Vacuüm energie: een officiële terugkeer

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Tagor
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 06/04/07, 12:31




par Tagor » 15/12/08, 14:30

indy49 schreef:Ik betwijfel ook of, zelfs als het bestaat, deze vacuümenergie bruikbaar is.



vanuit dit onweerlegbare principe wordt het feitelijk onbruikbaar
0 x
Tagor
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 06/04/07, 12:31




par Tagor » 15/12/08, 14:43

Hydraxon schreef:Nu, nee, er is geen reden om te hopen dat dit misbruikt kan worden. Laten we niet vergeten dat het behoud van energie al deze ontdekkingen of aannames heeft overleefd.



Ik citeer ook onze beroemde Jean-Michel Cour: "In de XNUMXe eeuw zouden ervaren thermodynamici nooit in kerncentrales hebben geloofd"

en ik zou eraan willen toevoegen: hoe vaak gaan we naar deze onzin luisteren?
wie beweert de energiebesparing te schenden?
is dit een demonstratie?
Prevaleert de ervaring niet boven de theorie?
0 x
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh




par bamboe » 15/12/08, 15:23

Tagor schreef:
indy49 schreef:Ik betwijfel ook of, zelfs als het bestaat, deze vacuümenergie bruikbaar is.



vanuit dit onweerlegbare principe wordt het feitelijk onbruikbaar


Word niet boos Tagor...
Ik merk gewoon dat we nog steeds bezig zijn met het bungelen van vrije en oneindige energieën... Energie is overal, en toch ontbreekt het ons aan energie...
We kunnen ons beter zorgen maken over het beperken van onze consumptie...
0 x
Solar Productie + VE + VAE = korte cyclus elektriciteit
Avatar de l'utilisateur
renaud67
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 638
Inschrijving: 26/12/05, 11:44
Plaats: Marseille
x 8




par renaud67 » 15/12/08, 15:25

Het is zeker maar heel zeker dat als we een deel van de 26 miljard euro die we aan autofabrikanten geven, besteden aan de ontwikkeling van schone energie, we in ieder geval vanuit ecologisch oogpunt meer resultaten zouden boeken.
0 x
De absurditeiten van gisteren zijn de waarheden van vandaag en morgen banaliteiten.
(Alessandro Marandotti)
Tagor
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 06/04/07, 12:31




par Tagor » 15/12/08, 15:38

renaud67 schreef:Het is zeker maar heel zeker dat als we een deel van de 26 miljard euro die we aan autofabrikanten geven, besteden aan de ontwikkeling van schone energie, we in ieder geval vanuit ecologisch oogpunt meer resultaten zouden boeken.


Ik betwijfel of goedkope energie ervoor zal zorgen dat de planeet beter wordt
maar eigenlijk een beetje meer geloofwaardigheid (en krediet).
alternatieve oplossingen zouden niet slechter zijn
en vooral vrije, stompe geesten
0 x
Tagor
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 06/04/07, 12:31




par Tagor » 15/12/08, 18:26

indy49 schreef:Ik merk gewoon dat we nog steeds bezig zijn met het bungelen van vrije en oneindige energieën...


Is dit om mensen de nucleaire pil voorzichtig te laten doorslikken?
0 x
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh




par bamboe » 16/12/08, 09:51

Tagor schreef:
indy49 schreef:Ik merk gewoon dat we nog steeds bezig zijn met het bungelen van vrije en oneindige energieën...


Is dit om mensen de nucleaire pil voorzichtig te laten doorslikken?

:? Kernenergie is een voorbeeld van ‘oneindige en goedkope’ energie, zoals ons al heel lang wordt verteld. Daarom kunnen we vandaag de dag moeilijk zonder: elektrische verwarming was bijvoorbeeld zeer succesvol in Frankrijk omdat elektriciteit niet duur was...

Als vacuümenergie oneindig is en op de juiste manier terug te winnen is, des te beter! Maar laten we er voorlopig niet te veel in geloven: het geeft alleen maar valse redenen om onze consumptie niet te verminderen!
0 x
Solar Productie + VE + VAE = korte cyclus elektriciteit
Tagor
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 06/04/07, 12:31




par Tagor » 27/12/08, 09:45

Hydraxon schreef:Nu, nee, er is geen reden om te hopen dat dit misbruikt kan worden. Laten we niet vergeten dat het behoud van energie al deze ontdekkingen of aannames heeft overleefd.


Ja zeker...
is dit een demonstratie?
Voordat u iets zegt, kan het nuttig zijn dit document te lezen

Titel: Over de thermodynamica van het zwarte gat
Auteurs: Xinyong Fu
Opmerkingen: 13 pagina's
Vakken: Algemene natuurkunde (physics.gen-ph)
http://arxiv.org/pdf/physics/0501056

et

http://arxiv.org/pdf/physics/0311104
0 x
Tagor
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 06/04/07, 12:31




par Tagor » 27/12/08, 09:51

indy49 schreef:
Als vacuümenergie oneindig is en op de juiste manier terug te winnen is, des te beter! Maar laten we er voorlopig niet te veel in geloven: het geeft alleen maar valse redenen om onze consumptie niet te verminderen!


dit geeft meer kracht om richting energie-autonomie te gaan
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42

Vacuüm energie: een officiële terugkeer




par Capt_Maloche » 19/05/09, 17:19

Capt_Maloche schreef:Het voorblad van het artikel over Science and life Special edition van september 2008
Beeld

Beeld

Wees voorzichtig, (ik zie de ontluikende onderzoekers van gratis energie aankomen :D ) dit idee van vacuümenergie is uiterst complex om te begrijpen, van dezelfde orde als het begrip oneindigheid

Voorlopig voorspellen de berekeningen op een kwantumschaal 10 exp 112 Joule per m3 ruimte !!! en 115 keer minder met de nog steeds onbeperkte relativiteitstheorie (E = mC²)
energie is materie en vice versa

en als 2 geldige theorieën ook van elkaar verschillen over een dergelijk onderwerp, is er reden om alles in twijfel te trekken

Verbluffend! je wilde sciencefiction LieTseu?
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 187 gasten