Vacuüm energie: een officiële terugkeer

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16136
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5246




par Remundo » 20/10/08, 15:10

Capt_Maloche schreef:Een beetje de omstandigheden

Dus? hoe de energie terug te winnen die het gevolg is van fluctuaties van het nulpunt?

met een elektrische boog Remundo?

Uh ....

Weet jij wat het is, jij, de energie van het kwantumvacuüm en de donkere energie van het universum?

Ik weet het niet, maar ik heb al aardig wat jaren natuurkunde achter de rug.

Pas op, want deze energieën zijn vooral theoretisch, hun bestaan ​​is niet formeel bewezen.

En het is niet duidelijk, zelfs als ze bestaan, dat de wetten van de fysica ons in staat stellen ze te exploiteren ...

Bovendien hebben we het niet echt nodig : Idee: Hernieuwbare energiebronnen met het oog op de zon voldoen ruimschoots aan antropogene behoeften.
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2




par delnoram » 20/10/08, 17:20

Remundo schreef: Bovendien hebben we het niet echt nodig : Idee: Hernieuwbare energiebronnen met het oog op de zon voldoen ruimschoots aan antropogene behoeften.


De antropiek van kanker? uh : Oops: : Mrgreen:
0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '
"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16136
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5246




par Remundo » 07/11/08, 23:44

Ah, ik had de klep niet gezien, mooie Steenbok : Cheesy:
0 x
Beeld
Hydraxon
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 183
Inschrijving: 17/02/08, 17:07




par Hydraxon » 11/11/08, 23:04

Remundo schreef:
Capt_Maloche schreef:Een beetje de omstandigheden

Dus? hoe de energie terug te winnen die het gevolg is van fluctuaties van het nulpunt?

met een elektrische boog Remundo?

Uh ....

Weet jij wat het is, jij, de energie van het kwantumvacuüm en de donkere energie van het universum?

Pas op, want deze energieën zijn vooral theoretisch, hun bestaan ​​is niet formeel bewezen.

En het is niet duidelijk, zelfs als ze bestaan, dat de wetten van de fysica ons in staat stellen ze te exploiteren ...


Donkere energie is slechts een term die wordt toegevoegd aan de vergelijkingen van de kosmologie. Het is niet dat we niet hebben bewezen dat het bestaat, het is dat we fysiek niet weten wat het is.

De energie van het vacuüm is bewezen, geen probleem, het is het Casimir-effect.

Nu, nee, er is geen reden om te hopen dat dit misbruikt kan worden. Laten we niet vergeten dat het behoud van energie al deze ontdekkingen of aannames heeft overleefd.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 12/11/08, 19:39

Zolang we niet weten wat het is, is de droom toegestaan :D
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 12/11/08, 19:41

en ook de nachtmerrie : Mrgreen:
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!
Tagor
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 06/04/07, 12:31




par Tagor » 11/12/08, 08:05

Hydraxon schreef:De energie van het vacuüm is bewezen, geen probleem, het is het Casimir-effect.

Nu, nee, er is geen reden om te hopen dat dit misbruikt kan worden. Laten we niet vergeten dat het behoud van energie al deze ontdekkingen of aannames heeft overleefd.


toch stelde iemand zich een manier voor om deze energie terug te winnen

http://philica.com/display_article.php?article_id=138

Een QED-model voor de energie van het vacuüm en een uitleg van de omzetting ervan in mechanische energie

Claus W. Turtur (Fachbereich Elektrotechnik, Hogeschool Braunschweig-Wolfenbuettel)


