Waterkracht: kies een kleine turbine

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Saint Esteben
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 19
Inschrijving: 13/03/09, 14:07
Plaats: Anglet

kies een kleine turbine




par Saint Esteben » 08/06/09, 17:06

Bedankt Alain G

Wanneer ik de dynamo op een radiator aansluit, heeft dit geen invloed op de televisie als ik de 50 Hz niet heb.

Bij de volgende, wanneer het werk klaar is, als het weer het toelaat. Ik ben bang om de waterstroom te berekenen, het regent zo veel dat deze berekeningen te optimistisch kunnen zijn. We zullen de berekeningen aan het einde van de zomer opnieuw doen om een ​​gemiddelde te maken, want het is meer dan vijftig jaar geleden dat hij er niet meer had! in de hoop dat we wat zon zullen zien !!!
Hallo allemaal.
0 x
De aarde is laag
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 08/06/09, 17:14

Saint Esteben

Voor apparaten zoals de tv zou het slim zijn om batterijen van de turbine op te laden met een oplader die de cycli niet beïnvloedt en een omvormer gebruikt om ze te beschermen.

Veel succes met je project!

Tot ziens!

Alain
:D
0 x
Patou
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 50
Inschrijving: 21/12/04, 07:52
x 4




par Patou » 07/07/09, 16:55

Saint Esteben schreef:Beeld

Hallo Patou en iedereen, ik voeg de foto toe van mijn zwartkopige turbine en wilde weten of de jouwe gelijk was? Het is erg lawaaierig, maar ik moet silinblocs plaatsen om te zien of het geluid afneemt. Trouwens, is de banki-turbine lawaaierig? Bedankt voor je antwoord.
.

hallo, hier zijn de foto's van mijn zwarte turbine.
niet de zwarte turbine is niet luidruchtig.
volgens uw foto van de volledige turbine-bevestiging,
Ik denk dat we cement tussen bevestigingsmiddelen moeten recupereren
een betonblok zou verhinderen dat de trillingen worden versterkt + zie ook de trillingen van de aankomstpijp.
tot binnenkort
Patou


Beeld

Beeld

Beeld

Beeld
0 x
Saint Esteben
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 19
Inschrijving: 13/03/09, 14:07
Plaats: Anglet

kies een kleine turbine




par Saint Esteben » 15/07/09, 17:21

Hallo iedereen.

Deze keer is dat het! al het werk is voltooid. Vorige week gingen we een week in Bretagne, Guérande, en ongeveer 60 kms, bezochten we een molen schoonheid, Salmonière, Guiscriff, je kunt het vinden door Gites Guiscriff, St Eloi te typen. Een prachtige molen, 11-kamers, volledig verwarmd door de kreekstroom, turbine banki, 11-valmeters, 150 l / seconde, maar de eigenaren gebruiken alleen 60 l / s water. Het paar begroette ons met veel vriendelijkheid, liet ons de turbinekamer bezoeken. Het is elf jaar geleden dat het van oktober tot mei loopt, zonder enig probleem. We hielden van Bretagne, het is zo groen als het Baskenland, vanuit het oogpunt van regenval, het is hetzelfde.

In Baskenland richtte hij een vereniging op, ibai.errekak@yahoo.fr , die tot doel heeft alle verzoeken om een ​​belastingkrediet betreffende hydro-elektrische energie te verzamelen, omdat de adema elk bestand van een persoon weigert en vraagt ​​dat alle bestanden worden gegroepeerd in een associatie; we hebben ons daarom ingeschreven in deze vereniging en zullen kijken of we wat euro's kunnen pakken. We hebben de berekeningen gemaakt en hier is wat eruit komt na 3 weken van hitte, zonder een druppel regen en zuidenwind:

160 l / s + 30 L / S voor vissen (in de winter, meer dan 200 l / s)
3.60 meter nettoverlies.

Nu stuur ik een mail naar het huis dat banki-trubines voor mij maakt om aan te halen.

Bedankt Patou voor je antwoord, eigenlijk is het dezelfde turbine, maar met het oog op de tests, de mijne verbruikt meer dan 160 l / s en biedt me 1,6 kw! Weinig opbrengst en als bonus een hoop lawaai !!

A bientôt.

https://www.econologie.info/share/partag ... pGWmmY.jpg

Beeld
0 x
De aarde is laag
jenviro2
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 31/07/09, 10:50




par jenviro2 » 31/07/09, 11:01

Ik kom een ​​onderwerp tegen waar ik even naar op zoek was.

Voor info heb ik onlangs een simulator SIMAHPP gevonden op de website hydroxpert.com (http://www.hydroxpert.com)

De tool berekent het vermogen en geeft een schatting van de investeringskosten, de juiste turbine, de CO2, ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
moulino51
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 85
Inschrijving: 27/02/12, 01:50
Plaats: Op het land in de buurt van Reims
x 3




par moulino51 » 21/01/16, 18:35

Goedenavond iedereen,

De vibraties van deze Négri komen zeker van een slechte balancering van de schroef of een buitensporig spel in de lagers.

Dan kunnen de geluiden ook worden verzonden door de dynamo, er moeten geluidsblokken aan worden toegevoegd.

Waarom deze keuze van een dynamo? het is veel eenvoudiger om te produceren met een asynchrone generator gekoppeld aan het netwerk.

Een Négri-propellerturbine werkt alleen met een goed rendement als deze met een constante valhoogte op de juiste snelheid wordt gebruikt, dit is het nadeel van propellerturbines.

Sorry als deze opmerkingen al genoemd zijn, lees ik het bericht diagonaal. : Cheesy:

Een uitstekende site op de kleine hydro



GS
0 x
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1687
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 112

Re: Hydraulische energie: kies een kleine turbine




par Oli 80 » 08/02/20, 14:59

Hallo, hier is een kleine turbine die zelfs op zeer kleine rivieren werkt

1 x
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1687
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 112

Re: Hydraulische energie: kies een kleine turbine




par Oli 80 » 23/02/20, 11:47

Hallo, hier is een animatie van de hydro-elektrische schroef
1 x
Avatar de l'utilisateur
thibr
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 723
Inschrijving: 07/01/18, 09:19
x 269

Re: Hydraulische energie: kies een kleine turbine




par thibr » 23/02/20, 16:37

Ik vond de prestaties van de schroeven niet zo goed : Wink:
https://www.researchgate.net/profile/Gu ... urbine.pdf

of een advertentie van een fabrikant
https://documents.epfl.ch/groups/l/lc/l ... ulique.pdf
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188

Re: Hydraulische energie: kies een kleine turbine




par Remundo » 23/02/20, 19:05

het is inderdaad nogal eervol als optreden. Wat ze "scheelt", is dat het water goed op de propellers drukt zonder al te veel borrelen / borrelen, doordat het wat dichter bij de wielen "boven" staat, behalve dat de lekken voor de zeer vervelend kunnen worden. lage turbinestroomsnelheden met schroeven van Archimedes.

Deze schroeven zijn geschikt voor kleine valhoogtes en gevarieerde stroomsnelheden, ze hakken geen vis, het lijkt relevant voor goed beheerde rivieren of beken.
0 x
Beeld

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 196-gasten