Hydraulische energie: trek me een hydraulische dageraad ...

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 06/05/09, 22:47

Alain G schreef:Om een ​​beetje perfectionistisch te zijn, zou het ding om te verbeteren aan deze turbine de integratie van de generator zijn
in de rotor (turbine) en gebruik zo de volle breedte van de "emmers" tussen de drijvers.

(...)

Ga aan het werk en steek je "boren" in het water, we kunnen allemaal niet wachten om de resultaten te zien.


1) Ik begrijp het eerste idee niet echt, hoe zou dit de zaken verbeteren? Kunt u ons een diagram geven?

2) Ik heb zoveel mogelijk breedte gebruikt, het schuurt daar zelfs een beetje (zal dat allemaal moeten verbeteren). Zie foto.

3) Voor de klus is het al klaar, het bewijs op foto's!

Het moeilijkste en langste deel was het demonteren van de pallets... verdomde spijkers!

Beeld
Beeld
Beeld

Het enige dat overblijft is om 1 schuine lat per blad te plaatsen (ik kan de helling eventueel variëren voor tests?). Ik zal waarschijnlijk ook verstevigende "bandjes" dicht bij de omtrek plaatsen.

Hé ja, ik heb de BOURIN gedaan (ik heb de 300W! :D) en ik vind het ZWAAR!! Klein minpuntje: ik heb alles "geschroefd", we zullen zien hoe het zich houdt na de eerste paar maanden in het water. Indien nodig zou ik met draadstangen of lange bouten bouten. Er zijn 1 hoofdbouten die elke bak op de trommel houden.

Ik hoop dat hij nog blijft drijven, want hij is daar veel zwaarder geworden... Ik was niet van plan zulke zware wieken te maken... We zullen de waterlijn wel zien.

Ik denk in ieder geval niet dat ik de traagheid van het wiel nog moet vergroten, dat is het al!!
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 07/05/09, 00:53

Goedenavond Christophe

Goed gedaan!

Misschien een beetje zwaar voor bestaande drijvers, maar dat zie je zodra je in het water ligt.

Alain G schreef:
Om een ​​beetje perfectionistisch te zijn, zou het ding om te verbeteren aan deze turbine de integratie van de generator zijn
in de rotor (turbine) en gebruik zo de volle breedte van de "emmers" tussen de drijvers.

Sorry, het was voor de Maguysama-turbine en niet voor de jouwe.
:D
0 x
boubka
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 950
Inschrijving: 10/08/07, 17:22
x 2




par boubka » 07/05/09, 07:47

hello christophe
Ik wil niet de vogel van het slechte voorteken spelen, maar met zo'n lading en de overhang zullen de tromgeroffels niet lang duren
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 07/05/09, 09:51

boubka Ik heb erover nagedacht en opnieuw nagedacht, maar volgens jou vertegenwoordigt 5 kg nat wasgoed in de centrifugeermodus hoeveel "onbalans", dus welke inspanning op het lager (wat gezien de lengte meer een niveau is)?

Veel meer denk ik dat wat de massa van de bladen en het koppel van 300W nooit zal hebben...de berekening hoeft niet eens gedaan te worden maar als je een schatting wilt maken ben ik bereid :)

Alles is er:
http://fr.wikipedia.org/wiki/Balourd
http://www.equilibrage-industriel.com/calcul.php

Waar ik het meest bang voor ben, is de duurzaamheid van het lager: welke weerstand tegen vorst? Na 20 bedrijfsuren? Vooral omdat hij al een paar duizend draaiuren heeft... We zullen zien!

Enige "voordeel": de rotatiesnelheid wordt teruggebracht tot ongeveer 100 RPM... en altijd in dezelfde richting...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 07/05/09, 09:58

Nou, ik heb zojuist de onbalans berekend van: 10 kg nat wasgoed, dus het "zwaartepunt" bevindt zich op 15 cm van de rotatieas in de centrifugeermodus bij 1000 tpm.

Volgens wiki hebben we daarom als maximale onbalans (door het verwijderen van de "sin Wt"):

F = m * R * W²

m = 10 kg
R= 0.15 meter
W = 1000/60*2*pi = 105 Rad/s

F = 10 * 0.15 * 105² = 16 Newton!! :schok:

Wel verdomme! Betekent dit dat het lager 1.6 ton zou kunnen weerstaan?
Zie je, ik dacht dat het hoog was, maar niet zo hoog. Of zijn mijn aannames te ‘optimistisch’?

We zouden deze kracht kunnen verkrijgen door de veren die de kooi + trommel vasthouden te "analyseren" ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
tigrou_838
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 573
Inschrijving: 20/10/04, 11:25
Plaats: Lorraine Luxemburgse grens

Waterkracht




par tigrou_838 » 07/05/09, 11:50

hallo allemaal,

wooooowww Christophe, dit is professioneel werk.

