Vacuüm energie: een officiële terugkeer

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 18/11/09, 21:17

+1 juni

en jouw kennis van Zen-uitspraken... Zen is grappig...


miauw :P
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu
"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?
Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Ptilu
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 196
Inschrijving: 15/01/10, 14:23




par Ptilu » 26/01/10, 15:01

Maar het is extra over dit onderwerp!
(Al gezegd :)
Maar je moet je niet laten meeslepen. Op het niveau van kwantumschuim is de energie kolossaal, maar dit kan te wijten zijn aan een onbekend fysiek fenomeen dat ons misleidt.
De kwantummechanica is inderdaad alleen geldig op een bepaalde schaal, en we hebben er nog geen ondergrens voor gesteld.
Als Einstein de relativiteitstheorie schreef en een bepaalde basis legde voor de kwantummechanica, dan zijn deze twee theorieën totaal onverenigbaar!

Dit is het doel van de moderne grote wetenschap, om deze twee horloges samen te brengen, vandaar de theorie van snaren, loops en vele andere die nog niet tot bloei zijn gekomen... Nog een paar jaar, en de LHC en Maagd kunnen we licht werpen op de oplossing.

Trouwens, als ‘vacuüm-energie’ zich op onze schaal zou manifesteren, zouden we het weten. Ik denk echt niet dat het te redden is. De enige mogelijke manifestatie op onze schaal zou de versnelling van de uitdijing van het universum zijn (bijgewerkt door de Pioneer-anomalie), maar er is een verschil van meer dan 100 ordes van grootte, dus het vacuümeffect is bij deze fysieke waarneming grotendeels uitgesloten. Persoonlijk heeft de anti-afstotende materie voor zwaartekrachtinteractie mijn voorkeur ;).

PS:
Ik leg je de golf-deeltjes dualiteit van materie uit. In feite begrijpt niemand iets, tenzij ze het ons uitleggen :)
Materie is zowel golf als deeltje, waarom?
Je moet weten dat het in de kwantummechanica onmogelijk is om zowel de positie als de snelheid van een deeltje te bepalen. Het enige dat dus kan worden gedaan, is het bepalen van een waarschijnlijk aanwezigheidsgebied.
Dus onze vriend, het foton (lichtdeeltje), dwaalt rond. We bepalen waar het zich waarschijnlijk zal bevinden, dat wil zeggen een Gaussiaanse (klokvormige curve). Door te bewegen veroorzaakt het een wijziging van het elektromagnetische veld (omdat het geladen is), en deze wijziging wordt verdeeld langs de Gauss-lijn waar dit mogelijk is. Omdat wij het ook zien als een elektromagnetische golf!

Ik hoop dat ik de deuren naar de kwantummechanica voor je heb geopend!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 26/01/10, 15:38

We hebben het hier over dit onderwerp: https://www.econologie.com/forums/r-d-libre- ... 66-70.html

Ik wil dat dit onderwerp goed is :D
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 209-gasten