Hydraulische energie: trek me een hydraulische dageraad ...

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 07/05/09, 19:35

Hallo Flytoc,

1) Ja je hebt gelijk, het is waarschijnlijk te belangrijk (1.6 T is echt enorm) maar zelfs als het door 5 gedeeld zou worden (onwaarschijnlijk omdat de W² een grote rol speelt en deze standaard bij 1000 RPM zit) is het al goed meer dan Ik heb in mijn geval!

Bovendien vindt de slijtage van een lager plaats op basis van de krachten EN op het toerental, bij 100 toeren per minuut moet de slijtage van een lager dat zo is gedimensioneerd dat het een "grote" onbalans bij 1000 toeren per minuut kan accepteren, erg laag zijn. :)

2) Voor de kroon heb ik gedemonteerd en gemeten: ik had 2 mm "centreerfout" Ik had nooit gedacht dat dit zo'n invloed had op de spanning van de ketting!!

Dus ik probeerde het ding te verbeteren: als het weer in elkaar gezet is, is het een stuk beter, maar het is nog niet perfect. Morgen ga ik meten of er een defect aan de kroon zit (denk ik van niet maar je weet maar nooit...)

Ik heb het probleem hier uitgelegd: https://www.econologie.com/forums/post125517.html#125517 Om op dit moment een "goede" methode te vinden, zie ik slechts 3 vulplaatjes die op de juiste maat zijn bewerkt en op 120 ° zijn geplaatst...

ps: voor zover ik me herinner, zit er geen kettingspanner op de mobs (noch pigo 103 noch mbk 51...) de enige spanner is de aanpassing elke X km...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 07/05/09, 23:55

en waarom niet het gewicht verminderen door het drijfvermogen van het geheel te vergroten?

Je gaat langs alle econologen die je een dop of doppen sturen en je stopt ze in de kooi, of je plakt ze op de messen...
of je bekleedt de messen met kurk, dat verlicht de last, toch?

moed en vasthoudendheid!
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu
"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?
Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 08/05/09, 09:18

De massa is (op dit moment) niet het probleem Lietseu...
0 x
Avatar de l'utilisateur
tigrou_838
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 573
Inschrijving: 20/10/04, 11:25
Plaats: Lorraine Luxemburgse grens

Waterkracht




par tigrou_838 » 08/05/09, 13:02

hallo christophe.

je vergeet één heel belangrijk ding: bij mobs of motorfietsen is de ketting lang en veel flexibeler van lengte.

de afstelling gebeurt elke x duizend kilometer, jawel, maar met een tolerantie.

bij de africatwin was het 2 tot 3 cm slag in het midden van de ketting, en het blokkeren van de stelschroeven bij dit spel.

op de 500XT ook 2 tot 3 cm, ook al hoorde ik de zuigerslagen bij de ketting, normaal voor een 500cc eencilinder.

voor je ketting is het heel erg kort.

tigrou
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 08/05/09, 21:16

Nou ja, ik dacht aan "motorfiets" dat ik een kettingspanner voorstelde zoals op mijn twee respectieve routes...

Maar als de ketting zo kort is, is het geen wonder dat je problemen ondervindt, zoals de vlieg suggereert, controleer beide kronen die je nodig hebt...

Miauw, mmmmbbrrrrrrrr! :P
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu

"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?

Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 08/05/09, 22:41

Ik heb de kroon gedemonteerd en de afstand gemeten tussen verschillende "tanduitsparingen" en de centrale kroon waarop ik de centrering heb gebaseerd!!

Van een dozijn “willekeurig” genomen is er al 2 mm tolerantie!! :onheil:

Kortom, het heeft geen zin om je reet te breken om te herfocusseren naar meer dan 5/10 mm als er een bewerkingsfout van 20/10 mm is!!

Sterker nog, ik denk dat de ketting in mijn geval te kort is (ik heb ongeveer 40% van de lengte verwijderd) en met een langere ketting denk ik dat de spellen beter "geabsorbeerd" zouden zijn geweest... dus +1 met Teigetje ...

Kortom: weinig aan te doen behalve misschien de oplossing van de kettingspanner door de ketting "maximaal" los te draaien...

Damn, ik ben in de war over het onderwerp... : Mrgreen:

Oké, laten we doorgaan met het goede onderwerp. https://www.econologie.com/forums/tambour-de ... t6303.html voor alles wat NIET met het ontwerp van bakken of messen te maken heeft!

dank u :)
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 318 gasten