Gepubliceerd in physic.philica.com

Abstract
De energiedichtheid van het vacuüm is nog steeds een van de onopgeloste vragen in de natuurkunde. In principe zou het mogelijk moeten zijn om deze energiedichtheid te berekenen door de energie van alle nulpuntstrillingen van het vacuüm op te tellen. Het probleem is dat deze som leidt tot een divergerende oneigenlijke integraal. Een benadering voor een oplossing wordt gevonden binnen de theorie van de Geometrodynamica, maar deze benadering wordt tegenwoordig als sceptisch beschouwd en is in tegenspraak met metingen van de Astrofysica.
Het huidige werk introduceert een nieuwe oplossing voor het convergentieprobleem van de onjuiste integraal op basis van kwantumelektrodynamica (waar onjuiste integralen worden opgelost), waarbij waarden worden bereikt die realistisch lijken. Het enige noodzakelijke uitgangspunt is: Het is bekend dat de voortplantingssnelheid van elektromagnetische golven wordt beïnvloed door elektrische en magnetische DC-velden. Het postulaat gaat er nu van uit dat de nulpuntstrillingen van het vacuüm hetzelfde gedrag vertonen.
Maar het artikel is niet beperkt tot theoretische berekeningen van de energie van de nulpuntstrillingen van het vacuüm; het gaat ook terug op de experimentele verificatie en op het gebruik van die nulpuntstrillingen in het laboratorium, die een theoretische (kwantumelektrodynamische) verklaring geven van de werking van het experiment, dat al met succes is uitgevoerd.


informatie over dit item




Leraar. Dr. Claus W. Turtur
Universiteit voor toegepaste wetenschappen Braunschweig-Wolfenbüttel
Salzdahlumer Straße 46 - 48
Duitsland, 38302 Wolfenbüttel
E-mail: cw.turtur@fh-wolfenbuettel.de
Telefoon: (++ 49) 5331/939 - 3412



Informatie over dit artikel
Dit artikel is nog niet door vakgenoten beoordeeld
Dit artikel werd gepubliceerd op 4 september 2008 om 11:12:46 en is 1597 keer bekeken



energiebesparing heeft al deze ontdekkingen of gissingen overleefd.

er zijn in ieder geval miscroscopisch uitzonderingen
0 x
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272




par Grelinette » 11/12/08, 09:49

"De energie van het vacuüm is bewezen, geen probleem, het is het Casimir-effect".

Ik denk dat het Casimir-effect de samenkomst is van het vlindereffect en het spaghetti-effect!

- Aan de ene kant zijn er verschijnselen die zo onbeduidend zijn dat het moeilijk is om ze te meten en hun consequentie te meten, het is het vlindereffect
- Aan de andere kant zijn er zoveel schijnbare verschijnselen die met elkaar in wisselwerking staan ​​dat het voor ons momenteel onmogelijk is om te weten en te begrijpen wat de oorzaken en gevolgen zijn van elk fenomeen, het is het spaghetti-effect !
Het is precies zoals een gerecht van spaghetti: we merken dat er veel van is maar we zijn niet in staat, in de huidige stand van kennis (culinair :D ) om te zeggen waar een spaghetti begint en waar hij stopt en wat de invloed is op de naburige spaghetti!

Natuurlijk, de volgende keer dat je spaghetti eet, wat uiteindelijk een heel wetenschappelijk gerecht is, zul je ze niet op dezelfde manier zien! :P
0 x
Tagor
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 06/04/07, 12:31




par Tagor » 11/12/08, 10:02

Grelinette schreef:Ik denk dat het Casimir-effect de samenkomst is van het vlindereffect en het spaghetti-effect!


heel interessant al deze effecten!
maar laat dit toe om te concluderen dat de energie van het vacuüm kan worden benut?
0 x
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh




par bamboe » 11/12/08, 11:20

Ik betwijfel ook of, zelfs als het bestaat, deze vacuümenergie bruikbaar is.

We hebben veel energieën om ons heen. Hoeveel kunnen we exploiteren? Heel weinig (en het is waarschijnlijk niet slecht omdat we nog meer zouden consumeren ...)

De aarde draait bijvoorbeeld, dus als we een kabel tussen de maan en de aarde zouden verbinden, zouden we een dynamo kunnen activeren en energie kunnen produceren ...
Nou, gelukkig is het fysiek niet mogelijk om het te doen, want anders hadden we al iemand gevonden die het zou hebben gedaan om zijn verwarmde parasol van stroom te voorzien :onheil: (HS: ik heb net een advertentie gezien en het irriteert me dat mensen het kopen in plaats van een vest aan te trekken ...).
0 x
Solar Productie + VE + VAE = korte cyclus elektriciteit

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 213-gasten