Vacuüm energie: een officiële terugkeer

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 19/05/09, 17:24

Het onderwerp is nog steeds actueel

Nieuws uit wetenschappelijke bronnen?
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Hydraxon
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 183
Inschrijving: 17/02/08, 17:07




par Hydraxon » 27/05/09, 19:27

0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 16/11/09, 12:11

Interessant;

Beeld

Elk proton bestaat uit drie quarks, maar de individuele massa van deze quarks bedraagt ​​slechts ongeveer 1% van de massa van het proton.


Tenslotte vraag ik me af of we ons niet moeten afvragen of ‘energie’ zelf zijn eigen relatieve massa heeft

Als energie = materie en omgekeerd, waarom niet?

en energie in welke vorm? de beroemde donkere materie (energie) die in twijfel wordt getrokken door de anti-zwaartekracht van de antimaterie die momenteel wordt bestudeerd?

in dit geval zou het benutten van deze beschikbare energie neerkomen op het creëren van materie uit deze bron, ja, maar hoe? :D

Er is hier een gerelateerd onderwerp om dit te proberen: https://www.econologie.com/forums/r-d-libre- ... t8766.html
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 17/11/09, 14:40

Een paar jaar geleden zag ik een document over het werk van Einstein en ik was verbaasd over wat hij zei... in wezen kwam het erop neer dat als de waarnemer licht kon zien, het waarschijnlijk van licht was gemaakt... Wat betekent dat het nodig is om met de snelheid van het licht te bewegen om het waar te nemen of te zien?

Van daar naar het zeggen dat alles licht is... er is maar één stap... toch?


miauw :P
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu
"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?
Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 17/11/09, 15:16

Bijna,

alles is golven, omdat licht zich gedraagt ​​als een deeltje en ook als een golf, het is verbazingwekkend

http://fr.wikipedia.org/wiki/Dualit%C3% ... -particule

wat mij doet zeggen dat we niets hebben begrepen van de toestand van de materie

Maar als we een cilinder beschouwen: een projectie in de as van de cilinder geeft een cirkel, en een projectie loodrecht op deze as geeft een rechthoek.

Beeld

Het zou onnauwkeurig zijn om te zeggen dat licht (net als elk ander kwantumsysteem) zowel een golf als een deeltje is, en dat het noch het een noch het ander is.


Als licht twee verschillende ‘dingen’ kan zijn, afhankelijk van hoe we het waarnemen, komt dat doordat we de bron van deze representaties niet ‘zien’.
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 17/11/09, 16:48

Als Maloche de kapitein is, wie is dan Spoke? : Cheesy: :D 8)

Het probleem met de immense energie van het ‘vacuüm’ (als het bestaat…) zou de concentratie ervan zijn. Enorm groot maar zo verspreid dat het ontoegankelijk is, of een fenomenale aantrekkingskracht? Zo schaars omdat het een evenwichtspunt zou vormen (dus geen andere mogelijkheid dat het schaars is) of "vrije" subdeeltjes met een snelheid groter dan die van licht...? Dit alles heeft ons niet doen dromen...

...Moge de kracht bij je zijn 8)
Dernière édition par Obamot de 17 / 11 / 09, 17: 01, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 17/11/09, 16:58

De Indiërs van India en de taoïstische filosofen hebben het altijd gezegd: "de dingen die je ziet zijn alleen wat ze zijn, alleen door jouw perceptie..." : Cheesy:

Stel je voor hoe een ‘wetenschap’ eruit zou zien, die ondersteund zou worden door de filosofie – als ‘kennis van het onzichtbare’ – en daarom open zou staan ​​voor postulaten die veel dieper gaan dan de postulaten die we nu als accuraat beschouwen…. :schok:

miauw :P

Past de cirkel (en zijn "kwadratuur") niet in een bol? :D
Dernière édition par Lietseu de 17 / 11 / 09, 17: 08, 1 keer bewerkt.
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu

"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?

Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 17/11/09, 17:08

...ja, bovendien lijkt het mij dat dit een beetje lijkt op hoe de kwantumfysica werd geboren uit de kwantummechanica van Plank...als ik me niet vergis (waarvan kwanta rechtstreeks zijn afgeleid...) en die is gebaseerd op postulaten.

Niets te maken met hymnen en nationalisme... : Mrgreen:
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 18/11/09, 15:41

ook wel omschreven als "speciale relativiteitstheorie", wat alles zegt...
en dat deze discipline slechts de opeenvolgende wending was van "het is waar", "nee, het is onwaar als je er zo naar kijkt", "enz." door hun verschillende tegenstanders, Einstein, Tesla, enz.

de regels worden daarom gedefinieerd door de waarnemer.

een beetje makkelijk! (en terwijl de wijze naar de maan wijst, kijkt de dwaas naar zijn vinger)

maar je moet weten dat lang vóór de ontdekking van quarks (die slechts een stadium en een representatiemodel zijn) niemand geloofde in de verbetering van de verbranding door waterstofproductie aan boord, om maar een voorbeeld te geven!=p

maar het is nog steeds leuk om te zien, er is geen twijfel, ik ben een beetje gerustgesteld, pfff...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 18/11/09, 15:50

Obamot schreef:Als Maloche de kapitein is, wie is dan Spoke? : Cheesy: :D 8)
...Moge de kracht bij je zijn 8)


Eleph heeft het juiste profiel, altijd stoïcijns : Cheesy: :D
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 256-gasten