een kooi, dus een niet-aangedreven rotor. Kortom er komt bij mij in ieder geval niets uit, ik meet niets afwisselend als ik hem met de hand draai. Er zijn 4 draden, waarvan 3 voor de 3 draaisnelheden en 1 neutraal en ik meet niets tussen de neutraal en de snelheidsdraden. Er is ook een condensator van 1uf 400V. We kunnen dus duidelijk geen 220V-ventilatormotor als generator gebruiken, het is raar.
0 x
darwenn
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 510
Inschrijving: 16/07/09, 17:43
x 9




par darwenn » 18/08/09, 15:04

Dus daar heb ik de originele gewikkelde rotor in de stator geplaatst, die ik heb teruggespoeld. Door hem in één keer onbelast naar 2000 tpm te laten rijden (zonder bekrachtiging) vertraagt ​​de dynamo en geeft me 115 volt onbelast!!! whoaaaa dus ik stopte met rijden bij 2000 tpm (het was alleen maar om te zien). Vreemd dat ik zonder bekrachtiging naar 110 volt ga, de hoge spanning moet een soort magnetisch veld creëren waardoor de ontsteking ontstaat. Kortom, ik rijd dan met de hand op 300 toeren, er gebeurt niets, ook op 600. Daar terwijl ik met 200 tpm draai, wek ik op, de dynamo ontsteekt en vergrendelt, ik heb amper tijd om 8 volt te meten voordat ik stop, dus we kunnen zeggen dat hij werkt bij een zeer laag toerental, behalve dat de dynamo vergrendelt zodra hij start , en daar blokkeert mijn propeller direct, dus dat is ondenkbaar. Ik heb geprobeerd om via een externe transformator slechts 3 volt naar de bekrachtiging te sturen, het werkt, ik heb minder blokkeerweerstand, maar ja, het is niet de beste op deze manier. Dus hier ga ik mijn rotor terugplaatsen met magneten, want vanmorgen gebruikte ik noch de regelaar, noch de geïntegreerde diodebrug, dus ik denk dat ik daarom bijna niets aan de spoeluitgang had, gelijkgericht via een externe brugdiode .
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 18/08/09, 15:41

de originele wondrotor kan de kwaliteit van de statorwikkeling testen

de stator zonder belasting moet een spanning maken die ongeveer evenredig is met de excitatie, zolang het magnetische veld lager is dan de verzadiging van het ijzer, er mag niet veel koppel nodig zijn: het koppel neemt alleen toe als we een belasting plaatsen die stroom trekt de stator

het koppel neemt zelfs bij nullast toe wanneer het bekrachtigingsveld het ijzer van de stator verzadigt: dit is het geval bij een normale autodynamo die jammerlijk verzadigt om erin te slagen de accu op te laden bij de minimale snelheid van de motor, zelfs als de efficiëntie dan laag is. catastrofaal: de motor heeft voldoende kracht om niet af te slaan

in uw geval als er een groot statorkoppel nodig is bij nullast en ver van verzadiging, komt dit doordat er een kortsluiting is in uw wikkeling (of in de spoelen waarvan de koppeling is omgekeerd en die met elkaar in conflict zijn)
0 x
darwenn
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 510
Inschrijving: 16/07/09, 17:43
x 9




par darwenn » 18/08/09, 18:01

Voor de kortsluiting is alles in orde

of spoelen waarvan de koppeling omgekeerd is en die tegenover elkaar staan


Het is echter niet onmogelijk, ik zal het eens onderzoeken.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 276-gasten