Bovendien kun je de messen zelfs verlengen met je stukken hout.

petje af voor de klus, ik kan niet wachten om dit allemaal te zien draaien en continu 24 of 24 watt te leveren 7/7 365/365 300/400.

en zelfs bij vorst, als het wiel nog draait, zou er geen probleem moeten zijn.

tigrou : Mrgreen:
0 x
boubka
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 950
Inschrijving: 10/08/07, 17:22
x 2




par boubka » 07/05/09, 13:40

zonder berekening alleen door ervaring
Houd er rekening mee dat de lagers van een standaardmachine die dagelijks ongeveer 1 uur draait, maximaal 5 jaar meegaan
d.w.z. 365x5= 1825 uur
veren of cilinders beperken de lastoverdracht als gevolg van onbalans

in jouw geval door de lengte van de trommel bijna te verdubbelen en gezien de hefboomarm (in + gebruikte lagers) zou ik zeggen dat je deze tijd door drie kunt delen, d.w.z. 1825/3 = 608 uur of 25 dagen 24/24 uur

de machinelagers zijn naar mijn mening ondermaats (6204)

Misschien heb ik het mis, maar ik denk het niet.
we zullen er over een maand weer over praten na het water....
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6980
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2905




par gegyx » 07/05/09, 14:09

Je hebt gelijk, maar zal er zoveel blunder zijn?

Horizontaal geladen machines wegen nu al vaak 7,5 kg.

De planken zullen deels in het water liggen, ze zullen de neiging hebben lichter te worden, omdat ze een beetje willen drijven.
Door de druk van het water die de trommel laat draaien, zal deze de neiging hebben omhoog te stijgen om aan de weerstand van het water te ontsnappen (ik weet het, het is niet duidelijk! Maar ik begrijp mezelf :D ).
Dus uiteindelijk kunnen we, door de vlotters min of meer aan te passen, een gemiddeld evenwicht bereiken.
Wat mij meer zorgen baart, is het verdraaien van het plaatmetaal van de tank waar het lager aan vastzit, wat hard zal werken. Het glazuur kan springen...
----
Voor de levensduur van de lagers bevestig ik, zelfs minder dan 5 jaar. (Hé, ik heb nog 2 x nieuwe BB40's, gekocht voor €35 + verzendkosten)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 07/05/09, 16:09

boubka schreef:zonder berekening alleen door ervaring


Ik heb bovenstaande berekening gemaakt...Ik geloof je schatting helemaal niet omdat de inspanningen in een wasmachine veel groter zijn! De veren komen op dit niveau niet veel tussenbeide omdat ze "na" zijn in de kinematische keten... ze zullen een beetje absorberen, maar niet zo veel. Maar het is duidelijk dat ik zonder veer niet weet hoe lang het zou duren?

We zullen zien, maar als het geen maand duurt, zet ik een torpedo op de boot! : Mrgreen: Ik had tenminste plezier gehad en we hadden wat dingen geleerd, maar ach, het zou teleurstellend zijn...

Het ligt daar in het water...foto's die avond ga ik terug!

Teigetje Ik heb de "hoofdmessen" nog niet gemonteerd omdat het voor de tests nutteloos is, er zit een centreerfout op de kroon die ik daar moet bekijken: hij draait niet "rond" (de hartafstand is variabel) en op 40 ° de ketting wordt sterk gespannen en vervolgens sterk ontspannen.

Kortom, helemaal niet goed! Bovendien is de stroom daar super laag (ik zie hem elke dag dalen)... Ik denk niet dat hij onder deze omstandigheden boven de 100 tot 150W zal uitkomen...

ps: ja het drijft!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 07/05/09, 18:35

bonjour Christophe

Christophe schreef:Ik heb bovenstaande berekening gemaakt...Ik geloof je schatting helemaal niet omdat de inspanningen in een wasmachine veel groter zijn! De veren komen op dit niveau niet veel tussenbeide omdat ze "na" zijn in de kinematische keten... ze zullen een beetje absorberen, maar niet zo veel.


De door u ingeschatte onbalans is te groot. Je vergeet dat de programmeur, voordat het centrifugeren begint, de trommel dwingt om een ​​of meer reeksen van kleine "Vooruit" "Achteruit" op lage snelheid uit te voeren om het wasgoed opnieuw te focussen/verdelen langs de rand van de trommel. Hierdoor is er veel minder onbalans dan het gewicht van het natte wasgoed en kan het gecentrifugeerd worden zonder dat de scheidingswand bij elke centrifugering splijt. : Mrgreen: .

Er zit zeker een centreerfout op de kroon die ik nog eens moet zien: hij draait niet "rond" (de hartafstand is variabel) en bij 40° is de ketting sterk gespannen en daarna sterk ontspannen.


Het komt vaak voor dat de tanden niet concentrisch zijn met de centrering aan de naafzijde, aan de mob maakt het hen niets uit, er is een spanner om de te grote toleranties van de bewerking te compenseren.
Je zou deze excentriciteit moeten kunnen meten, er zijn momenten waarop je dit kunt compenseren door een stuk folie tussen het leer en het vlees te laten glijden op het centreer-/fixeerniveau, zelfs als dit betekent dat je enigszins langwerpige gaten in de kroonbevestiging moet maken.

Als je peiling niet standhoudt, breng het mooie schip dan niet tot zinken. Je hebt ruimte om een ​​tweede lager aan de andere kant van de trommel te plaatsen zonder dat het zo ingewikkeld is...
A+ :P
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 236-gasten