Thermal Energy Seas, een energie van onbekende toekomst!

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 15/08/10, 14:10

Amusant Christophe schreef:
dedeleco schreef:
we vervangen dit koude 4 ° C diepe water van minstens duizend jaar oud met warm water.

Nog een annerie, is het een manie om kritiek te leveren voordat je informatie van de green krijgt of wat? Het verwarmde koude water wordt niet in de diepte "opnieuw geïnjecteerd", het heeft geen technologisch belang.


De onzin is dat wat, te snel, niet genoeg nadenkt (let op de spelling van de annerie, en de corrector econologie werkt goed, hij) !!
Wanneer diep water wordt gepompt bij 4 ° C, zonder er aan te denken het te vervangen, zelfs als het niet opnieuw wordt geïnjecteerd, wordt het echt vervangen door de stroming op de bodem van de oceaan door Archimedes, (anders zouden we een gat maken met een vacuüm op de bodem van de oceaan en het zou veel, veel meer energie kosten om te pompen, 100bars naar 1000m diepte !!) waar het op neerkomt het herinjecteren van oppervlaktewater door de stroming van oppervlaktewater naar de oceaanbodem te versnellen op de hele planeet !!!

Het goede punt is om op te merken dat de energie van koude oceaanbodem is enorm (1000ans van Guf Stroom en duizenden meters van de waterdiepte in 4 ° C op de oceaanbodem) en wordt daarom beschouwd als weinig , het effect blijft zwak.
Deze traagheid van de oceanen vertraagt ​​de opwarming van de aarde, die snel zou zijn in een paar jaar in plaats van duizend jaar !!
Helaas is deze kleine greep punt vals is, met 6 miljard mensen, die allemaal de rijkdommen van de aarde te verzamelen, niet eeuwig, CO2, door verbranding van de O2, olie, metalen, etc .. !!
In het geval van Gulf Stream stop, zou het een goede manier zijn om het opnieuw te starten !! (met XNUMxmillion mannen pompen dit water uit de diepte) in warme streken, zoals shadoks) !!!

Claude was een goede natuurkundige zoals chatelot 16 uitlegt !!
!
De maximale efficiëntie-machine kan worden gebruikt om maak een warmtepomp zonder elektriciteit, met behulp van de energie van het kleine verschil in temperatuur tussen de warme aarde en de kou buiten in de winter, in een Canadese bron ???? !!!

Beeld

Ten slotte ben ik niet zo groen als dat, maar objectief, en let op de onbetwistbare realiteit. en ik ben niet zeker dat de CO2 de huidige opwarming verklaart, bijvoorbeeld omdat het 125000ans geleden gebeurde zonder CO2 !!.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 15/08/10, 15:43

deze manier om een ​​stoommachine op lage temperatuur te maken, dus erg lage druk, is interessant voor de zee omdat het al water is en de warmtewisselaar vermijdt

maar om een ​​ander laag temperatuurbereik te benutten of er is van nature geen grote hoeveelheid water, is het beter om de best mogelijke thermische vloeistof te gebruiken, zoals een koelkast of een warmtepomp: R290 = propaan
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 15/08/10, 22:03

Het gebruik van diep water is een echte business in Japan, het water is ontzout en wordt 3 of 4 keer de prijs van een klassiek bronwater verkocht.

Er is ook de vangst van onderzeese zoetwaterbronnen die oplossingen zouden kunnen bieden in gebieden waar water ontbreekt.

Koeling apparaten (grote gebouw airconditioning) uit diep water worden gebruikt, met name in Canada.
De bodem van de zeeën biedt ons een pakket mogelijkheden!

Het ETM als de ECM (kinetische energie van de zeeën) is ongetwijfeld een van de toekomst.
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
ToTo00
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 07/07/10, 11:21




par ToTo00 » 02/12/10, 11:54

hello,

als u energie of een andere economie wilt besparen (zonne-energie, enz.), vind ik een leeskoffer voor u.

te houden! Dankjewel
0 x
Peter
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 586
Inschrijving: 15/09/05, 02:20
x 312




par Peter » 25/04/11, 02:08

Zeer interessant, ik wist niet dat we zo'n klein verschil in temperatuur effectief konden benutten.
Ik kende alleen Stirling-motoren, maar ze zijn niet erg efficiënt bij lage temperaturen.

Weet iemand wat de prestaties en het volume zijn van een typische ETM-machine in vergelijking met een stirlingmotor?

