Vacuüm energie: een officiële terugkeer

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42

Vacuüm energie: een officiële terugkeer




par Capt_Maloche » 24/09/08, 10:55

Het voorblad van het artikel over Science and life Special edition van september 2008
Beeld

Beeld

Wees voorzichtig, (ik zie de ontluikende onderzoekers van gratis energie aankomen :D ) dit idee van vacuümenergie is uiterst complex om te begrijpen, van dezelfde orde als het begrip oneindigheid

Voorlopig voorspellen de berekeningen op een kwantumschaal 10 exp 112 Joule per m3 ruimte !!! en 115 keer minder met de nog steeds onbeperkte relativiteitstheorie (E = mC²)
energie is materie en vice versa

en als 2 geldige theorieën ook van elkaar verschillen over een dergelijk onderwerp, is er reden om alles in twijfel te trekken

Verbluffend! je wilde sciencefiction LieTseu?
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 24/09/08, 11:05

Ah ik zie dat de scanner vandaag goed opwarmt!

Een paar jaar geleden stond er een artikel in S&V of S&A over nanomachines die het Casimir-effect exploiteren: https://www.econologie.com/l-effet-casim ... s-584.html

Wees voorzichtig, het heeft niets te maken met eeuwigdurende macro-machines ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 24/09/08, 11:20

Het is inderdaad het Casimir-effect dat het bestaan ​​van deze fluctuaties en dus de aanwezigheid van deze energie aantoonde
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 24/09/08, 22:39

EH! jongens, het is vreselijk dit onderwerp :D
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 24/09/08, 22:55

Dat is het het Casimir-effect ?
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 24/09/08, 23:20

Hallo, kapitein, Cricri en iedereen!

Ja, ik ben niet verrast door dit verhaal, er is een meer filosofische manier om het uit te drukken ... dus interviewde ik mijn virtuele meester en vroeg hem 1250 jaar later:
'Waarom waardeer je leegte zo hoog?'

Lie Tseu antwoordde: "Leegte heeft geen nut voor achting. Als iemand naamloos wil zijn, gaat er niets boven stilte, niets dan leegte. Door stilte en leegte bereiken we onze huizen. Maar degene die neemt, degene die geeft, verliest zijn huis. Als de dingen van deze wereld slecht gaan, zijn er mensen die ernaar streven ze te willen herstellen door middel van deugd en plichten, maar tevergeefs! "

Ja meester, ik denk dat ik je begrijp, maar waarom zit er zoveel potentiële energie in wat het vacuüm van de ruimte wordt genoemd?

"De oude cheng-jen (wijze mannen) zagen in licht en duisternis (Yang en Yin) de regelgevende principes van de wereld. Alles wat een lichaam heeft, wordt geboren uit het onstoffelijke : dus waar zou de wereld geboren worden? Dit is waarom ik zeg: er was een grote mutatie, een groot begin, een geweldige Genesis, een geweldige oorspronkelijke schepping. Mutatie (is de toestand waarin) kracht zich nog niet manifesteert. Het grote begin is het ontstaan ​​van kracht. Uit het grote Genesis wordt de vorm geboren. Materie komt voort uit de grote Oorspronkelijke Schepping. De staat waarin kracht, vorm en materie nog niet gescheiden waren, wordt Chaos genoemd. We noemen Chaos de staat waarin de tienduizend wezens * in de war waren en nog niet gescheiden waren. '

Verlicht dit je neuronen op een andere manier? Heeft het formidabele karakter niet alles begrepen over de aard van dit vacuüm dat voor veel westerlingen synoniem is met 'niets', terwijl het vacuüm voor de taoïsten juist de matrix van alle dingen is?
Dit is in ieder geval een onderwerp van meditatie dat de overwegingen van Meester Yoda overtreft, toch?

* de tienduizend wezens, poëtische manieren van de Chinezen om te spreken ten tijde van alle levende of inerte dingen ...


Sorry dat ik je overspoeld heb met zoveel zinnen, groeten van Lietseu
Helaas: 1 °: ik kan hier niet tekenen
2 °: ik kan niet tekortschieten! : Lol:
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu
"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?
Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 24/09/08, 23:49

Zodat we energie konden krijgen van het hoofd van een blondine ??? : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:

: Oops:
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 25/09/08, 00:05

Dat gezegd hebbende, het feit blijft dat het onderwerp dat u lanceert van het grootste belang is, in feite reizen we al sinds de jaren vijftig in de ruimte en nu, terwijl de wetenschap evolueert, bevinden we ons misschien aan het begin van een aantal fenomenaal ding!
De beheersing van een energie die zo fantastisch is dat alleen de filosoof er vóór onze jaartelling van had kunnen dromen, die geen enkele wetenschapper had kunnen voorzien (in ieder geval niet 'openlijk' voor mijn - zwakke - kennis) en die misschien haal de mensheid uit haar diepe economische shit!

Onze planeet sterft door dezelfde mensen die in China een chemische stof, melamine, in melk konden stoppen die bedoeld was voor de kinderen van hun buren ... waar gaan we heen?

Het wordt hoog tijd dat alle denkhoofden van onze planeet nadenken over wat er gaat gebeuren, als het niet al te laat is ...

Dank je voor je discrete kapitein van de sterren, lage hoed!

Met vriendelijke groeten Lietseu: een kwart, een tiende, de andere helft ... zoals we in Brussel zeggen!
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu

"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?

Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 25/09/08, 00:08

Dat is het, je wordt verliefd ...
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 25/09/08, 00:31

Ja, maar eerder zacht van de bil, zo gek van de massa :P

Greg cabbage, je wilt 5 'fieu, Dieuze naam niet stoppen!

Grappige groeten van Lietseu :P
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu

"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?

Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 295-gasten