Het zou geweldig zijn als het principe zou kunnen worden gebruikt met zonnepanelen.
0 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554




par moinsdewatt » 11/07/14, 20:29

Ah, eindelijk in een groot project over het onderwerp. :P

10.7 MW netto. (Ik veronderstel dat het ooit het elektrische vermogen van de pompeenheden afgeleid is)
Project voor 300 miljoen €, wat extreem duur is per MW.

Op weg naar een industriële sector van thermische energie van de zeeën


10 juli 2014 enerzine

Na een audit van 12 maanden is het NEMO "New Energy for Martinique and Overseas" ETM drijvende krachtcentrale project zojuist door de Europese Commissie uitgeroepen tot winnaar van het NER 300-programma.

De bevestiging van het NER 300 European Fund voor de toekenning van financiering voor de eerste vijf jaar van exploitatie van de fabriek werd op juli 8 ontvangen door Akuo Energy, ontwikkelaar van het project. Als industriële partner van het project blijft DCNS de leverancier van deze innovatieve technologie.

DCNS en Akuo Energy werken sinds enkele jaren samen met de regio Martinique om de mogelijkheden en voorwaarden te definiëren voor het opzetten van een thermische energiecentrale voor de zeeën die 35.000-woningen kunnen aandrijven.

Samen zullen de 2-entiteiten een offshore 16 MW ETM-installatie ontwikkelen die over vier jaar operationeel zal zijn. Dit drijvende platform dat op zee is verankerd, zal het temperatuurverschil tussen oppervlaktewater en koud water benutten om een ​​niet-intermitterende elektriciteit te produceren en koolstofvrij zonder enige onzekerheid over de bron (toegang, beschikbaarheid, kosten).

De regio van Martinique gaf al vroeg aanleiding tot een dynamiek gericht op de ontwikkeling van de thermische energie van de zeeën op haar grondgebied. Dankzij de ligging van het eiland aan de tropische gordel is het een van de meest veelbelovende gebieden ter wereld voor de exploitatie van deze niet-intermitterende hernieuwbare energie en de ontwikkeling van deze technologie die zeer respectvol is voor het milieu.

Beeld

...............
..............
Beeld

.........
Na een audit van de Europese Investeringsbank van dit 300 miljoen-project, verleent de aanwijzing als laureaat hem een ​​subsidie ​​van 72 miljoen euro.
........


voluit: http://www.enerzine.com/7/17498+vers-un ... mers+.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 11/07/14, 21:38

het is geen nieuw systeem: het is bijna een eeuw geleden gerealiseerd door kloven die een cuba claude

zijn thermische machine gebruikte gewoon water en stoom

het water kan koken op de zeewatertemperatuur dankzij een zeer lage druk: bijna onder vacuüm

het voordeel van direct gebruik van water en de stoom ervan was om de warmtewisselaar te vermijden, omdat gezien het kleine verschil in temperatuur niet veel zou verliezen om alles te verliezen

de installatie werkte en maakte het verwachte vermogen, maar werkte niet lang voor onderhoudsproblemen

de sites waar het werkt zijn vrij zeldzaam omdat je een diepe zee moet hebben vlak naast de kust

als je de machine midden in een oceaan moet installeren om diepte te hebben, ben je te ver van de kust om elektriciteit op een winstgevende manier over te brengen

de benutting van lage temperatuurverschillen door thermische machines kan ook op de grond met zonnewarmte gebeuren: ik denk serieus ... maar niet met een machune die alleen dat dient en dat zou niet rendabel zijn: met een gemengde machine die wordt gebruikt als warmtepomp om het huis in de winter te verwarmen, of een warmtemotor om elektriciteit te maken met de hitte van de zon wanneer er niets anders te doen is
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 12/07/14, 00:10

Ik zag niet dat het de 4eme-pagina was, excuseer me voor nutteloze herhalingen
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188




par Remundo » 12/07/14, 00:14

Ik was een beetje lui om te zoeken naar het thermodynamische proces voor dit project ... Het zou een zeer lage druk zijn op Rankine waterbasis?

Anders zou de Stirling een zeer interessante en nauwkeurig omkeerbare warmtepomp zijn.

De prijs is hoog, maar het is een prototype / experiment.
0 x
Beeld
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554




par moinsdewatt » 12/07/14, 13:57

Remundo schreef:Ik was een beetje lui om te zoeken naar het thermodynamische proces voor dit project ... Het zou een zeer lage druk zijn op Rankine waterbasis?

Anders zou de Stirling een zeer interessante en nauwkeurig omkeerbare warmtepomp zijn.

......


Ik heb een beetje tevergeefs gezocht.

Zelfs in de pdf van 2-pagina's van het project wordt dit niet genoemd.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 304-gasten